16 Mayıs 2016 Pazartesi

# kahvenin faydaları # türk kahvesi

TÜRK KAHVESİ VE UYKU

kahvenin uyku üzerindeki etkisi

Sen taaa 14. Yy’da Habeşistan’ın bağrından kop Yemen valisi Özdemir Paşa tarafından İstanbul’a kadar gel ve benim en sevdiğim içecek ol. Sevilen içecek olmasının yanında bir de o dibindeki telveleri büyük bir iştahla ye J Hayret valla…

Yetmezmiş gibi (şimdi anlatacağım hikayeyi ; öğğ, ıyk, iğrenççç, e pes) nidalarıyla okuyabilirsiniz ama yüzde yüz gerçek bizzat, şahsımca yaşanmış bir olaydır. Ben küçükken eve gelen misafirlerin bir an önce kalkması için gözlerine bakardım. Sabırsızlanır neredeyse “hadi geç oldu gidin isterseniz” diye terbiyesizliği ele alacak raddeye gelirdim. Neyse, önünde sonunda misafirler kalkar annem onları uğurlarken ben de yaramaz fareler gibi soluğu mutfakta alırdım. Tahmin ettiğiniz üzere, fincanlar dibinde kalan telveleri yemek için J evet evetyanlış okumadınız. Küçük çay kaşığı yardımıyla, misafirlerin içtiği kahvelerin dibinde kalan telveleri silip süpürürdüm. Hele bir görün beni, böyle bir keyif yok e tabi sonrası anne azarı!

Neyse konumuz, Türk Kahvesine olan tutkum değil de kahvenin neden uyku açıcı bir özelliğe sahip olması ya da biz mi buna inanıyoruz ya da herkeste aynı etkiyi yaratıyor mu?
Yapılan araştırmalar, kahvenin içindeki o güzelim kafeinin uyarıcı bir özelliği olduğunu, bundan mütevellit sarhoşken, uykusuzken ya da yorgunken içilen bir fincan kahvenin kişiyi canlandırdığını ve uykuyu açtığını gösteriyor.  

türk kahvesi


Peki, sorarım sizlere ben insan değil miyim? Daha açık olmak gerekirse; akşam 18:00’a kadar çılgınlar gibi kahve tüketiyorum. Sadece Türk Kahvesi de değil. Sütlü neskafeler, latteler, mochalar ve içinde kafein bulunan tüm kahve familyası. Ancak gelin görün ki, 18:00’dan sonra tek bir yudum kahve içemem. Çünkü tahmin ettiğiniz üzere uykumu fazlasıyla kaçırıyor. Demek ki neymiş (kendimden yola çıkarak), kahve-kafein uyku kaçırıyor. İyi hoş güzel tamam da, kahve-kafein neden sabah uykusunu kaçırmıyor ya da açmıyor? Akşamları içmeye korktuğum kahveyi sabahları işte “uykum açılsın Allah’ım bu uykuyla çalışmam mümkün değil.” Mantığıyla içmeme rağmen neden açılmıyor uykum ha neden? Bana mı kastı var, yoksa bilinçaltımda mı bu yönde yerleşmiş bir korku var yoksa genelimiz böyle mi?


Bazı araştırmalar bunun psikolojik olduğunu gösteriyor ama hala netlik kazanmış değil. Velhasıl sizlerde durum nasıl bilemem ama kahve büyük bir çoğunluğun uykusunu açıyor. Güne dinç başlamak için ideal bir içecek. Ama yine de benim kadar durumu abartmayın olur mu? Günde iki fincan kahve makbulmüş, bilginize…

4 yorum:

  1. Ne sabah ne akşam... Hirbir şekilde uykumu açmaya yetmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel keşke ben de öyle olabilsem :'( sabaha kadar uykusuz geceler geçiyorum neden, neden olacak tek bir damla kahve içtim diye :O

      Sil
  2. Ne kahveymiş be dedim okurken. Bir insan kahvenin tarihiyle ilgili bilgiyi ve kahveyle yasadiklarini ancak bu kadar güzel anlatabilir. Konuşma dili dedikleri bu olmalı, adeta yanimda oturuyordun :)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çoookkk teşekkür ederiiimmm ne güzel böyle yorumlar düşünceler :) Amacım da bu zaten be canım, konuşma dilinde yalın ve bir o kadar kendim gibi :)

    YanıtlaSil