29 Nisan 2017 Cumartesi

# ağva # bahar

BAHAR, AŞK, GEZİ


Havalar artık iyiden iyiye ısındı millet. Minnak kaçamaklar yapmanın tam da zamanı. Hayır kış olsa otur evinde kahve ve battaniye eşliğinde kitap oku, gün bitmesin hatta. Ama havalar ısınınca olmuyor anam babam oturulmuyor evde. Gönül ister ki her cuma akşamı kaç iki günlüğüne bir yerlere ancak ben gibi cumartesi günleri de çalışıyorsanız geri kalıyor 1 gün. Neyse ki 1 Mayıs'ta hakkım olan işçi bayramında kaçamak yapma zamanı bende :) Ben diyorum ki İstanbul'da yaşayanlar, böyle kısa tatillerde şehir dışına çıkmak akıl karı değil. Gelin Ağva'ya gidelim, İstanbul'daki cennetlerden biri.
Ağva İstanbul'un Şile ilçesine bağlı güzel mi güzel huzur veren bir yer arkadaşlar. Gidenler bilir pek güzel değil midir? Mis gibi dere yatağının etrafındaki yeşillikler içinde huzur bulmak kahvaltını ederken. Allah'ımmmm İstanbul'un ihtiyacı hatta bolca ihtiyacı olan yerlerden kendileri. Malumunuz azalıyor gün be gün böyle güzelliklerin sayısı. Mümkün mertebe hala hayattayken yeryüzündeki cennetlerimiz gidip görmek de fayda var. Neyse fikir firar etmeden devam edeyim ben en iyisi :)

Yeşilçay ve Göksu'nun Karadeniz'e döküldükleri yere kurulu bu  şirin minnak cennet. Sadece günümüz için değil eski dönemlerde de Hitit ve Frigler de bölgede yaşamış yani hafife almayın. Elbette o zamanlar tahminimce daha da güzeldir. Arkadaşlar öyle güzel koylar var ki burada, inanamıyorsunuz İstanbul içinde bir belde olduğuna. Yemyeşil, bolca oksijen tüketip hatta vücut alışkın olmadığından bol oksijenin kafayı buldurduğu bir yer. İçmeden sarhoş olma hesabı yani :) Huzur deyip duruyorum ya, var elbet bir bildiğim. İstanbul deyince aklımıza ne geliyor çoğunlukla trafik, kalabalık, gürültü, keşmekeş... Hah işte Şile-Ağva bu saydığım tabirlerin tam tersi bir yer işte. Temiz hava desen var, sessizlik desen var, sakinlik dinginlik desen fazlasıyla var. Yeminle bakın yaşlandım ya tamam severdim zaten böyle yerleri ancak son yıllarda daha çok tercih etmeye başladım. Hayır gidince geri dönesim gelmiyor :(


Arkadaşlar Şile'ye sadece kara yoluyla değil yukarıda da dedim ya koylar var diye hah işte bu koylar aracılığıyla da bölgeye ulaşmanız mümkün. Yani var ya güzelim Ağva'ya gidelim diye tüm yollar seferber edildi gördünüz mü? E siz hala bu hafta sonu nereye gidelim diye mi düşünüyorsunuz? Hey Allah'ım ya :) Bir de haliyle bu kadar huzur, sakinlik dedik hak verirsiniz ki bilmem kaç yıldızlı oteller olmazdı. O kadar güzel, konforlu, şirin pansiyonlar var ki burada, evinizde gibi rahat edebiliyorsunuz benden söylemesi. Bir de her şey dahil fiyatlarla konaklamanız mümkün. Tek başınıza gitmeniz tabi ki mümkün değil. Yani mümkün de, yanınızda varsa yareniniz oyy oyy oyyyy ki ne oyyyy :) Yanınızda huzur bulduğunuz kişi e ortam desen huzur timsali, yeminle başka bir şey isterseniz çarpılırsınız :)




Ben söyleyeceğimi söyledim millet, alın yanınıza sevdiğinizi vurun kendinizi Ağva tarafına. Tertemiz hava eşliğinde kahvaltınızı yaptıktan sonra yine vurun kendinizi o muhteşem cennet bahçelerine. Yeminle insan bir daha aşık oluyor aşık olduğu kişiye, temiz hava işte nelere kadir var gerisini siz düşünün :) Herkese mutlu huzurlu hafta sonları olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder