23 Haziran 2016 Perşembe

# diyet # diyet ve tatil

TATİL, KİLO VE KADIN


Yemin ediyorum biz kadınlar yaradılışımızdan mı huyumuz suyumuzdan mı bilemeyeceğim ama pek takıntılı varlıklarız arkadaş. İşte bundan dolayı erken yaşlanıyor ve çöküyoruz. Şu incecik omuzlarımızda ne yükler var. Ahh çilekeş kadınlarım, ahh dertli hemcinslerim, ahh narin bünyesine binlerce sıkıntı stresi sığdırmayı başaran güzide canlarım, kadınlarım J Her şey bizler için. Biz ki, göz kalemimiz bitti diye sinirlenerek kalemden geri kalanı da ısırmak suretiyle katlettiğimizi biliriz. Biz ki, hoşlandığımız çocuktan mesaj gelmiyor diye bunu yatıp kalkıp kendimize dert edip sağda solda “ıyykk o ucube bana mesaj atsa ne olur he ne olur. Ona mı kaldım ben” serzenişlerinde bulunarak sanki her telefon sesinde arayan ya da yazan o mu diye kalbimiz havalanıp uçarken, ortamda burnu havada görünecek kadar gururlu canlılarız. Bu da demek oluyor ki, takıntılı olmaya aday bütün konular bizim kapsama alanımıza giriyor. Yani arkadaşlar bu da demek oluyor ki, madem kilodan bahsedeceğiz aklıma “kadın ve takıntılar zinciri” gelmesi pek olağan bir durum diye düşünmekteyim JArkadaşlar kilonun kadını erkeği pek tabii ki de yok ama kadın takıyor yaa hatta en çok dert ettiği konulardan biri, hatta ve hatta kadını kadın yapan esas duruşlardan biri de kiloya karşı verilen hunharca savaştır. Şeyy belki abartmış olabilirim ama nihayetinde bizler ki görünüşümüze önem veren insanlarız. Bir kadına “ayy tatlım sen kilo vermişsin” de yeminle senden iyisi yok. Ama tam tersi kilo aldığını haykırırsan ablanın yüzüne, hey yavrum heeyy gardını al. Hele de bir erkekten geliyorsa bu yorum, öldün sen oğlum bittin J Tamam genel olarak bizlerin dış görünüşümüze bu kadar önem vermemizden mütevellit daha ziyade kadın takipçiler için ağırlıklı bir yazı olacak şimdiden söylemesi J


Yani benim anlamadığım birçok husus var umuyorum ki el birliğiyle bu soru işaretlerini kaldıracağız kafamdan J Şimdi şunun da açıklamasını yapayım ki yanlış anlaşılma olmasın. Amacım bu konuyu işlerken kimseyi küçümseyip, dalga geçip, hafife almak ya da ne bileyim eleştirmek falan filan değildir bunda bir hem fikir olalım. Sonra çıkıp sen kim köpek diye isyan etmeyin bana emi J Hah içimi de rahatlattıktan sonra konumuza şükür ki giriş yapıyorum artık. Anlamadığım şeyler var dedim ya kiloyla alakalı, onların başında şu geliyor; kişi boğazına düşkün. Yemek yemeyi seviyor hatta abartıp günde belki de 9 öğün, kebabından tatlısına kadar acımasızca tüketme sonucu kilo alarak nasıl hala  “off kilo aldım yaaaaa” diyebiliyor? Hayır bir de kilo aldığına üzülmekle birlikte hala güzelim yemeklerden elini çekmiyor. Şimdi düşünüyorum kendi kendime diyorum ki, ama yani seviyordur yemek yemeyi hatta belki bi hastalığı vardır ya da ne bileyim geçerli bi nedeni vardır diyorum çok yemek yemesiyle alakalı. Sonra kişi isyan edince, bu kadar saf olduğum için kendime kızıyorum. Koca bir tabak İskender götürüp ardından midesini baklavayla ödüllendiren arkadaşım e bi zahmet kilo al yani. Hayır bunları yiyip kilo almıyorsan bi sıkıntı var der hastaneye yönlendiririm. Ay bir de böyle tipler var ya hani, dünyayı yer yine de 40 kilodur anasını satayım. İşte onları var ya ibreti alem olsun diye, en lüks restoranın orta yerinde, etrafında birbirinden leziz yemekler varken elleri kolları bağlı bir şekilde bekleteceksin. 3 gün hem de ya da daha fazla. 



Lahmacun içine adana koymak suretiyle dürüm elde eden arkadaşlarım, böyle oturup da “kilo aldım” diye isyan etme hakkın yok senin. Hayır nihayetinde bilir kişi değilim bu konuda ama git aç kal, sadece yeşillik tüket ve zayıf kal diyecek halim yok kaldı ki hayatı boyunca bir kere bile diyet yapmış bir insan değilim ki ahkam keseyim burada (yalnız şey prim yapmaya çalıştım bunu söyleyerek emin değilim J) ama şimdi hak da veriyorum ennnn ama ennnnn güzel yemekler hem sağlıksız hem de çok lezzetli. E gel de yeme patates püresi yatağında mışıl mışıl uyuyan antrikotuJ Ya da üstünden çikolata şelalesi akmak suretiyle önce gözleri sonra mideyi doyurmaya meraklı o güzelim yaş pastayı. Ama işte bunların bi ayarı ayar değil de bi dozu var dostum bunları göz ardı ediyorsunuz zannımca. Yine her zaman olduğu gibi kendimden örnek vermem gerekirse, size inan olsun pırasa dışında her şeyi yerim. Kaldı ki aklınızın almayacağı şekilde tatlı tüketirim. Ben de kebap yiyorum, ne bileyim ben de içli köfte yiyorum, ay hatta ben de baklaya yiyorum. Ama dikkat etmeyi de biliyorum. Bir kere geldik dünyaya arkadaşım, diyettir, leziz yemeklerden eli eteği çekmektir (çok ciddi bir sağlık sorunu olmadığı sürece) hele hele tatlıları hayatınızdan çıkarmaktır yapmayın yaa. Yani kilo alacağım korkusuyla bunu yapmayın. Yani yanlış yönlendirmiş gibi olmayayım ama, ne bileyim öğünlere dikkat edin derim ben. Çakma Canan Karatay; Gamze J Yani kilo almaya meyilli arkadaşlar demem o ki, sen yine kebabını ye ama sonraki öğünlerde dikkat et. Gün içinde kebap yedikten sonra gidip de akşam yemeği niyetine de bol tereyağlı İskender yeme bi zahmet. Daha hafif, gün içinde yediğin o ağır yemekle dengeleyecek bir yemek tercih edeceksin. Böylece sen de mutlu olacak miden de J


Şimdi gelelim konunun tatil ile alakasına. Anlamadığım konulardan biri, tüm kış boyunca ye ye ye ye. Yaza doğru “ayy tatile gitmeden kilo vereyim” düşüncesiyle tüm yemeklere karşı savaş aç. Bak bak zekiye bak hele. Biz burda yok aman efendim gün içindeki öğünleri dengeleyelim, yok işte bazı yemeklerden uzak duralım ki kilo almayalım diye dikkat ederken sen sömür yemekleri mart ayından sonra ağır bir rejime gir. Yani var ya taşlarlar adamı taşlarlar. Haksızlık değil de nedir bu şimdi? Hayır yaz tatili biter sonra yine yemelere kaldığı yerden devam etmeler. Eyy yaz tatili sen nelere kadirsin. Ama nihayetinde plajlarda çılgınlar gibi savaş başlayacaktır diğer ablalar ile aramızda. Yani arkadaşlar bunun yazı kışı yok aslında ama yazın daha bi açılıp saçıldığımız için daha çok dikkat çekip göze batıyor kilolar. Bakın dediğim gibi sağlıksal sıkıntılardan dolayı kilo almadan bahsetmiyorum. Tamamen keyfince sırf yemek yemeyi sevdiği için kilo alan arkadaşlara karşıyım. Hayır dikkat da edilmemesine karşıyım. Valla artık her şey için çok geç, nihayetinde tatil planlaması yapıldı hatta sezon bitti nerdeyse J şu saatten sonra diyet yapsan ne olur yapmasan ne olur yaz için.
Yani arkadaşlar, takıntılıyız, detaycıyız diyoruz ya hele de konu dış görünüşle alakalıysa daha çok dikkate alırız diyoruz ya, o zaman dikkat edeceksin yaa çözüm aslında bu kadar basit J Biri sana kilo aldın deyince üzülmeyeceksin. Nihayetinde bunu sen de fark ediyorsundur. Birinin sana bunu söylemesine gerek kalmadan, gereken önlemleri alacaksın o zaman. O kadar yemek yedikten sonra da Ay ben kilo aldım triplerine girmeyeceksin. Ayrıca yukarda kızdım şu saatten sonra diyet yapsan ne olur sezon çoktan açıldı diye de, sen yine de dikkat et anam babam. Sen yine hem sağlık hem de dış görünüş açısından yemene içmene dikkat et. Bembeyaz elbiseler içinde salınmak senin de hakkın, birbirinden şık bikiniler içinde plajlarda caka satmak senin de hakkın, göbeği açıkta bırakan croptoplardan giymek senin de hakkın.

Kilo almak saniyeler sürerken bunun geri ödenmesi yılları alabiliyor millet. Gidişatı kötü görüyorsanız lütfen profesyonel destek alınız. Hey yemek yemeyi görünüşüne tercih eden bacım, istediğin her elbiseyi giymek senin de hakkın, bilesin. Haa yok ben böyle iyiyim diyorsanız da ki henüz böyle bir şeye şahit olmadım, o zaman 1 kilo dahi aldığında isyan etmeyeceksin anlaştık mı J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder