22 Mayıs 2016 Pazar

# gut # gut hastalığı

GUT HASTALIĞI NEDİR?



Canından çok sevdiği babası “Gut” hastası bir insan olarak değmen benim gamlı yaslı gönlüme L Çocukluktan beri bu hastalıkla ilgili şahit olduklarım, bildiklerim, yaşadıklarım, ıvırlarım, zıvırlarım itti beni bu yazıyı yazmaya. Şimdi sizlere genel olarak Gut Hastalığı ile bilgi verip tecrübelerimi paylaşacağım da içten içe kendinize şunu soruyor olabilirsiniz, “internetten bakmak varken neden senin yazını okuyup bilgi almaya çalışayım?” Haklısınız zira diğer yazılardan da yola çıkarak genelde kendimden yola çıkıp tecrübe ettiklerimle yazılarımı oluşturduğumu anlamışsınızdır. Velhasıl açılın bilirkişi Gut Hastalığını anlatıyor J

Millet adının neden “Gut “ olduğu hakkında hiçbir fikrim olmamakla birlikte Gut, en yalın haliyle ürik asidin vücuttan atılamaması sonucu kanda birikmesiyle ortaya çıkar. E yani vücut da bi yere kadar bazı maddeleri dışarı atıyor bazıları ahan da böyle tedavisi olmayan hastalıklar oluşturuyor. Yani bir şey söyleyeyim mi, bu insan vücudu da pek nazlı anam. Yok ürik asidi dışarı atamıyorum dur bari gut oluşturayım, yok mide asidi arttı dur bi ülser oluşturayım, yok duygusal olarak buhranlar var dur bi depresyon oluşturayım. Bitmez anam bitmez bu vücudun sıkıntıları bitmez. Hep şımartmak, hep nazlatmak gerek bu vücudu. Sağlıklı besleneceksin, yeşil aycı olacaksın, üşümeyeceksin bir sürü iş. Ya insansın bi yerde tabi arada bol tereyağlı İskender yiyeceksin, bol meyveli kat kat yaş pasta yiyeceksin. Sen misin boğazına dikkat etmeyen al sana bolcana kilo. Bu ne be! Hep de kazanan o oluyor yalnız J



Neyse, Gut Hastalığının kesin bir tedavisi yok arkadaşlar, ömür billah bi ilacı var onu kullanmak ve devamlı perhiz yapmak zorundasın. Yani yalan yanlış bilgiler vermek istemem ayy töbe bismillah topa tutulurum burada doktorlar tarafından maazallah. Ama ben kendimi bildim bilelim canııımm babam hep perhiz yapar. Es kaza bol miktarda et yese anaammm ayak davul gibi oluyor ve adam haykırıyor kesin atın ayağımı razıyım diye L Gut ile tanışmam taaaa minnakken oldu tabii. Bizim eve doğru düzgün kırmızı et, kuruyemiş, tam yağlı peynir girmemesiyle birlikte annem çok nadir olarak börek çörek yapardı. Bende ki şansa bakın hepsine aşığım. Karşınızda tam bir et manyağı ve hamur işi aşığı var J

Ayy beni bir görün nasıl üzülüyorum pasta yiyemiyorum diye. Nasıl üzülüyorum annem hiç biftek yapmıyor diye. Kızıyordum da içten içe, annem neden etli yemekler yapmıyor,  beslenme çantama bol kıymalı börekler koymuyor diye. Meğer babamdan dolayıymış. Aklım ermeye başlayınca tabi kendime hurharca kızdım. Ne insanların günahını alıyorsun yok yere al işte bal gibi nedeni varmış annenin böyle davranmasının diye L yani öyle lanet bir hastalık ki arkadaşlar, en lezzetli şeyler en lanet ağrılara neden olabiliyor. Kıyamam kııızzz, çilekeş anam meğersem evde et pişirip kokmasın, pasta yapıp adamın canı çekmesin diye sokmamış eve babamın yemesinin yasak olduğu yiyecekleri. Yani hiç de yok demeyeyim ayda 1 kez etli yemekler ya da pastalar börekler yapılırdı. Babam görüp de heveslenmesin diyeymiş beslenme çantamda sağlıklı yiyeceklerinin olmasının nedeni L



Vay benim çilekeş, vay benim düşünceli, vay benim kocasına aşık anam. Günahlarını alıp durmuşum kocaaaa çocukluğum boyunca. Aslında babamın perhizi tüm aile üyeleri için iyi oldu hee, zira bu manken vücudumu bu sağlıklı hallerimi bir nevi babama borçluyum J J J

Hastalığın erkeklerde görülme oranı kadınlara nazaran daha fazlaymış bu arada. Yani şükür ki kansere yavaştan çözümler bulunmaya başlandı keşke tıp dünyası şu Gut’a da bi el atsa da babacığım bolcana et, kuruyemiş, börek yese şu ahir ömründe L



Yani arkadaşlar demem o ki, etrafınızda Gut Hastası olanlar varsa yanlarında yediğiniz içtiğiniz yiyeceklere dikkat edin. Yazık canları çekmesin, sizin yüzünüzden perhizi bozup yasak yiyeceklere yönelmesin ve derin ağrılar içinde ayağı şişmesin. Ay maazallah alırsınız beddua sonra al başa bela J
Herkese sağlıklı, ağrısız, sızısız günler olsuuunnn J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder