7 Şubat 2017 Salı

# günümüz ilişkileri # hastalıkta ve sağlıkta

HASTALIKTA VE SAĞLIKTA


Yani bir şey söyleyeyim mi dostlar, bugün içimde bir burukluk var. Hani böyle nedeni yoktur bazı içsel sıkıntıların. Oysaki hayat felsefemdir nedensiz hiç bir şeyin olmadığına dair ısrarım. Tabi var kendimce nedenim de, aman ne bileyim boş boş isyan edip çığırasım var müsaadenizle :)

Canım yanarken içten içe, dedim ki hastalıkta ve sağlıkta diye verilen sözler var ya acaba diyorum geçmiş dönemlerde mi favoriydi bu söz? Ya da diyorum, biz büyüdük ve kirlendik mi dünya da aşklar da? Velhasıl, belki bundan bi 30-40 sene önce "hastalıkta ve sağlıkta" diye sözler verilirken, şimdi yanında bulabilirsek sevdiğimizi şükür ediyor olduk. Çok şey söyleniyor çünkü ilişki içinde, çok vaatler, pek çok yeminler. En ufak bir huzursuzlukta ise bir bakmışsın yoklar. O birbirlerinin gözüne bakıp da ölümüne söz veren çiftlerden eser yok iyi mi? Eee hani verdiğin sözler diye sormazlar mı adama arkadaşım? Çözülemeyecek problem yok demesin kimse gayet de var ve inanın aşk da çoğu sıkıntının üstesinden gelmiyor tek başına. Emek yoksa ve vuslata dair koyulan bir hedef, aşkmış sevgiymiş yalan dolan.

Çabalayacaksın arkadaşım seviyorsan, yok öyle armut piş ağzıma düş. Oldu anasını satayım. Tamam ya nasıl olsa hayatımda biri var, beni seviyor, e ben de onu seviyorum, gidiyor böyle gitsin işte. 1-2 yıla kadar da evleniriz zaten. Başkaaaa? Kimse kusura bakmasın ama herkes elini taşın altına koyacak ya. Yeminle geldiler yine bana iyi mi bi kızdım sinirlendim yani :) Emeksiz, çabasız olmuyor olmaz da. Yok öyle saldım çayıra mevlam kayıra aşkları. Şimdi içten içe soruyorsunuzdur; ne demekmiş acaba "saldım çayıra mevlam kayıra aşkları" diye. Valla öyle ben öyle tanımlıyorum hiç çaba sarf etmeyen sözde aşıkların yürüttükleri ilişkileri. Problemler, sıkıntılar, huzursuzluklar illaki olacak olmazsa sıkıntı var zaten. Ama durduk yerde sorunlar çözülmüyor millet. Bir de ne olursa olsun seviyorsanız eğer sahip çıkacaksınız yahu ilişkiniz sürecinde hem sevdiğinize hem ilişkinize. Hazırdan olmuyor rayına oturmuyor hiç bir şey. Kolay kazanılmıyorsa sevgi hele de bu devirde, biraz feragat edeceksiniz hem bazı huylarınızdan, alışkanlıklarınızdan vs. Sırf ilişki yaşıyorsunuz diye gidin değişin demiyorum ama, ilişkilerde bir kişinin daha çok sevdiği gerçeği var ya işte ona yazık etmeyin bari.


Ne güzeldir mutluyken de, üzgünken de, hastayken de yanında sevdiğini bulmak en rahatlatıcı huzuruyla. Hastalıkta ve sağlıkta sözü bundan dolayı veriliyordur valla bak bence öyle. Çünkü yalnız olmuyorsa, yalnız yaşanmıyorsa hayat, yanında istiyorsa kişi hem mutluluğunu hem sıkıntısını paylaşacak birini sahip çıkacaksınız ya işte o zaman var olan değerlerinize. Benim derdim ne biliyor musunuz arkadaşlar? Sahipsiz kalmış ilişkiler, yalan dolanla kandırılan sevgililer, verilen değerin yarısını bile göremeyen aşıklar. Derdim tamamen bunu yaşatan kendini bilmezlerde. Evet kendini bilmez diyorum, çünkü seviliyorsun be seviliyorsun. Deli gibi değer görüyorsun da egon mu tavan yaptı ne bu havalar? Benden vazgeçemez düşüncesinin yaratmış olduğu kasıntı halleri. Öyle bir bırakılırsın ki, hayır bırakılmayı geçtim de öyle bir sevgisiz kalırsın ki ne olduğunu şaşarsın demedi deme.

Yaşanılan her türlü acı sıkar insanın yüreceğini. Üzer, yıkar, ağlatır... Ama bu aşk acısı denen meret var ya, dermansız bırakır. Bir de yaşanmışlık varsa hak edilenden fazla, sızım sızım sızlatır da dindirmez acısını hiç bir oyalanma şekli. İllaki bir ömürlük olmayacak ilişkiler, illaki bitecek bir yerde keşke bitmese dersiniz ama olmuyorsa sürdürmenin anlamı yok artık o ilişkiyi. Ama sizden ricam, değere ve emeğe saygı yahu. Bakın sanat da yıllardır bunun için çırpınmıyor mu :) Yaşanmış güzel günlerin hatrına, değeri bitirmeden yolları ayırın bari. Yıpratmadan ve yıpranmadan. Ne diyeyim ki aslında, hayat yönlendiriyor belki çoğu şeyi ama kadere yön vermek bazen elimizde olabiliyor bilesiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder