7 Ekim 2016 Cuma

# aşk ve pişmanlık # ilişkilerde son pişmanlık işe yarar mı

İLİŞKİLERDE SON PİŞMANLIK İŞE YARAR MI?


"son pişmanlık neye yarar, her şeyin bedeli var olmadı yar" der yola devam mı eder çiftler yoksa "hatasız kul olmaz" deyip herkes  ve her şey son bir şansı hak eder mi dersiniz? Valla bana göre, hakikaten hatasız kul olmuyor. İnsanız yahu nihayetinde, tabii ki de hatalar yapacağız. Sonrasında dönüp özür dileyeceğiz, ağlayacağız, zırlayacağız. Nihayetinde her şey bizler için arkadaşlar, hatalar da doğrular da. Konu derin beri gelin :)

Seven insan o "son şans" denen olaya kadar şans vermeye devam eder arkadaşlar kim ne derse desin. Kaldı ki zaten seven insanın yapamayacağı bir şey yoktur ya hani, yürekten seven insan, yüreğinden benimsemiş insan hataları da görmezden gelir diyoruz ya her daim hah işte hadi madem bunun savunucuları son şansı verin :) Son şans nedir bir de, bunu da sorgulamak gerek esasında. Nedir tam olarak son şans dediğimiz olay? Hangi durumlarda kişi son hakkını da kullanmış olur dersiniz? Yani arkadaşlar diyor ya bazıları, "vay arkadaş ne demek hata? Ben asla affetmem" yani var ya böyle büyük konuşan tiplerin o kadar çok istiyorum ki dediklerini yutmalarını. Bakın bu olayın da kadını erkeği yok. Belirli bir cinse göre konuşmuyorum. Ama ben ilk hatada ilk yanlışta hemen dönüp gidilmesinden ziyade, karşıdaki kişiye bir şans verilmesinden yanayım. Hele de seviyorsan aşıksan biraz beyni dinlemekten vazgeçip kalbe kulak vermek lazım.


Şimdi gel gelelim son pişmanlık işe yarar mı yaramaz mı bunu sorgulamaya. Arkadaşlar kim ne derse desin adı üstünde hani "son" diye haliyle son pişmanlık fayda etmez bu da böyle biline. Ha kim istemez ki deyiverin bana, geri dönüp bakmayayım, yaptığım hiç bir şeyden pişmanlık duymayayım diye ama maalesef ki insanız işte. Şey yani insan olduğumuz için maalesef değil de, pişmanlık yaşama özelliğimiz olduğu için maalesef diyorum :) Yalnız buna açıklama getirdiğime inanamıyorum şu anda :) Neyse konu firar etmeden hemen ele alıyorum ipleri merak etmeyin. Şimdi arkadaşlar pişmanlık duymak var ya yalnız ne kadar lanet ne kadar sinir bozucu ve üzücü bir durumdur böyle. Hayır bir de biliyorsunuz ya geri dönüşü de yok diye. Bu daha da üzüyor işte insanı. Yaptın artık her şey için çok geç, bitti!!!

İnsan en çok hangi durumda pişmanlık duyar dersiniz? Neye daha çok hayıflanır, hangi durumda "ben ne yaptım" sorgulaması başlar pişmanlıktan. Bakın şöyle bir fark var, hani yukarıda dedim ya "insan sevdiği için şans da verecek, elinden geleni de yapacak" diye. Tamam yaptık ettik de bundan pişmanlık duymamak lazım işte. Geri dönüp bakıldığında "ulan keşke yapmasaydım" dememek için ne yapmak lazım, zannımca bunu sorgulamak daha yerinde olacaktır. Ancak ileriyi görebiliyor muyuz? Hayır! O zaman bizler de nasıl hata yapıp pişman olabiliyorsak bu şansı karşı tarafa da vermek gerek. Kişi kendinden bilir işi misali işte :) Ancak şunun ayrımını yapamıyorum daha doğrusu emin olamıyorum. İnsan verdiği son şanstan mı daha çok pişmanlık duyar yoksa hayır deyip sırtını döndüğü zaman mı? Önce buradan yola çıkmalı sonrasında ona göre çizmeliyiz derim karar haritamızı.


Bu konuda asla ahkam kesemeyeceğim millet. Ben genelde affedici bir insanım sonrasında boyumun ölçüsünü aldığım da oluyor, affettiğim için daha mutlu olduğum da. Bundan dolayı genelleme yapamayacağım. Galiba burada tecrübeden çok kişisel özelliklerimiz ön planda tutulmalı. Ancak eklemeden geçemeyeceğim, son pişmanlık asla ama asla fayda etmiyor bunu bilin buna göre hareket edin derim ben :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder