9 Haziran 2016 Perşembe

# aldırma deli gönül # duygulanmak

ALDIRMA(!) DELİ GÖNÜL



Çoğu şarkının hayatımıza kattığı değerler vardır dimi? Aslında değer demeyelim de, böyle bi “başucu kitapları” gibi belleklerde yer eden, her dinlediğimizde bizi alıp uzaklara götüren, götürmüşken hayal kurduran, şarkı bitiminde geri döndüren şarkılar işte. Hah herkesin böyle hissettiği en az 1 şarkı vardır. Yani var olduğunu tahmin ediyorum. Tarzı hiç mi hiç fark etmez, ister arabesk olsun ister rock ister Türkçe olsun ister İngilizce… Hatta ve hatta o kadar güçlüdür ki şarkılar esasında, mutluyken ayrı hüzünlüyken de ayrı dinleriz hani. Ayyy ölüyorsun, havalarda uçtuğun bi organizasyon içindesin. Yüzlerde milyonlarca tebessüm havalarda uçuşan açıp da; “Bir kulunu çok sevdiiiimmmm, o beni hiç sevmiyooorrrr” dinleyecek halin yok arkadaşım kaldı ki bunu zaten benim söylememe gerek yok da işte laf olsun dedim J

Şarkıların ruh haline bürünürüz genelde. Kulağına çalınsın “duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini” sözleri hemen böyle bir boynumuz bükülür, böyle bi hüzün gelir çöreklenir kalbimizde taaaaaa derinlerde bi yere ama neresidir orası henüz netlik kazanmış değil. Ee öyleyse tamam işte nihayetinde insansın arkadaş kız ol erkek ol fark etmez. Duygulanıyor insan çoğu şarkıda işte. Yok ben etkilenmem deme bal gibi de etkileniyorsun. Avareler gibi eşlik ediyorsun şarkıya. Hangi şarkıysa işte. Ama bam telimize dokunan bir şarkı muhakkak vardır. Hayır yanlış anlaşılmasın sadece dram değil tabii ki de, hareketli şarkılar için de geçerli bu durum. Daha ilk notasını duyar duymaz ayağa kalkıp tepindiğimiz, çılgınlar gibi eşlik ettiğimiz, kanımızı ziyadesiyle kaynatan parçalar işte onlar. Ayy söylemeden geçemeyeceğim beni çılgınlar gibi eğlendiren parçam, Pitbull ve John Ryan’ın “Fireball” şarkısı. Ayy bi görün ama beni ölüyorum ölüyorum dinlerken. Çılgınlar gibi eğleniyorum hayır bi de mutlu oluyorum şaka gibi  J



Tamam burada hem fikir miyiz? Birçok şarkı efkarlı anlarda bizi hunharca üzerken bazı şarkılar ise kan basıncını yükseltmek suretiyle adrenalin pompalar damarlara. Bazı şarkılar ise akıl verir arkadaşlar. Evet evet akıl verir. Böyle nasihat mı dersin, akıl mı dersin, ders mi dersin bilemem ama böyle alttan alta empoze ettirir bazı düşünceleri. Heh işte sabahtan beri bunu anlatmaya çalışıyorum bunun üzerinde duracağım işte. Ama tek bir şarkıdır bahsetmek istediğim. O da, çok sevdiğim bir Sertab Erener şarkısı olan “Aldırma Deli Gönlüm

Yahu nasıl aldırmasın deli gönül e be canııımmm Sertab Erener sorarım sana ve canııımmm arkadaşlarım sizlere. Yaşamışsın acı, ağlamışsın gözyaşının sele dönüşmesi suretiyle eee ama olsun aldırma deli gönül. Yav he he J öyle olmuyor işte. Hayır onu herkes de söylüyordur kendi kendine zaten de uygulamada sıkıntı var işte. Bir annenin evladına; “elleşme anneciğim, kıracaksın vazoyu” demesi gibi bir şey bu. Çocuk yine de kırar o vazoyu. Şarkıda diyor ki; aldırma deli gönlüm, giden gitsin sen şarkılar söyle içinden boşver” sözler harika. Çookk sevdiğim eskimeyen ve eskimeyecek olan şarkılardandır bence hatta. Ama demem o ki, şarkıda söylendiği gibi olmuyor ki anam babam. Hayır kendi kendine de dersin, “amaann ne üzüleceğim yarın ola hayrola” diye söz geçiremezsin ki inat gönlüne, aklına, beynine, fikrine.



Bu da başka bir muamma. İnsanlar düşünebilen canlılardır. E tamam düşünmek problem değil ki uygulama sıkıntısı çekiyor beyni ile yüreği arasında çift kale maç yapan düşünceler. Sıkıyorsa aldırma eyy gönül derler adama. Hem aldırmadan olur mu beee? Dibine kadar yaşanması gerekmez mi acının da? He tamam güzel günler yaşarken lay lay lom anlat herkese mutlu mesut bir şey olduğunda aldırma. Oysa ki, düşüneceksin de üzüleceksin de valla. Ha tamam gönül ister ki mutlu olalım ama varsa da başa gelen yaşayacaksın dostum en acısından. Aldırmak değil de atlatmayı bilmek gerek bence burada. Karalar bağlamadan atlatmak. Aldırmayan insan vurdumduymaz insandır bence. Ha güçlüdür aynı zamanda. Alın işte böyle de başkaldırıda bulunurum dimağlarda yer etmiş güzide şarkılara.

Aldır bacım, aldır arkadaşım, aldır kuzum, aldır ey gönül J Giden gitsin demekle olmaz nihayetinde. Gitmeye değerse yol ver evet ama savaşmaya değerse “aldır deli gönül” bu da bende size kıssadan hisse olsun emi J



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder