10 Haziran 2016 Cuma

# kadın ve parfüm # parfüm

PARFÜM SEÇİMİ VE TENE UYUMU



Yaz da geldi ya hani böyle bi terliyoruz bi böyle yanıyoruz sıcaktan güneşten derken anaaaa neden güzelim parfümler hakkında benim de iki çift lafım olmasın dedim, zira toplu taşıma kullanan bir insan olarak benim de söyleyeceklerim olsun istedim. Bilmem anlatabildim mi J Parfüm kullanmak var ya (kullanmayanlar için spoiler içerir J ), nasıl güzel bir şeydir bi bilseniz eyyy kullanmayan aykırı grup J Tamam belki farklı olmak istiyorsunuz, ne biliyim büyük çoğunluktan uzak azınlık olarak fark yaratmak istiyorsunuz ama bir deneyin pişman olmayacaksınız inanın bana yaa ben var ya bir insanı asla yanlış yönlendirmem bak inan olsun. Hayır bir de her zevke göre kokular mevcut. Ne biliyim yasemin ararsın var zambak ararsın var kehribar ararsın var. Var oğlu var, dene güzel arkadaşım bak o zaman daha çok dikkat çekersin J

Neyse arkadaşlar ben naçizane önerimi yaptım asıl konumuza dönelim. Tene uygun parfüm seçimi nasıl olmalıdır? Ya da parfüm ve ten uyumu ilişkisi nedir? Buna uymak zorunda mıyız? Gibi bir sürü soruya hep birlikte ya başkaldıracağız ya da çözüm bulacağız hadi hayırlısı J



Hani böyle yok bu koku tam senlik, yok bu koku ayyy nasıl da yakıştı tenine, ayy bu koku resmen senin için üretilmiş gibi klişeler var ya, hah işte onlardan nefret ediyorum J Tamam bunu söylemek istemiştim kaçtım ben :P Evet evet resmen nefret ediyorum. “bu koku tam senlik” nedir arkadaşım bi deyiverin. Ha şuna inanırım karşındaki insanın zevkini bilirsin, ağır baharat kokusu sever ya da daha ziyade çiçek böcek kokuları sever bundan dolayı “bu koku tam senlik” dersin hatta de yani ölümüne savun bu tezi. Ama kalkıp da “bu koku tam da senin teninin kokusu” dendiği zaman kızasım geliyor inanın. Ne yani sadece o ten grubu mu almak zorunda o kokuyu? Ten grubu nedir emin değilim ama yok beyaz tenliye şu koku yok esmer tenlilere bilmem hangi koku gider diye ayrım yapılması size de tuhaf gelmiyor mu yoksa illa ben bi muhalefet mi olmak istiyorum bilemedim bakın şimdi J

Hayır şimdi yalan yanlış bilgi vermek ya da yönlendirmek istemem nihayetinde kendi tezimi savunacağım siz yine bildiğiniz yoldan gidin ama karşıyım arkadaşım karşı. Esmer tenliye uyuyor diye beyaz tenlinin o kokuyu almamasına karşıyım. Bu benim tenime ağır gelir ben en iyisi lavanta alayım denmesine karşıyım. Neden biliyor musunuz “ten” kelimesinden dolayı. Yahu koku başlı başına bir zevk işidir en azından ben öyle düşünüyorum. Tenime uymadı almayayım ama kokusuna da bayıldım. Eeee? Ne anladım ben bu işten o zaman? Oldu anasını satayım, ten rengine/grubuna göre de parfüm vitrinlerini ayırın tam olsun.
-         
       - Merhaba parfüm alacaktım?
         - Aa bakayım siz beyaz tenlisiniz, sizi şu taraftaki standa alalım.

Böyle bir şey var mı ya. Belki ben beyaz tenli bir bayan olarak esmer tenlilere yakışan kokuları daha çok seviyorum nereden biliyorsun benim zevkimi, parfüm ve ten uyumu ilişkisini ortaya atan kaynak ha nereden biliyorsun? Belki ben papatya kokusu sevmiyorum da misk ağacının o eşsiz kokusunu üstümde taşımak istiyorum, sanane bee sananeeeeeJ



Bakın şuna lafım yok. Hani yaz kış ayrı parfüm kullanım uyarıları var ya hah işte o olabilir bu kadar katı değilim o konuda. Nihayetinde yaz mevsimi sıcaklığı ne bileyim belki çok ağır kokuları kaldırmaz diyerekten hak veriyorum evet. Kışın da tam tersidir okey ama kimse kusura bakmasın, tene göre parfüm seçimine asla ve asla katılmıyorum. Bakın şunu da anlıyorum, yağlı ve kuru ciltte parfümlerin kalıcılık değerleri farklılık gösterir. Yağlı ciltte daha kalıcı olabiliyorken bazı kokular,kuru ciltlerde daha farklı sonuç gözlemlenebiliyor. Bakın buna da eyvallah. Ama ben istediğim kokuyu alır kullanırım arkadaşım bana böyle bir dayatmayla gelme. Yok bu koku senin teninin kokusu değil? Şeytan diyor ki al bütün parfümü boca et karşındaki çok bilmişin yüzüne J Ya tenime uysun ya da uymasın ben bu kokuyu seviyor muyum evet seviyorum, kullanmaktan mutlu mu oluyorum evet mutlu oluyorum. Tamam bitti o zaman, bana parfüm ve ten uyumu ilişkisinden bahsetmeyeceksin hayret bir şey J

Yani bu illa başkaldırı olsun diye yazmıyorum ama çok şahit olmuşluğum var millet, parfümün kokusunu beğenip sırf tenine uymaz diye almayanlar biliyorum yahu. Sonrasında aklı kalıyor keşke alsa mıydım diye. Yahu al başlatmayın uleyn teninize J İllaki bilimsel olarak ispatı vardır konunun ancak benim savunuşum tamamen şudur; bir koku hoşunuza gittiyse alın ve kullanın bu kadar basit. Yormayın aklınızı “acaba tenime uyar mı?” saçmalıklarıyla. Bizlere bir şeyler dayatılıyor, aklımız alsın ya da almasın peşinden sürüklenmeye başlıyoruz akımın. Moda gibi işte, moda dayatması gibi bir çılgınlık bu da. Yakışmıyor kızın üstüne o mavi elbise ama inatla giyiniyor. Niye moda diye. Eyy yumurtaya can veren rabbim J



Bir de “parfüm seçmenin püf noktaları” yok efendim “parfüm seçerken nelere dikkat edilmelidir” aman arkadaşım “parfüm alırken aklınızda bulunması gerekenler” diye bir sürü başlıklar, öneriler, yazılar şunlar bunlar var. Ya yine okuyun bilgi alın, öğrenin buna da lafım yok ki. Yani kısacası kullandığınız parfüm seçimine lafım yok. Benim kızdığım dayatmaların peşinden mantığımız alsın ya da almasın koşturarak gidilmesi. Buna karşıyım dostum ben. Ben bunları yazdım diye illa beni dinle demiyorum sadece kendi düşüncemi pek tabii ki de paylaşıyorum ama kızıyorum inan olsun kızıyorum bu dayatmalara uyan çoğunluğa. Ben beyaz tenliyim ama bazı esmer tenlere yakıştığı düşünülen kokuları alıp kullandığım da oluyor tabi. Sevdiysem alıp kullanıyorum arkadaşım nihayetinde benim iyi hissetmem lazım. o kokuyu duyunca ilk benim hoşlanmam lazım bundan. Esmer tenli de gidip gayet de gül kokusu alıp kullanabilmeli bence. Beğendiysen al kullan arkadaşım bakma ten rengine, yok ten uyumum şunu kullan diye zorluyor düşüncesinden sıyrıl. Kendin ol diyorum naçizane. Hatta var ya bakın abartmıyorum, yıllarca isim vermeyeceğim erkek parfümü kullandığımı biliyorum. Valla bak J

Ha şunu da söylemeden geçemeyeceğim, senin tercih ettiğin devamlı kullandığın bir kokun vardır ama sevdiceğinin pek hoşuna gitmez. Değiştir ona lafım yok. Nihayetinde adama güzel kokmalısın ya da kadına fark etmez kısaca sevgiliye ya da eşineJ Bu mubahtır hatta. Ama ten renginden dolayı lütfen sevdiğin ve hatta kokusunu duyduğunda etkilendiğiniz kokular varsa alın kullanın derim arkadaşlar, ölümlü dünya aklınızda kalacağına üstünüze sinsin buram buramJ


Yaz ayları bitmeden lütfen bol bol parfüm, deodorant, kolonya ve bilimum güzel kokan şeyler tüketelim. Bu bir ricadırJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder