20 Haziran 2016 Pazartesi

# depresyon # depresyon nedir

DEPRESYON NEDİR VE NASIL FARKEDİLİR?


Günümüzün en popüler rahatsızlığı; Depresyon J 7’den 77’ye herkes depresyonda. Dillere öyle pelesenk olmuş ki bu hastalık iyiysen de depresyondasın kötüysen de. İlgi çekmek midir amaç, yoksa çoğunluğa uymak mı, yoksa sahiden depresyonda mı o kişi bilemez olduk iyi mi. Hayır bir de artık kimin gerçekten depresyonda olup olmadığı gerçekten kestirilemiyor. İyi de işte hastalığın tam olarak ne olduğunun bilinememesinden kaynaklı bir sıkıntı bence bu. İşte onun için burdayım arkadaşlar hey yavrum yaa kaçar mı J

Arkadaşlar “Depresyon” sizlerin de çok iyi bildiği gibi, ruhsal bir sıkıntı. Kişi kendine güvenini kaybeder, böyle her şeye karşı umutsuz karamsar olmaya başladı hah işte anlayın ki kişi depresyonda. Ciddi belirtileri ve etkileri bunlar. Ama işte sıkıntı şu, o kişi ciddi ciddi depresyonda mı? Bunu nasıl anlayacağız anacağım yaa. Burada sıkışıp kalıyorum işte. Yahu yukarıda da dedim ya çoluk çocuk herkes depresyonda artık. Ne kadar ayağa düştü, ne kadar çok benimsendi. Ya da adını mı çok öğrendik anlamadım ki nedeni ama sorsan herkes depresyonda. Sevgilisinden ayrılır depresyona girer, dersinden zayıf alır depresyona girer, işleri yolunda gitmiyordur depresyona girer. Anaaaa bende mi depresyona girsem, nihayetinde çoğunluğa ayak uydurma durumumuz var ya toplum olarak dışlanmayayım ha ne dersiniz J


Depresyonun birçok nedeni var millet. Öyle sanıldığı gibi, ay kendimi iyi hissetmiyorum, vay efendim hiçbir şeyden zevk almıyorum, aman evladım boşluktayım ben demekle depresyonda olunmaz. Hayır neden her mutsuzluk depresyona yorulur ki? İnsanız yaa mutlu da olacağız mutsuz da, güleceğiz de ağlayacağız da. Ha gönül ister ki laylaylom yaşayıp gidelim ama olmuyor gözüm olmuyor. Napacaksın hayat işte J Yani şimdi yanlış da bilgilendirmeyeyim, nihayetinde birçok belirtisi var dedim hemen depresyona yormayın dedim de eğer belirtilerin biri bile olsa devamlı kendini tekrarlayıp artık içinden çıkılmaz hal alıyorsa sıkıntı var dostum, doğruuuu tedaviye. Ne demişler, erken teşhis hayat kurtarır J Ay durun heyecan yapmayın nihayetinde depresyon ölümcül bir hastalık değil neyse ki J şimdi ben neye kızıyorum yine biliyor musunuz, ayy o değil da sahi ben niye her yazıda kızacak bir şey bulabiliyorum? dolduysam artık J Ne diyordum, ha evet kızdıklarım. Ya arkadaşlar kızdığım şudur ki, mideniz ağrıdığında “ayy ben reflü oldum diyor musunuz, ağlamaklı?” ya da kaslarınız sıkıştığında “ayy kalp krizi geçiriyorum beennn” diyor musunuz? Bence hayır. Peki neden depresyonun üzerine bu kadar düşüyorsunuz? Ya tamam bazı arkadaşlarımız ki ben de dahil olmak üzere, şakacıktan “ay depresyondayım bana ilgi göster” diye şımardığım insanlar oluyor valla itiraf etmek gerekirse ama inan olsun şakacıktan yaa, sevdiğine nazlanma olsun diye şey ediyorum yoksa maşallahım var depresyon kim oluyor uleyn deyip savaş da ilan edebilirim eveallahJ

İşte böyle her şeyi depresyona bağlayan insanlar olduğu sürece gerçek depresyonda olanları ayırt edemiyoruz. Onun için arkadaşlar bi sakin olun yaa, ortalığı yaygaraya vermeden bi emin olun, ay ne bileyim çıkın bi alışveriş yapın, kuaföre gidin, tatlı yiyin ha baktın hala aynısın o zaman tamam der ben de susmasını bilirim. Ama iki gün mutsuz oldun diye depresyona girmedin hanım abla inan bana. Şimdi durumu iyice aydınlatma yolunda emin adımlarla ilerletmek adına daha kapsamlı bilgi vermek ister ve depresyon belirtilerini kalem kalem sizlere sıralamaktan onur duyarım a dostlar J

-        -   Eğer kendinizi böyle bir mutsuz, değersiz, çaresiz hissediyorsanız,
-         - Bir şeye karar vermen lazım, ha herro ya merro durumu ama hala karar veremiyorsun üstüne üstlük hunharca konsantrasyon sıkıntısı yaşıyorsan,
-          - Daha önce yaparken çılgınlar gibi zevk aldığın aktivitelerden artık zevk almayı geç mutlu bile olmuyorsan,
-          - Böyle bir içine kapanma, insanlara “sende kimsin bee” gözüyle bakıp tamamen yalnız kalma isteği duyuyorsan,
-          - Sosyal hayat içinde haklı haksız demeden devamlı kavga halinde oluyorsan,
-          - 24 saatin en önemli dilimleri uyku saatlerini uykusuz geçiriyorsan,
-          - Havadan nem kapıp hemen sinirlenip üstüne üstlük kendini yorgun hissediyorsan,
-          - Yemek yemeyi severken birden bütün yemeklerden elini eteğini çekiyorsan,
-          - Gerekli gereksiz vücudunun çeşitli yerlerinde kendini “ben burdayııımm” diye devamlı hatırlatan ağrılar gözlemliyorsan,
-          - Ayy en tehlikelisi de, kendine zarar verme isteği. Ay böyle bir intihar girişimidir ölme isteğidir hissediyorsan ayvayı fena halde yemişsin arkadaşım. Sen okuma yazıları valla bak vakit kaybetme doğruuu hastaneye.


Yani bu kadar madde sıraladım da arkadaşlar dediğim gibi hepsi birden vuku bulmayabilir bünyede, tek bir madde bile devamlı kendini tekrarlıyorsa ve içinden çıkamıyorsunuz kesinlikle destek almak zorundasınız.

Nihayetinde çoğumuz stresli bir hayat yaşıyoruz. Çoğumuzun üzülmek için bir nedeni var ve tabii mutsuz olmak için. Ama lütfen en ufacık bir sıkıntıda “depresyondayım, unutuldum, aldatıldım” kafalarına girmeyin. Hiç ama hiçbir şeyler için savaşmıyoruz millet bunu bilir bunu söylerim. Armut piş ağzıma düş ben de seni bi güzel yiyeyim kafasında birçoğumuz. Kendini mutsuz mu hissettin bir çaresini bulup kendini mutlu edecek şeylerle oyalanmaya çalış. Yani var ya benim annem de diğer tüm anneler gibi yarı doktor sayılır haaJ Her zaman dediği bir söz vardır “kişi önce kendinin doktoru olmalıdır” diye. Minnakken anlamıyordum ama artık anlıyorum anneciğim haklıymışsın LBir problemle sorunla karşılaşıldığı zaman ilk önce savaşın onunla arkadaşlar. Hemen pes edip “ay yok uğraşamıcam, dur ben depresyona gireyim de kurtulayım” demeyin. Demeyin yaa kolaya kaçmayın. Her zaman yanınızda sizi şımartacak insanlar olmayacak bi kendinize gelin bazı arkadaşlarım Jkendinle alakalı bir sıkıntı gördün mü mesela yukarıda bahsettiğim depresyon belirtilerinde olduğu gibi, hah işte önce onun üzerine bir git, bi çözmeye çalış, baktın olmuyor tamam ben depresyondayım der gerekli müdahale neyse yaparsın. Yani nedir bu kolaycılık nedir bu depresyon hayranlığı herkeste. Aldı başını gidiyor anasını satayım “depresyondayım da depresyondayım”


İşte devamlı bu nidalarla karşılaştığımız için, biri çıksa “ya ben galiba depresyondayım” dese inanmayacağız. Yav he he deyip geçeceğiz. Oysaki evet gerçekten depresyondadır o kişi, ama biz devamlı etrafımızda herkesin ağzından duyduğumuz için gerçek hastaları es geçeceğiz. Gerçek belirtilerini görmezden geleceğiz. Mutsuzsun hoppp haydi depresyona. Ya sorarım size, tamam mutsuzsun buna lafım yok. Ama savaştın mı bu durumla? Kendini mutlu edecek aktivitiler içine girdin mi? Öyle kolay değil hemen “ben depresyondayım” demek. Bi değerlendireceksin kendini arkadaşım, bi ölçüp tartacaksın birkaç gün önceki davranışlarını ve şimdini. Adım başı depresyoncularla karşılaşıyoruz yaa yavaş gelin. Yemin ediyorum depresyon depresyon olalı böyle eziyet görmedi. Ha baktın harbiden de depresyondasın merak etme dostum tedavi yöntemleri çok da zor değil. Depresyon tedavisi ise şu şekilde cereyan etmektedir;

-         -  Antidepresan ilaçlar (%80 oranında iyileşme gösteren tedavi yöntemi)
-          - Bazı psikoterapi yöntemleri,
-          - Durumun ciddiyetiyle doğru orantılı olarak grup tedavileri,
-          - Elektro şok uygulaması
- Arkadaşlar, eğer kendinizi “ciddi” anlamda depresyonda hissediyorsanız vakit kaybetmeden bir uzmana başvurun ve tedavileri başlatın. Nihayetinde hafife alınmayacak bir hastalık. Kaldı ki hayatta kalabilmemiz ve hayatımızı idame ettirebilmemiz adına ruh sağlığımız bize lazım valla. Maazallah başına bir şey gelse, ayy durun devamını getirmeyeceğim töbe bismillah JAma senin için büyük bizler için ufak bir sorun yaşıyorsan da hemen ortalığı velveleye verme adamın da asabını bozma derim ben. Bu durumda en fazla “ya bi git” derler adama, “depresyondasın” değil.


Depresyon ciddi bir hastalıktır, dalgaya gelmez. Umarım anlatabilmişimdir J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder