31 Ekim 2016 Pazartesi

# ilişkilerde nankör olmak # Kıssadan Hisse

NANKÖR SEVGİLİ...


Arkadaşlar ne olursanız olun ama nankör olmayın, yani rica ediyorum nankörlük yapmayın yahu sevgilinize, eşinize, hatta eski sevgilinize bile. Karakter değişmiyor evet ama her şey olun da nankör olmayın. Çünkü insan o zaman verdiği emeklere yanıyor be. Değer bilmeyen, hani derler ya bin yap da bir yapma hah işte o tip insanlardan olmayın. İnan olsun hem itici, hem sinir bozucu hem de üzücü oluyor.

Bakın değişik nedenlerle ilişkiler bitiyor. Ha gönül ister ki devam etsin mutlu olalım ama bitiyor anasını satim her güzel şey gibi güzel ilişkiler de bitiyor. Ay şimdi felsefik bir cümle kuracağım olmayacak neyse devam edeyim ben :) Şimdi tamam ilişki içinde iki taraf da elini taşın altına koyacak baylar bayanlar. Devamlı tek tarafın itelemesiyle ilişki yürümez. Yani bunu benim söylememe gerek yok ama genelde bir taraf daha çok emek verir sevgi gösterir, karşı taraf da yerini sağlam bilir. Nasıl olsa karşı taraf beni haddinden fazla seviyor deyip rehavetle hiç bir emek göstermeden yaşayıp gider. Ama işte gün gelir o emek veren taraf var ya, o kendinden devasa ödünler verip de seven var ya hah işte o insan evladı yorulur. Evet evet yorgun düşer, seviyordur ama artık gücü tükenmiştir. Ama elinden geldiğince ilişkisini canlı tutmaya çalışmıştır. Uğraşmıştır, koşturmuştur, emek vermiştir, hatta ödün vermiştir inan olsun.

Sonra dedim ki kendi kendime, iyi hoş güzel de ya nankörse karşı taraf? İşte asıl sıkıntı bu arkadaşlar. Beşikte giren huy teneşirde çıkar diye nefis bir söz vardır pek de severim. Ancak nankörlük bir karakter özelliği olamaz olmamalı yani. Akıl var nizam var değil mi? Sen görmüyor musun kişinin ilişki içinde yaptıklarını? Sen görmüyor musun seni sevgisinden yaptığı fedakarlıkları? Sen görmüyor musun hayatında ol diye verdiği savaşları? Sen görmüyor musun yaptığı nice hatalara rağmen seni sevip yanında olmasının vermiş olduğu ağır baskıyı? Ya sen görmüyor musun sınırsız aşkının vermiş olduğu güçle karşısına aldığı kişileri ve kendini? Görmüyor musun? Ha işte bunları görmeyip nankör bir şekilde arkasını dönüp gidebiliyorsa siz de affedersiniz ama s...r edin bu saatten sonra. Her şey olur ilişkilerde. Sınırsız nedenlerle biter ilişkiler de evlilikler de. Ama ne olursa olsun, ilişki bittiğinde de biraz saygı kalmalı belli bir dönem kişinin içinde öyle değil mi? Hiç bir şey yaşanmamış gibi, onca güzellikler meydana gelmemiş gibi ayrılığın ertesi günü saygısız bir şekilde paylaşımlar yapıp da, verilen emekleri göz ardı ediyorsan e Allah'ından bul ne diyeyim ya da bulun işte genel konuşuyorum burada.


Yani şuna da karşıyım millet, işte ben şunu yapmıştım vay efendim ben bunu da göze almıştım. Bunlar kişinin yüzüne yüzüne vurulmaz, vurulmamalı. Zaten yukarıda da dedim ya çiftler elini taşın altına koyacak arkadaşım. Kaldı ki bazı şeyleri söylemeye gerek kalmasın isterim ben be. Dedim ya ha şunu yaptım bunu yaptım demekten ziyade karşı taraf sen konuşmasan da bunu görsün, anlasın, mutlu olsun. Bazı davranışlar bin söze bedel inan olsun. Yapılanlar kişinin gözüne sokulmasın evet, ama karşı taraf da kör misali görmezden gelmesin eğer seven veriyorsa ödünler gösteriyorsa fedakarlıklar. Görüyordur görmesine bazıları ama işine gelmiyordur işte düştüyse yüreğine ayrılık sevdası ya da başka tenin cazibesi. Sevgi biter, saygı biter, aşk biter tamam ilişki de biter nihayetinde. Ama nankörlük girince işin içine olmuyor inan olsun anam babam olmuyor. Nefret iyi bir duygu değil ama nankör insan da nefret edilmenin sınırlarını zorluyor. İşte durum böyle olunca emek veren kişi ilişkinin bitmesine değil de ilişki boyunca hunharca sarfettiği emeklere yanıyor işte.

Arkadaşlar koca koca insanlarız tabii ki de şöyle yapın böyle davranın diye ahkam kesecek değilim. Kaldı ki kelin ilacı olsa ay neyse :) Ama inanın tecrübeyle sabit olunca her şey fütursuzca yazabiliyorum işte. Saygı önemli ilişki de tabii ki de aşk da olacak. Ancak nankörlüğünü sezinlerseniz sevdiğinizin tez zamanda yol verin derim ben. Ha yol veremiyorsanız da, emek de gösterip kendinizden ödün vermeyin. Ben bunu bilir bunu söylerim.... Nankör sevgiliniz olmasındansa yalnız nefes almanız daha hayrınıza olacaktır, inanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder