25 Mayıs 2016 Çarşamba

# Kıssadan Hisse # meslek

ÜNİVERSİTE VE ALTIN BİLEZİK DENKLEMİ NEDİR?



Herkes farklı nedenlerden dolayı üniversite okumak istiyordur diye tahmin ediyorum ben. Herkesin farklı düşünceleri ve her düşüncenin farklı bir karakteristik kahramanı var. Kimisine göre, aileden uzaklaşma isteği, kimisine göre yeni ortamlar yeni bir çevre edinme isteği, kimilerine göre de hayalindeki mesleğe yaklaşma isteği ve birçoğuna göre de “altın bilezik” edinme isteği.
Bir şey söyleyeyim mi, şu altın bilezik peşinde olanların çoğu sürünüyor da diğer nedenlerden dolayı üniversite okumuş arkadaşlar aldı başını gidiyor ne diyeyim ben daha J Ben mi üniversite kavramını yanlış anlıyorum yoksa ben doğru anlıyorum da şartlar hayalleri ayaklar altına alıyor bilemeyeceğim ama yine de öyle ya da böyle iyi ki okumuşum diyorum.

Şimdi gelelim “altın bilezik” nedir sorusuna cevap aramaya. Nihayetinde tecrübe konuşuyor burada hey yavrum heyyJ Yahu üniversiteye deli divane çalıştın, geceni gündüzüne katarak sabahlara kadar test çözdün, dershaneye gidip uykusuz bitkin bir şekilde öğrenmeye çalıştın dersi veeeee sonuç olarak çoğumuzun hayal diyarı üniversiteyi kazandık. Ne mutlu bize J Şimdi ikinci level sıkı tutunun J 



Geldik misler gibi üniversite öğrencisi olduk. Yine derslere gittik geldik, vizedir finaldir büttür çalıştık girdik veeeee sonuç olarak mezun olduk. Yine ne mutlu bize J İşte olay bundan sonra başlıyor şimdiye kadar olanlarda sıralama hatası yok zannımca. Ama işte mezuniyetten sonra level 3 diyemedim ayy durun yazamıyorum da. Beyin firar etti toparlayamıyorum da. Neydi hayaller nedir gerçekler? Hangi birinden dem vurup hangi birine isyan etsem şaştım şu an ama toparlıyorum galiba sıkıntı yapmayın J

Yahu çoğu kişinin (ki buna ben de dahilim) okumuş olduğu bölüme bir de gerçekte yapmış olduğu işe bakıp bakıp sinirleniyor sinirlenmekle kalmayıp deli divane isyan ediyorum. Birçok üniversite mezunu işsiz, birçok üniversite mezunu farklı işlerde kabul edilmeyecek maaşlarla çalışıyor, birçok üniversite mezunu yaptığı işin yanında ek gelir olsun diyerekten uykusuz bitkin başka işlerde çalışıyor. Çalışıyor ki ailesi kimseye muhtaç olmasın. Birçok kişiye soruyorsun, “hangi bölüm mezunusun?” mühendislik diyor ama bakıyorsun adam polis olmuş. Meslekleri yadırgadığım tabii ki de yok kaldı ki haddime de değil ama bu muydu hayalimiz mühendislik okurken? Gazetecilik de okurken ev hanımı olmayı hayal etmiyordur çoğu bayan arkadaşım zannımca. Şimdi soruyorum size; hani üniversite okumanın sonucu bileğe takılan altın bilezik? Hangi altın bilezik diye sormak belki de daha doğru olur.



Bak kızdım şimdi ha. Hayaller hayatlar. Denklem bu olsa daha iyi olur zira üniversite ile altın bilezik denklemini ben kuramadım sizlerden kuran varsa anlatıversin sevabına bana da. Tamam bileğimde altın bileziğim var gönül rahatlığıyla ev hanımı olabilirim mi diyeceğiz?
Her zor durumda kendimizde sorun aramaktansa bayılırız ona buna laf atıp suç bulmaya. Yalan mı? Şimdi çoğumuz diyoruz ki; “biz elimizden geleni yaptık ancak ülkenin hali ortada ne yapalım” evet haklısınız çünkü ben de öyle düşünüyorum. Ben de öyle düşünmesem hak vermeyecekmişim gibi J hayır nasıl düşünmek gerekir acaba şu şartlarda. “ayol ne diye tedirgin olayım ki benim kolumda kapı gibi Trabzon burmam var” mı diyeceğiz şimdi. (Trabzonlu olunca tek bir altın bilezik kesmez beni bana Trabzon burması gerek J )



Yok arkadaşlar yok. Tamam üniversite okumak güzel, deneyim, bilgi, kültür, falan, filan eyvallah. Üniversite okuyup da pişman olan henüz görmedim şu yaşıma kadar. Ama şunu tecrübe ettim şu fani ömrümde, bazı meslekler için illaki üniversite okumaya gerek yokmuş. Mesela örnek olarak kimi vereyim kimi vereyim. Ayy durun uzağa gitmeye gerek yok alın mesela ben evet evet ben Gamze J Radyo Televizyon okudum da ne oldu he sorarım size ne oldu? Ay tabi çoğunuz bilmiyor bunun cevabını durun açıklayayım. 4 yılımı verdim üniversiteyi bitirdim kaldı ki öncesindeki okul ve dershane yaşantımı belirtmeme gerek yok zannımca nihayetinde oturduğum yerden kazanmadım ben bu okulu. Tamam kazandım ohh misler gibi de okudum mezun oldum, peki televizyonda mı çalışıyorum? Hayır! Bildiğin reklamcı oldum çıktım, buyrun işte alın size hayaller-hayatlar denklemi. Haa pardon altın bileziğim var benim: Radyo Tv Sinema! Tecrübelerim şunu gösterdi ki bana, televizyoncu olmak için illa bu bölümü okumaya gerek yokmuş. Eliniz yüzünüz düzgün, diksiyon düzgün, az biraz kamera korkunuz yoksa ve tabii ki arkanızda ya da yanınızda bir tanıdık varsa ohh miiss ekranın aranan yüzü oluverirsiniz maazallah J çoğu kişiyi tenzih ederim hakkıyla bi yerlere gelmiş olanlar rica ediyorum üzerinize alınmayın, ben burada aynı durumdan muzdarip arkadaşlarla dertleşiyorum J



Yazının sonu yok yazdıkça yazılır örnek verildikçe verilir bu konu hakkında ve eminim herkesin de söyleyecek iki çift kelamı da vardır. Ancak tahmin ediyorum ki beni anladınız sevgili okurlar J Ben naçizane çürütmek istiyorum üniversite-altın bilezik olayını. Onun doğrusu hayaller ve hayatlardır. Ha bir şekilde hepimiz iş hayatı içindeyiz. Paramızı kazanıp geçinmeye çalışıyoruz ömür yettikçe. İstediğimiz, hayal ettiğimiz mesleği değil de bir şekilde hayatta kalabilmek aileye muhtaç olmamak adına farklı sektörlerde farklı hayatları yaşıyoruz. Gönül isterdi canım istemez miydi sizce o kadar emek verdiğimiz mesleğimizi yapalım. Ha işte olduğu kadar olmadığı kader deyip yetinmeye şükretmeye çalışıyoruz. Ama kendi adıma konuşmak istiyorum ki, altın bilezikmiş, üniversite mezunuymuş, hunharca didinmekmiş fasa fiso. Ne mutlu okuduğu mesleği şu an icra edenlere. Yolunuz açık olsun a dostlar. Tüm alkışlar size J

Velhasıl sevgili kader ortaklarım ve üniversite okumaya ramak kalmış minik kardeşlerim J Hepinizin yolu açık, aklınızdan geçen de ömrünüze nasip olsun inşaaalllaaahhhhh…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder