30 Haziran 2016 Perşembe

# ayaklar ve parmakların suyla büzüşmesi # parmaklar neden buruşur

SU, PARMAKLARIMIZI NEDEN BURUŞTURUR?


Arkadaşlar hiç düşündünüz mü bunu? Parmaklarımız suya uzun süre maruz kaldığında neden 90 yaşında gösteriyor? Parmağın 90 yaşında göstermesi nedir diye sormayın, zira evet gayet de öyle görünüyor. Buruşmuş, pörsümüş, çökmüş, eskimiş. Ayy durun tamam abartmış olabilirim ama nihayetinde su parmakları buruşturuyor mu? Evet gayet de buruşturuyor. Hah işte benim de amacım, bu konuya açıklık getirmek. Her şey tecrübeyle sabit inan olsun. Söylemesi ayıp, yazı yazmaya başladığımdan beri daha bi dikkatli olmaya başladım. Algılar bir açık sormayın, ay şunu da yazayım, anaaa bu niye böyle dur hem ben öğreneyim hem de bilmeyenlerle paylaşayım.  Yeminle üzerinizde emeğim çok haberiniz olsun J Bu konuyu da geçen gün dağ gibi bulaşıktan sonra yazmaya karar verdim. Tahmin ettiğiniz üzere, o kadar bulaşıktan sonra parmaklarım tanınmaz hale gelmişti deJ Merak edip bu konuyu araştırmamış olanlar dikkat kesilin, bilimsel açıklamam ve ben sizleri aydınlatmayı an itibariyle görev belledik J

Evet ne diyordum, ha şey “suda uzun vakit geçirmiş caaannııımmm parmaklarımız neden buruşur?” yalnız sadece el parmaklarımız değil ayaklarımız da buruşur ha onu unuttum sanmayın J Denize girip çıkın, bulaşık yıkayın, hatta duştayken yani suyla haşır neşir olduğumuz durumlarda, siz parmaklar ve ayaklar gidin buruşun. Ay bi yandan da sempatik geliyor bana haa, yukarıda bakmayın yerdiğime baktıkça sevesim geliyor parmaklarımı. Evet biraz saçma geliyor olabilir kulağa ama seviyorum ben nihayetinde. Neyse sonra kurumaya yüz tutunca parmak ve ayaklarımız büzüşme ortadan kalkmak suretiyle eski haline geri dönüyor uzuvlar. Vay anasını suya tepki olarak da algılayabiliriz tabi olayı. Bir şekilde vücut da tepkimede bulunmak istiyor nihayetinde. Onu tölerans, bunu tamam de e bi yerden hissettirecek kendini ben de burdayım diye J Parmaklarda bu durum buruşma şeklinde kendini gösteriyor. Bilimsel açıklamalara çok vakıf olmadığım gibi nasıl tam olarak anlatacağıma emin değilim ama elimden geleni yapacağım sıkıntı yapmayın J Yalnız farkındayım o kadar uzattım ki. “ulan bu kızın açıklama yapmasını beklemektense gidip doğru düzgün bi yerden bilgi edineyim” diyebilirsiniz bu sizin en doğal hakkınız millet. Ama hazır mısınız açıklıyorum artık J


Arkadaşlar kısaca açıklamak gerekirse; vücudumuzun çoğu bölgesi kıllarla kaplıdır. Bu kıl köklerinde bulunan sebum adlı yağ tabakası suyu derinin altına almasını önler. Ancak vücudumuzda parmak uçlarımız ve ayak tabanlarımızda kıl bulunmadığından, deri altında suyu tutacak bir yağ tabakası da bundan dolayı yoktur. Ve suyu deri altına çeker. Su kendine yer bulup da dışarı çıkamadığından bu da bir süre sonra derinin büzüşmesine neden olur. Ondan sonra ne oluyor işte alın size buruşmuş parmaklar ve ayaklar. Demek ki neymiş, parmaklarımızın ve ayak tabanlarımızda sebum yokmuş yani yağ tutucu tabaka hah işte olmadığı için de suyu deri altına hapsediyor. Ve bir süre sonra da buruşuyoorr, bu kadar basit J Şey gibi aslında, çamaşırların makineden çıktıktan sonra kırışması ya da fönlü saça su değdiğinde bozulması gibi J evet örnekler çok yaratıcı olmamış olabilir ama suyun düzeneği bozduğuna örnek olarak bunlar geldi aklıma, düzenek de ne oluyorsa J
Amaaaa sanmayın ki açıklamalar sadece bu yukarıdakinden ibaret. İngiliz bilim adamları durur mu, durmaz tabi, biz de yapalım araştırma kendimizce açıklama getirelim dediler. Şimdi millet İngiltere’de bu konuyla ilgili yapılan araştırma diyor ki şey aslında araştırmadan ziyade araştırma sonucu desek daha doğru olur bunun için. Çünkü yapılan araştırma sonucunda şuna kanaat getirmiş İngiliz bilim adamları, ıslak parmakların bir cismi daha iyi kavradığını ortaya çıkardı. Ekipten elleri kuru olan ile ıslak olanlara farklı boyutlara sahip misketleri tutmaları istendi. Elleri ıslak olanların misketleri daha tutup kavradıklarını ortaya çıkardı. Elleri kuru olanlar ise misketleri tutamadı. Çünkü neden? Çünkü elleri kuru olduğundan dolayı misket ellerinde kayıp düştü. Ha yalnız durun ıslak derken, suda beklemiş buruşmuş parmak ıslaklığından bahsediyorum. Yoksa git elini yıka ıslansın sonra misket tut değil yani olay, o kadar basit değil J


Yani anam bu vücut da olur olmaz her şeye bir şekilde tepki gösteriyor yaa. Gönül rahatlığıyla suda uzun süre kalamıyorsun. Neden? Çünkü ay maazallah deri altına su nüfus eder ay sonra bu su da deriyi kabartır ve büzüşmesine neden olur. Geçenlerde yine böyle bir konu işlemiştim, okuyanlar bilir. Vücudun her şeye tepki vermesini şey etmiştik birlikte. Hah işte bu da onlardan biri. Neyse ama bir şey daha öğrenmiş olduk el birliğiyle. Yani var ya kendime de şaşırıyorum, bunca yıldır merak edip de araştırma ihtiyacı hissetmemişim. Bana da yazıklar olsun oysaki çocukken ne çok merak ederdim bunun nedenini.

Siz aldırmayın parmaklara ayaklara bee su candır, su varoluştur. Amaaaann büzüşsün parmaklar boşverin, miisss gibi tatil sezonu ohh plajlar da denizler de ana baba günü. Yüz dur yaa bırakın özgürce buruşsun parmaklar ve ayaklar. Denizden ve tatilden önemli mi ki? J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder