25 Ekim 2016 Salı

# mevsimlere göre aşklar # sonbahar

SONBAHAR'IN AŞKLARI...


Atınca başlığı geldi yine aklıma buram buram Sonbahar kokan o romantik film. Kaldı ki nasıl yer etmişse akıllarda, orantıladık bu ikisini birbiriyle. Kasım'da aşk başkadır ve Sonbahar...
Nedendir Sonbahar'a böyle romantik bir anlam katmamız? Renklerinin vermiş olduğu hüsran hali midir bizi duygusallaştıran yoksa güzün eşsiz kokusu mu davet eder yürekleri adım adım koşmaya romantik anlara? Ama derler ya hani, Sonbahar'ın aşkları başkadır diye, doğrudur, doğruymuş...

Hiç ummazdım oldu Sonbahar'da,
Hediye gibi geldin, hoşgeldin...

Minik serçemiz de farkında değil mi yazdığı bu eşsiz dizelerle durumun? Herkes yaşamış mıdır Sonbahar'da bir aşk? Var mıdır gerçekten diğer mevsimlerden farklı yanları hislerin? Pastel ton mudur kıvılcımlar oluşturan yürekte, yoksa "son" denmesinden de mi bahar aşklarına anlam katan? Sonbahar - son aşk! Ne yani olamaz mı :)

Derlerdi inanmazdım. Nihayetinde yaşamadan bilemez insan ya hani. Yaşamak lazım ne gerekiyorsa mevzu bahis tecrübeyse... Sırf tecrübe olsun da size yazılar yazayım diye de olmayacak dualara da amin demem yeni adımlarla emin olmadan yürümem. Ama dostlar yineliyorum; derlerdi inanmazdım Sonbahar'ın aşk kokan dokusuna... 


Mevsimler kişiler üzerinde inan olsun etkiler bırakıyor onu da geçtim hislerimizde duygularımızda değişiklik yapıyor hani. Kışın sert havasına binaen bizler de daha suratsız, sinirli, gergin oluruz otomatikman. Bahar da yeni tomurcuklanmış çiçek misali kabuğumuza sığmayız. Yazın ise, cıvıl cıvıl kıyafetlerin de vermiş olduğu bir coşkuyla güler, tebessüm eder, uçururuz kendimizi havalara. Sonbahar da ise, daha sakin olmakla birlikte eşsiz ve bir o kadar farklı bir haleti ruhiyeye bürünürüz. Anlam veremeyiz belki ama, gördüğümüz huzur dolu sarı yapraklar ve havanın mis kokan esintisindendir bu derin duyguların nedeni. Yansır buram buram her bir hücremize. Aşksa aşk, mutluluksa mutluluk. Sonbahar'da ayrılık duymadım ama yeni kıvılcımlar yeni aşklar yeni adımlar inan olsun pek rastladım. Şimdi daha iyi anlıyorum...

Belki bilinçaltı diyeceksiniz ama bilinçaltımız itmez ki bizi yeni aşklara. Histir bu heyecandır. Kalbin size yol göstermesidir yeniden. Ummadığınız belki de hiç hesap etmediğiniz anda. Ama zaten hesapsız, kitapsız çıka gelmez mi aşk? Beklemeye ne hacet. Zaten elin kolun dilin bağlanmaz mı hissettiğin de o ilk kıvılcımı? Sonbahar'ın etkisi yok mu böyle hissetmekte? Hayır sonbahardan değil hissettiklerimiz. Hislerimize anlam bürümesidir sonbahar'ın işte bu aşklarda etkisi. Renkleri, büyüsü, dokusu, kokusu... Sonbahar aşkları pek bir romantik derlerdi, doğruymuş meğer...

Millet, Kasım'da Aşk Başkadır izleyin izlettirin. Sonbahar'da yaşanılan aşklar peki? Tadın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder