26 Ekim 2016 Çarşamba

# büyük konuşmak ve onu yaşamak # duygular ve alışkanlıklar

DUYGULARA KET VURULUR MU?


Bazen büyük konuşuruz bunu hepimiz yaparız. En kaçanı da en safı da en bilinçlisi de. Büyük konuşuruz arkadaşlar. Yok ben asla şunu yapmam, yok hiç bir kuvvet şunu yapmama engel olamaz ve daha nice örnekler. Ama ne oluyor, gün geliyor ki tükürdüğümüzü yalıyoruz. Bu böyle devam edecek bakın ne yaparsak yapalım. Velhasıl diyorum ki ben, hele de söz konusu özel duygularsa, siz siz olun aman diyeyim büyük laf etmeyin.

Duygulara ket vurulur mu? Ben bunu merak ve tecrübe ettim ahan da işte sizlerle paylaşmak için konu çıktı bana da. Arkadaşlar öncelikle açıklamak gerekirse ket vurmak demek; engel koymak, anımsamak istenmeyen duyguların önüne set çekmek anlamı taşır. Peki işe yarar mı? Tartışılır. Ben duyguların önüne set çekmekten bahsedeceğim tabii ki de. Kaldı ki bilen bilir, tam bir duygu insanıyım ben. Söz konusu hisler yürekten taşan duygularsa kralı gelse engelleyemez, sözde barajlar kurulsa dahi akar da akar da o yürekten engin halinde duygu selleri. Bir ayrılık yaşarız ve deriz ki; ay yok yakın zamanda ilişki mi asla! Tekrar birine güvenmek mi asla! Yine aynı şekilde birine bağlanmak mı asla! Çılgınlar gibi aşık olmak mı asla! Çoğu ilişkiden yeni çıkmış insanlar kurar böyle kendinden büyük beylik laflar. Kaldı ki bunu ben de dedim. Tövbe etmedim belki ama dedim. Bir daha bilmem neyi yapmayacağım dedim. Ama ne oluyor, o lafların hiç birini de uygulayamıyorsun. Bunu da böyle bilin, hayır yani bilin ki siz de büyük laflar etmeyin :)

Bir ilişkiden çıkarsınız zannedersiniz ki yine aynı duygularla birine bağlanamayacağım, sevemeyeceğim, ilişki yürütemeyeceğim. Ha tabii ki de pat diye olmuyor onun da bir süresi var benim nazarımda. Aynı duyguların oluşabilmesi için tabii ki de o meşhur zamana ihtiyaç var. Kaldı ki eğer şiddetli bir aşkla tutulmuşsanız zaten ayrıldığınız kişiye, sanmıyorum ki bir daha aynı aşkı yakalayın. Ha seversiniz, hayat devam ediyor tabii ki de hayatımıza yeni insanları alacağız ama ne yazık ki herkese hislerimiz aynı olmuyor. Birini daha çok sevip bağlanmışken, birine saygıdan öte duygular besleyemiyoruz. Ama şunu çok iyi biliyorum ki, tekrardan hayatımıza yeni insanları alabiliyoruz. Çoookkk uzun zaman kimseye de kendime de şans veremem derken oluyor hem de. Pat diye. Ansızın. Anlamıyorsunuz, anlaşılamıyorsunuz belki. Ama oluyor işte...


Arkadaşlar ne yaşarsak yaşayalım, ister lanet bir ilişkiden çıkmış olalım, istersek sevip de yüz üstü bırakılmış olalım, isterse sevdiğimiz kişi tarafından duygularımız ayaklar altına alınmış olsun yeni bir aşka adım atmaya meylettiğimizde bunların hepsini unutuyoruz. Yani duygulara ket vuramıyoruz. Beyin değil yürek işidir diyoruz ya çünkü, yüreğe engel olabilir mi insan, e olamaz. Durum böyle olunca ne yaşarsak yaşayalım, hayatımız devam ettiği sürece, insancıl hislerimiz olduğu sürece zaman ve şartlar ne olursa olsun yeni duygularla yeni insanlara şans vermeye devam edeceğiz. Bazen çekiniriz etrafımızdakilere bunu anlatmaya. "Ben sana demiştim" cümlesinden kaçmak için. Evet belki söylemiştiniz ama insan başına gelmeden anlamıyor ki bazı şeyleri. Kendi yaşayıp görmek istiyor. Unutmayın hem, bir musibet bin nasihate bedeldir :)

Millet, sevin sevilin. Büyük konuşmayın yaşayın içinizden nasıl geliyorsa. Unutmayın yanılmak da var yaşamda. Kaldı ki kim ne derse desin, ne yaşamış olursanız olun, hayat devam ediyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder