12 Haziran 2016 Pazar

# aşk # aşk mı gurur mu

AŞK MI VE GURUR MU?



Bu konu hakkında kitaplar mı yazılmadı, filmler mi çekilmedi, ilişkiler mi bitmedi. Neler neler oldu valla. Aslında içinden çıkılması zor ama bir o kadar da basit bir denklem. Nedir bizleri ve ilişkilerimizi bu kadar etkisi altına alan Aşk ve Gurur çelişkisi. Bazıları der aşk olsun gurur olmasa da olur, bazıları der gururum her şeyden önce gelir, başlatmayın uleyn aşkınıza. Ee arkadaşım ikisi bir arada olmuyor mu diye sorsam ne cevap gelir? Her kafadan bir ses çıkar öyle değil mi? Henüz fikir birliğine varılamamış konulardan biri; Aşk ve Gurur!

Üstad Can Yücel’in gurur ile ilgili harika sözleri vardır. En sevdiğimi aşağıda sizinle paylaşmak istiyorum ki az çok kendimi de belli etmiş olacağım bu sözle sonra yazıya ve denklemi çözmeye devam millet J

-       -  Bazen her şeyi unutup sadece sarılmak istersin. Ama bir şey seni hep durdurur. Adı ne mi? GURUR!

Arkadaşlar derler ya aşkta ve savaşta her şey mubahtır diye. Hah işte ona sonuna kadar inananlardanım ben de. Şimdi ben aşkın olduğu yerde gurur olmaz diyeceğim ama gururu ön planda tutan arkadaşlar lütfen alınmayın darılmayın. Nihayetinde karakter bu ve herkese saygım sonsuz. Ama yani yapmayın beee seviyorsanız heba etmeyin aşkınızı soyut bir kelime, sadece bir kelime için. Vay efendim neymiş; gurur. Ha gidin gurursuz olun, ne olursa olsun aşkı seçin, aşksız olmaz ama gurursuz yaşanır asla demiyorum diyemem de. Bizi biz yapan tabii ki de önemli karakteristik özelliklerimizden biri gururdur. Başımız dik, burnumuz havada olmalıyız. Olmalıyız ki güçlü durabilirim derim ben. Ama bu aşk için geçerli olmamalı bence.


Yani gurursuz asla olmaz, gurursuz yaşanmaz pek tabii ki. Ama her konu için geçerli olmamalı diye düşünüyorum. Bazı konular vardır bende ölsem asla dönmem. Gururum tutar beni, engeller adımlar atmama. Olması gereken de bu, çoğu durumda. Aşkta da gurur olmalı biraz ama işte biraz. Hani her şey ayarında güzeldir ya hah işte o hesap. Abartmamak gerek sevdiğinin karşısında gurur denen illeti. Ha bu demek değildir ki, sırf seviyorsun diye her şeye amennah edip sus pus olup aşkını yaşa. Asla bu demek değil. Dediğim gibi o minik dengeyi iyi kurmak lazım.

Kendimden yola çıkarak az çok bu konuyla ilgili fikirlerimi paylaşmaya çalışacağım. Millet bence aşkta gurur olmasın, yani olmamalı. Ayrıca ortada gerçek bir aşk sevgi varsa pardon da gururun ne işi var orada? Eğer gurur ön planda tutuluyorsa ben o aşkın gerçekliği ve büyüklüğünden şüphe ederim. Valla kimse alınmasın darılmasın ama nice aşklar bitti gurur yüzünden. Ne oldu, başlar göğe mi erdi? Daha mı mutlu oldunuz? Sanmıyorum. Evet gurursuz olmuyor ama unutmayın aşksız da hayat geçmiyor. Sevmek sevilmek kadar güzel bir şey yok bence. Mutluluk nedenidir çoğu durumda aşk yaşamak. Sanki bütün sıkıntıların sorunların üstesinden gelinebilir diye düşünür aşık insan. Yüreği mutluluk ve yaşama sevinciyle doludur kişinin. Çünkü aşıktır! Dediğim gibi gurursuz yaşanmaz ama aşksız da olmaz lütfen bunu göz ardı etmeyin.



Örneklerle anlatmak gerekirse; çok seviyorsun karşı tarafı ama öyle böyle değil. Her gece rüyanda görecek kadar, bir gülümsemesinin senin 10 yılına bedel olacak kadar seviyorsun. Ayy durun abarttım mı biraz ne J Ama yok mu var tabii ki böyle aşklar. Bazıları deli sever millet sizde çok iyi biliyorsunuzdur. Sevdim mi tam severim olayı var ya hah işte o budur. Ölür ölür sevmekten ölür kişi. Aldığı nefesi, içindeki heyecanı, gülümsemeleri, yaşama sevinci hep ona aittir sanki aşık olunan kişiye. İşte bu abartmadır. Abartmayın ulaann, sevdin mi yine tam sev ama her şeyi ona bağlama derim J Nerde kalmıştık hah evet aşkta gurur olmazda. Neyse az önce de dediğim gibi çok seviyorsun karşı tarafı ama bir olay oldu ve sırf gurur yapıyorsun diye ayrıldın. Tamam iyi yaptın belki. Ama sonrası? Sonrasını hiç düşündünüz mü? Ben size söyleyeyim. Uykusuz geceler, yemeden içmeden kesilmeler, hunharca göz yaşları, özlemler, yaşanılan güzel şeylerin beyne hücum etmeleri, mutsuzluk, konsantrasyon sorunları bla bla bla. Değer mi peki? Yine gurur yap ama soruyorum arkadaşım bu kadar şeye değer mi peki? Sorun olur tartışırsın kavga edersin, birkaç gün küs kalırsın sonra devam edersin eğer çok önemli bir problem yoksa arada. Ama sırf gurur yapıyorsun diye de kıyma kendine dostum yapma bunu bir kere gelinen dünyada kendine. Yine kavga et, bağır çağır, trip at, küs, lanet oku… kaldı ki bunlar bi ilişki içinde olmazsa olmaz. Şey lanet okuma dışında J Kavga da edilecek edilmeli hatta. O kavgadan sonra tekrar barışmanın tadı da bir başka oluyor hani J Sanki daha çok seviyormuşsun gibi hissedersin. Sanki o kavga aşkını depreştirmiş gibi oluverir insanın yüreciği. Tabii ki uzatmamak kaydıyla.


Ya arkadaşlar, ölümlü dünya. Hep demiyor muyuz zaten, mutlu yaşamak lazım. amaaann boşver bir kere bahşedildi bu hayat bize diye. Ee öyleyse? Diyorum ya bence aşkın olduğu yerde gurura yol verilmeli. Aşklar gurur yüzünden bitmemeli. İnsanlar gurur yüzünden acı çekmemeli. İnanın çok şahit oldum. Gurur diye bitirdiği ilişki sonrasında kilo verip, acıdan pişmanlıktan mahvolmuş insanlar gördüm. Bizzat şahit oldum. Ama asla geri adım atmadı. Mutsuzluğa razı geldi de geri adım atmadı iyi mi. İşte ben tam olarak buna karşıyım. Bundan dolayı diyorum “aşkta gurur olmaz”. Seviyorsan olmaz arkadaşım, ortada aşk varsa olmaz lanet olasıca gurur. Her şeye yine müsamaha gösterme ama gurur yüzünden acı çekme. aramak istiyorsan gururun seni durdurmasın. Sesini duymak istiyorsan gururun sana komut vermesin. Sarılmak istiyorsan gurur ayaklarına pranga vurmasın. Yapmasın yaa seni yönlendirmesin. Acı çektirmesin. Ay valla sinirlendim şu an J

Dediğim gibi gururu ön planda tutan arkadaşlarım sizlere saygım sonsuz ama alınmayın da katılmıyorum bu davranışlara. Gururunu her konuda ön planda tutan insanların, hayatı boyunca çok fazla mutlu olabileceklerini sanmıyorum ben. Ha bilir kişi falan değilim. Nihayetinde ilişki uzmanı da değilim. Ama az çok kullanabileceğimiz aklımız varsa, bunu düşünmek çok da zor değil. Mutlulukla düşman gurur, unutmayın. Gururlu ama yalnız mı ölmek istersiniz, aşık ve mutlu mu? Bunun kararını verin öyle yaşayın derim naçizane.


Yazımı en sevdiğim isimlerden olan Cemal Süreya’nın o muhteşem sözlerinden biriyle noktalamak isterim. Üstad diyor ki; “Birbirimize birkaç adım mesafedeyiz aslında. Ama aramızda kilometrelerce gurur var”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder