30 Mayıs 2016 Pazartesi

# alışveriş # kadın ve moda

MODAYI TAKİP ETMEK Mİ GÜZEL GİYİNMEK Mİ?



Moda, değişiklik ve süslenme gereksinimi sonucu toplum içinde kendine yer bulmuş geçici yenilik olarak tanımlanır. Geçici yenilikse neden herkes moda ikonu gibi dolanıyor ortalıkta diye sorarlar adama. Hayır televizyon kanallarında bile kendine çılgınlar gibi yer bulan bir kavramken bu akımı deli gibi takip mi etmek gerekiyor yoksa başlarım uleyynn modasına bana çuval da yakışır deyip istediğimiz gibi giyinmek mi gerek, kafa allak bullak J

Toplumun ve yeniliklerin bizlere çoğu şeyi empoze ettiği yadsınamaz bir gerçek. Hele de söz konusu tüketim trendleriyse Allaaaahhhh her yerde tek tip insanlar görmekten bıkkınlık gelir. Ama inan olsun bıkkınlık gelir yahu. Niye adı moda ya hani ayak uydurmak zorundayız sonra maazallah dışlanırız falan neme lazım. Moda dövmeyse hadi bakalım dövme yaptırmaya moda kel dolaşmaksa hadi bakalım kuaför kapıları aşındırmaya. Yahu sevgili arkadaşlarım ne gerek var acaba ayak uydurma çılgınlığına. Dışlanma korkusu mudur modayı takip etmek zorunda bırakan yoksa “vay anasını bak hele bak nasıl da modayı takip ediyor hanım abla” dedirtip göz doldurmak mıdır anlamış değilim. Ama hala üzerinde düşünüyorum zannımca bunu da çözüme kavuşturacağım J



“Moda” deyince akla ilk giyim kuşam ve ayakkabılar gelir ya, ama tabii ki de değil. Moda tepeden tırnağa, yani saç renginden ayak bileğindeki hal hala, dekorasyondan makyaja kadar hayatımıza yön vermeye hevesli bir akım. Takip etmeyenlerin vay haline. Hatta arkadaşlar inanın bizzat şahit olmuşluğum var, kızın pek de hoşuna gitmemiş olmasına rağmen o sezonun moda rengi “pudra” diye gidip o renk kıyafet aldığını biliyorum. Bu nasıl bir akımmış arkadaş nasıl da hayatımıza yer etmiş nasıl da benimsenmiş. Yılın modası çiğ tavuk yemek olsa mahalle dönercileri bile yok satar yeminle. Hani zevkler ve renkler tartışılmazdı ne oldu ha ne oldu. Bak işte artık bunlar bile tartışılıyor oldu da daha neler göreceğiz ölmeden onu merak ediyorum valla J

Moda ile ilgili resmen dünya ikiye ayrılmış vaziyette. Herkes kendi düşüncesini savunmakla kalmayıp resmen modaya kafa tutanlar var. Yürüyün bee yeminle manevi olarak arkanızdayım J Bayılıyorum şu çoğu dayatmaya karşı çıkan cesur yürek arkadaşlara. Ne de güzel savunup ne de güzel ti’ye alıyorlar bazı şeyleri. Ayy pek de eğlenceli oluyorlar hani. Şimdi yanlış anlaşılmasın moda gerekli mi gereksiz mi tabii ki de bu konuda ahkam kesecek değilim ama “moda bunu dayatıyor” düşüncesinden vazgeçelim bee daha bi hoş olur diye düşünüyorum. Hayır korkmuyor da değilim hani. Yarın bi gün moda diye aldatmalar yasal, ilişkiler de karmaşık hal alacak diye J Bir de herkes böyle moda öncüsü misali süzülmüyor mu sokaklarda, Coco Chanel görse kendinden utanır kadın. Herkes bi Rihanna herkes bi İvane Sert anasını satiyim. Yahu o kadınlar sizin kadar kasım kasım kasılmıyor kızlar bi kendiniz olun ya. Yapmacıklıktan öleceksiniz J Ya arkadaşlar kimsenin zevkine de tarzına da karışma gibi bir çabam yok ama sizce de fazla yapmacık görünmüyor mu bazı kızçeler? Yapma bebek misali, koy vitrine dursun orda arada tozunu neyin al işte J E arkadaşlar durum böyleyken, herkes kendini moda öncüsü sanırken bu işi meslek olarak icra eden isimler ne olacak? Yeminle bak Allah inandırsın bu ülkede herkes yerinden olabilir ha herkesin ayağının altında kaygan zemin, ayy dur dur töbe deyivereyim.



Yani arkadaşlar onu bunu bilmem. Hayatım boyunca modayı hiç takip etmedim. Ne saç şeklimden taviz verdim ne de moda diye gidip siyah ruj aldım kullandım. Yahu ben sevmedikten sonra napayım moda maviyse ya da her neyse. Ben kendimi başkalarının zevkine göre dizayn edeceksem, başkası ortaya “moda” adı altında benim tarzıma ters bir anlayış getirdi diye valla sevgili moda öncüleri kusura bakmayın ama ben böyle kendi halimde kendi tarzımda pek memnunum ya. İsimlerinizi bilmediğim bazı arkadaşlar sözüm size, yakışmıyor hepinize bakın valla yakışmıyor. Tamam yine moda olsun al giyin tak takıştır ama yakışsın be yavrum yakışsın be canım. Yakışmamasına rağmen sırf moda diye kendinden taviz verme. Ya da banane yaa J


Valla arkadaşlar benim modam kesinlikle bana yakışan. Benim modam kesinlikle benim sevdiğim renk. Benim modam hiç kuşkusuz içinde rahat ettiğim kıyafet ve ayakkabılar. Dikkat! Bu bir başkaldırıdır J Demem o ki, moda diye kendiniz, zevkiniz ve tarzınızdan taviz vermeyiniz. Moda siz taviz verseniz de devam edecek vermeseniz de. Rahat olun. Kendinizi olduğunuz gibi yansıtın. Yakışmayanla moda olmaz, yakışandır üzerinde taşıdığın moda…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder