24 Mayıs 2016 Salı

# çalışan kadın # güzel kadın

GÜZEL KADIN, KENDİ AYAKLARI ÜSTÜNDE DURANDIR!



Evet bu ekstra bir güzelliktir kadınlar için. Kendine güvenen kadın, iyi hisseder ve iyi hisseden kadının enerjisi yüzüne vurur. Gözleri parlar, yüzü güler. Boşuna demezler, kadının en güzel makyajı gülen gözleri ve yüzüdür diye. Yok yaa şimdi Allah için bi rimel bi parlatıcı da fena durmuyo hani. Böyle fönlü saçlar neyin hoş yani J

Kendi parasını kazanıp harcayan kadın özgüveni var ya işte o hiçbir şeye benzemez. Sosyal hayatın her alanında, ekonomik özgürlüğünü elinde tutan bir kadına paha biçilemez. Kimseye muhtaç olmadan, kendi kazandığını harcayan, minnet nedir bilmeyen ve en ufak bir yardım dahi olsa  (ihtiyaç halinde)gururu zedelenen kadınlar var ya baş tacıdır baş! Ama kadınlar mı sadece böyle düşünüyor yoksa erkekler hala erkek egemen toplum kurallarının dayatmalarını benimsiyor tartışma konusu. Evliliklerle özellikle bu durum daha acı bir şeklide kendini gösteriyor. Mutsuz bir evlilik, her gün koca dayağı yiyen bir kadının en büyük korkusu “beni ve çocuklarımı boşandıktan sonra kim bakar?” sorusudur. Baba evine dönmek nedendir bilmem birçok kadının korkulu rüyası. Toplum baskısı aslında, “konu komşu ne der?” yahu ne derse desin, bak sen kendi hayatına, bak sen kendi çerçevenden dünyaya. Ama yookk, korkuyla yaşıyoruz hep, elalem ne der korkusu, konu komşuya rezil olma korkusu, laf gelir korkusu, laf gider korkusu, falan korkusu, filan korkusu. Ama güçlü ve çalışan kadının korkusu, işsiz kalma, kendi parasını kazanamama korkusudur. Farka bak yavrum farkaaaaa J



İşte bu korkular olmaz çalışmayı ve kendi ayakları üstünde durmayı bilen kadınların içinde. Ona zaten zorla bir şey yaptıramazsın, ona tutsak hayat yaşatamazsın. Vardır mis gibi mesleği, hem ev ekonomisine destek olur hem herhangi bir kötü durumda başı dik bir şekilde korkusuzca kendi yoluna gitmeyi de bilir. Hadi zorla tut bakalım evde tutabilirsen! Böyle kadınlardan korkar aslında birçok beyin.  İğrenç bir kelimedir ama, “zapt edemem” korkusu yaşar bir çok ucube. Dediğimi yaptıramam, söz dinletemem telaşına iter işte böyle kadınlar.

Bu tarz durumlarda mukayese etmek istemem, bana da kalmadı belki ama durduramıyorum şu an parmaklarımı L oysaki ekonomik özgürlüğü olan bir kadın hele hele kendi ayakları üstünde durmaya alışmış kadın var ya işte o kadın, “sen kimsin leennn” deyip o  isyan bayrağı çekmeyi de bilir kapıyı çekip gitmeyi  de. Tut tutabilirsen. Boyun eğer mi yaa minnet eder mi sana be adam. “Millet ne der” kafasından zaten çoktaaann çıkmıştır o güzelim kadın. Sosyal hayat içinde kendine yer bulmuş, hayatı içinde de başarısını ispatlamıştır. Siz erkekler pek sevmezsiniz böyle kadınları kabul edin J

“Kadın olmak zor zaanat dostum” diyenler var ya yok öyle bir şey yaa. Niye zor olsun, zor değil de yük ağır. Sorumlulukları fazla, ama savaşmayı bil bacım sende yani. Boş geldin boş geçip gitme şu dünyadan. Gezeyim, yiyeyim, harcayayım, alayım, bilmem nereme bilmem ne yaptırayım. Yaptır anam yaptır onları da yaptır gez de ama kendi paranla yapmaya çalış bunları ya. Sığınma erkeğin cüzdanına, alma gururunu ayaklar altına. Gerçi nedendir bilinmez böyle para yedirmeyi ve parasını yemeyi seven kadınları da daha bi el üstünde tutar bazıları da onu da hiç anlamış değilim. Anlayan varsa beri gelsin valla.



Yani var yaa, bir de kendi kazandığını harcamak hiçbir şeye benzemiyor hani. Üniversitedeyken bile baba parasından çok yine kendim çalışıp harçlığımı çıkarmaya gayret ettim. Ha yetmiyodu mecbur yine “ayy babişkoların kralı napıyomuş acabaaaa, ay bana para mı göndercekmiş acabaaaa” nidalarıyla telefonda da konuştuk evelallah J ama o parayı harcayamıyo insan arkadaş yaa. Daha bi hesaplı harcamak, ihtiyaç halinde kullanmak istiyorsun. Alışverişmiş gezmekmiş yok bacım yok onu yapamıyodum ben valla. Ama şimdi, az da olsa çok da olsa benim diyorum, benim param. Ben kazandım ben harcıyorum. Kimseye açıklama yapmadan. Alışveriş mi yaptım “kendi paramla”, gezmeye mi gittim “kendi paramla”, yemeğe mi çıktım “kendi paramla”. İşte bu özgürlüğün ve gücün tadı paha biçilemez.



Tercihi erkek parası yemek olan kadınlar bu sözlerim size olsun; bakın çalışmayı kendiniz kazanmayı deneyin. Standartınızı kendiniz belirleyin ve statünüzü. Kendinize güveniniz, sürdüğünüz kaliteli rujdan ya da yılan derisi ayakkabılardan hatta dolgun dudaklarınızdan gelmesin. Kendine güveniniz, ay sonu olmasına rağmen başınız dik ve mağrur bir şekilde yürümenizden gelsin J


Cebinde hiç parası olmamasına rağmen, dünyanın en zengini gibi gözüken kadınlar, sizlere selam olsun J  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder