18 Ocak 2017 Çarşamba

# aşk # aşk ve ilişkiler

SEVEN İNSAN ÜZER Mİ?


Üzmez! Tamam konu kapanmıştır aşık millet dağılabilirsiniz :) Eveeetttt yine bir ilişki rehberliğiyle, tecrübeyle sabit yaşanmışlıklarla, ilişkilere getirdiğim yenilikçi bakış açılarımla huzurlarınızdayım efenim :) Ay evet abartmış olabilirim ama o kadarcık da övmeyelim mi kendimizi, o kadarcık da şımarmaya hakkımız olmasın mı yani :)

Millet bugün durdum düşündüm ve sordum kendi kendime; "seven insan sevdiğini üzer mi?" diye. Düşündüm, düşündüm, düşündüüümmm... Sonra dedim ki hayır efendim düşünmeye ne hacet; seven insan kıyamaz be kıyamaz kaldı ki üzmeye yeltenecek. Seven insan el üstünde tutandır, seven insan her şey karşısında aşkını korumak içi savaşandır, seven insan hoşuna gitmeyen bir davranış olduğunda dahil sırf sevdiğini kırmamak rencide etmemek için kabullenmeye çalışandır, seven insan var ya hah işte onlar el üstünde tutalacak melekten bozma varlıklardır. Bu da böyle biline. Bunları yapmayan da tartışmaya bile gerek kısa ve net olarak belirtmek gerekirse sevmeyendir, önemsemeyendir, değer vermeyendir. Ben de birine değer vermiyor olsam haa durun ama ya yine üzemem valla Polyanna ile yakın akrabalığım varsa o konuda, insanları kırmaktansa kendimi üzmeye razı geliyorsam demek ki çoğu durumda. Velhasıl, seven insan sevdiğinin asık yüzüdür, yok efendim tribidir, gözünün yaşıdır hah işte bunlara kıyamayandır.


Seven insanı az biraz tarif edeyim mi size? Herkesin sevme şekli farklı ve sevgisini gösteriş türü de değişiklik gösterir arkadaşlar. Bazıları daha ketumdur, evet bilirsiniz sevdiğini ama bunu gösteremez. Yani tamam sevgisini gösteremeyeni anlarım ama bu üzmesi için bir neden değil. Sevgiyi göstermek ayrı ama üzmeye cüret etmek apayrı şeyler nihayetinde. Bazıları da deli sever. Şımartır adeta kundağa sarılı bebe misali. Sever bir anneni evladına olan sevgisi gibi aşık olduğu kişiyi. Tutar elinin de başının da üstünde. Sarf eder bütün güzel sözleri sevdiğinin bakmaya doyamadığı gözlerine. Düşünür her daim onu, aç mı tok mu iyi mi kötü mi diye. Çıkmaz ki bir saniye ay bırakın saniyeyi bir salise bile aklından. Sahip olduğu bütün her şeyi sevdiğinin ayakları altına sermek ister. Sırf o mutlu olsun diye. Seven insanın en güzel tarafı ne biliyor musunuz, üzmeye kırmaya korkuyor olmasıdır valla bunu der bunu söylerim ben.

Yukarıda da söylediğim gibi sevgiyi göstermeyi bilmez bazıları beceremez belki ama üzmek de mutlu etmek de elimizde olan şeyler arkadaşlar. Seni seviyorum dediği halde sevgiliniz ilişkiniz ve sizin için bazı davranışlarından ödün vermiyorsa (bakın burada değişsin demiyorum) kafasına göre aklına eseni yapmaya devam ediyorsa, ya şunu yaparsam sevgilim üzülür, kırılır incinir demeden ağzına geleni söylüyorsa, sizin yorulmadan ayakta tutmaya çalıştığınız ilişkiniz karşısında o kılını kıpırdatmıyorsa, sizin ilişkiniz için taviz verdiğiniz bazı alışkanlık ve davranışlarınızdan hiç nemalmadan nankörlük taslıyorsa, siz onu sevip şımartırken o sosyal medyada takılmaya ve sizi görmezden gelmeye çalışıyorsa, sizin yaptığınız bütün sabırlar ve feragatler onun için bir şey ifade etmiyorsa, sizin üzüldüğünüzü bile bile canınız yandığını bile bile sabrınız kalmadığını bile bile hala bazı huylarından taviz vermiyorsa kimse kusura bakmasın ama bu kişi gelip de "seni seviyorum aşkım" demesin. Demesin ya ne aşkım kelimesini ne de "seni seviyorum" gibi özel bir cümleyi kurmasın. Seven insan üzmez millet ne olursa olsun. Tamam hep lay lay lom gitmez bir ilişki. Tabii ki de kavgalar edeceksiniz, tartışmalar olacak. Ama mühim olan kavga esnasında bile seven kişinin içi titrer sevdiğini üzmemek için.


Sevgi, saygı, aşk... Aslında ne kadar ayrı ama ne kadar da birbirlerini tamamlayıcı unsurlar bunlar. Biri olmadan ne yazık ki diğeri de olmuyor. Sırf seviyorsunuz diye gidin davranışlarınızı değiştirin, bambaşka biri demiyorum millet ay bana da kalmadı zaten bunu söylemek :) Ama ufak rötuşlar gerekli iki tarafın mutluluğu ve sağlıklı bir ilişki için. Sadece tek tarafın çabalarıyla devam etmez bir ilişki.

Söylemek istediğim o kadar çok şey var ki konuyla ilgili, ama anlamak isteyenler zaten başlıktan bile bir şeyleri idrak etmeye başlamıştır. Ancak anlamayan dediğim dedik bir insana ne kadar yazarsanız ne kadar anlatırsanız anlatın asla anlamayacaktır, bunun için boşuna yormayın kendinizi dostlar. Böyle bir ilişkiniz varsa da, siz hep emek veren, seven, ama karşılığı göremeyen oluyorsanız bitirin. Evet çok ciddiyim bu ilişkiyi devam ettirmeyin. Ömrünüz çürür, sabrınız tükenir, kendinizi tanımaz olursunuz. Kimse için gereğinden fazlasını yapmaya gerek yok inanın bana. Değene can feda ancak yukarıda bahsettiklerimi yaşıyorsanız siz de ilişkiniz içinde hayat kısa mutlu etmekten çok mutlu olmaya odaklı bir ilişki için algılarınızı açın derim naçizane.

Herkese hem olup hem de çılgınlar gibi mutlu olacağın güzelim şirin şerbet ilişkiler dilerim. Haaa unutmadan ekleyeyim, aşıksınız diye mantığınızı yüz üstü bırakmayın emi. O daha çok işe yarıyor çoğu durumda çünkü, aklınızda bulunsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder