28 Ocak 2018 Pazar

# #aşkmıkariyermi #aşkyadakariyer #mantıkilişkileri #aşkilişkileri #aşkıngücü #mantık

HANGİSİNİ TERCİH EDERSİNİZ; AŞKI MI KARİYERİ Mİ?


Eveeetttt yılların devam eden tartışma klasiklerinden biri; aşk mı kariyer mi ikilemi. Sizce hangisi peki? Ne cevap veriyorsunuz dünyanın en zorda bırakan bu ikilemi sorulduğunda? Tercihini çoktan yapmış olanlar sizler peki? Memnun musunuz verdiğiniz karardan yoksa ahlanıp vahlanıp yapamadıklarınızda mı kaldı aklınız?

Milyonlarca insan olup bir soru karşısında ikileme düşmemiz gayet de normal a dostlar. Herkes aynı fikirde olmasın yahu, hem herkes aynı fikirde olacak nasıl çekecek zıt kutuplar birbirlerini J Yalnız konuya tam olarak bir giriş yapmamak için elimden gelen tüm gayreti sarf ettim. Zira verdiği karardan pişmanlık yaşayanlarda daha doğrusu yapmadıklarında aklı kalanlarda tabii ki de ben varım bugün J

Hayatının hiçbir döneminde, en uğurlu inancıymış gibi mantığını yanından ayırmayanlar pek tabii ki duruşları belli. Çünkü onlar için hayat, aşkla tüketilmeyecek kadar önemli ve zorlu bir sınav. Başarmak, kazanmak, rüştünü ispatlamak, kendi ayakları üzerinde durmak, boyun eğmemek mantığı ön planda tutanların  genel kuralları. E tabi örnekler çoğaltılıp azaltılabilir de. Mantığının önüne geçecek her türlü fikir ve davranıştan uzak dururlar. Aşka yenik düşmemek için direndikleri gibi, kalplerine hançer saplana saplana –ki mantığı ön planda tutanların nedense bir insan için çok fazla hele hele de aşk için duygusal insanlar kadar üzüleceklerini düşünemiyorum- ayrılırlar sevdikleri insandan. Mesleğine odaklanıp, kariyer planlaması yapmayı bitirmişlerdir bile erken yaşlarda. Haliyle orta yaşlarda bir bakmışsınız, hayatın onları kariyer olacak getirebileceği en iyi basamakların birinde ışıl ışıl parıldıyorlar. Kesinlikle örnek alınası bir davranış, yeminle takdir ediyorum ya. Karar ver ve uygula, işte tüm mesele bu J Peki hayatı mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşanılır kılabilmek için kariyer yeterli midir?

Şimdi de sırada şapşik aşıklar var :) Başlarım uleyn kariyerine, hayatımın aşkını bulmuşum. Seviyor ve seviliyorum. Okumaksa okudum, meslek edinmekse edindim ama bir daha böylesi bir aşka rastlayamam deyip de gerçekten vazgeçiyor musunuz kariyerinizden? Sadece mesleki anlamda zirveye oynayıp da mutlu olunacağına ihtimal vermeyip, yaşanılan hayatı değerli kılacak olanın kesinlikle aşktan geçtiğine inanıyor olmalılar. Emin olun mantık yürütüyorum şu anda millet J Hakim olaydım olaya, neyse açtırmayın benim bayramlık ağzımı şimdi J Sevdiği insanla evliliğe hızlıca adım atmış, çocuklarını dünyaya getirmiş, ilk günkü gibi aşkın tüm cazibesini kullanıp sevmeye ve sevilmeye devam ediliyor mu? Eğer evet diyen çıkarsa pişmanlığıma bir kaşık da tuz siz atacaksınız ona göre. Cevap vermeyin soruma, ben öyle kendi kendime yazıp sorular sorup takılıyorum bakmayın sizler bana J



Çok merak ediyorum bu soruların cevabını arkadaşlar, herkeste değişkenlik gösteriyor doğrusu. Ondan dolayı net bir kanıya varamıyorum. Ben kendimi bilirim ve verdiğim karardan dolayı ne kadar hayıflandığımı L Ha tabi bir de kariyer ve aşkı aynı anda bulmuş olanlar var ki, kendilerini dünyanın sekizinci harikası diye adlandırmak pek yerinde bir tanımlama olacaktır. Yemin ediyorum Allah’ın sevdiği kulları arasında açık ara öndesiniz siz, evet evet hem kariyer yapmış hem de mutlu bir şekilde çoluk çocuğa karışmış kıskanılmaya değer arkadaşlar J Mutluluğunuz daim olsun. Tabii ki kimsenin mutluluğunda gözümüz yok ama nasıl yaptığınız da birçoğumuz tarafından merak konusu. Şans mı yüze gülüyor böyle bir durumda ya da ne bileyim durumlar mı öyle gelişiyor, Allah mı yardım ediyor, kendi tırnağızla mı kazıyorsunuz bu hayatı inan olsun bir tahminde dahi bulunamıyorum. Ha imkansız mı ikisini aynı anda götürmek, e tabii ki hayır. Zaten burada kariyer ve aşkı anda yürütmekten ziyade ikisini aynı anda nasıl bulduğunuzla ilgileniyorum ben şahsen. Taaaa olayın en başına gidiyorum, gelişme sonuç sizin olsun bana giriş lazım giriş J

Sevgili ikilem arasında boğuşan arkadaşlar, asla sizlere örnek olmak istemem herkes kendi hayatını yaşıyor ancak benim yaptığım tercihe iki satır değinip öyle gideyim müsadenizle. Ben kariyeri seçmiş, bunun uğruna da dünyanın en muhteşem erkeğinden ayrılmak durumunda kalmış bir faniyim L Ya içim acıdı başlayacağım şimdi yazısına daaaaa kariyerine deeeeeeee L Aslında tam olarak öyle olmadı. Yani kariyerimin çoookkk mühim bir dönüm noktası vardı da, ya işimi seçecektim ya da aşkımı misali, filmlerdeki gibi bir seçim değildi benimki. Lütfen aklınızda sürrealist bir Gamze belirmesin J Ben gayet de üniversite 2. sınıfta, çılgınlar gibi aşık olduğum adam mesleği gereği şark görevini yapacaktır,  bilmem ne hizmetidir diye gezip duracak ben de çok sevdiğim mesleğimi onunla evlendikten sonra yapamayacağım diye, adamın evlilik teklifini iki kere reddettim.


Ha bakın şöyle bir şey var, evliliği o yaşlarda tabii ki de asla düşünmüyordum bundan dolayı pişman değilim. Ama o insanı kaybettiğim gerçeği ve kariyer yapacağım diye ondan ayrılıp, okulu bitirip de belirli bir süre yaptıktan sonra mesleğime veda etmiş olmam doğrusu pişmanlığımın ömür boyu içimde sönmeyecek bir ateş olarak kendini her daim hissettirmesi için yeterli. Düşünüyorum da, mesleğime devam etmiş olsam ve kendimi kariyer anlamında harika bir yerde görsem yine aynı pişmanlığı yaşar mıyım diye. Pişmanlıktan ziyade hayıflanmalarım olurdu zaar. Onu da isterdim hayatımda yine de. Ve inan olsun şimdiki aklım olsa, orta yolu bulmaya çalışır, kendimi zor bir seçimin içine sürüklemezdim. O zamanlar zor görünmedi gözüme alacağım karar. Deli gibi sevmeme rağmen. Nasıl bir mantık delisi bir insansam o zamanlar, keşke şimdi de o zamankinin yarısı kadar olabilsemJ

Velhasıl arkadaşlar, dünya dönmeye, insanlar aşık olmaya, meslek edinmeye devam ettiği sürece aşk mı kariyer mi sorusu daha çooookkk sorulur daha çooooookkk doğru ya da yanlış kararlar verilir. Ama siz siz olun, enine boyuna düşünmeden hiçbir şey için adım atmayın. İlerisini düşünün, günü yaşayıp anlam katın ama geleceğiniz için de ufaktan zemin hazırlayın. Günümüzde aşk da zor kazanılıyor kariyer edinmek de öyle. Alacağınız kararlar sizi asla pişman etmesin de, gerisi bir şekilde hallolur zaten J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder