24 Haziran 2016 Cuma

# alaçatı # çeşme alaçatı

YAZIN ENERJİSİNE UYGUN, RENGARENK MAHALLE; ALAÇATI


Şimdi başlığa bakıp da akıllarda soru işaretleri oluşmasın millet, Alaçatı nihayetinde kışın da gidilir, kışın da sevilir, kışın da güzel. Ama yazın bambaşka sevilir. Yani ama baktığımızda rengarenk ve mis kokulu sokaklar, insanı hayal dünyasında hissettiren Arnavut kaldırımlı taş sokaklar, hediyelik eşyaların çeşitliliğiyle çaba sarf etmeden sizi içeri buyur eden dükkanlar. Ay daha ne olsun he hafta sonu kaçamağı için daha ne olsun J Yani tabii ki de sadece hafta sonu gezisi olsun diye yazmıyorum Alaçatı’yı, nihayetinde yaz geldi tatil programlarınız kapsamında ilk sıralarda yer alması gereken minnoş, şirin mi şirin bir yer Alaçatı.

Arkadaşlar Alaçatı, İzmir’in Çeşme ilçesine bağlı bir mahalle. Türkiye’de burası kadar ünlü başka bir mahalle daha yoktur zannımca J Mahalle yahu bildiğin mahalle. Ama durun ya bildiğiniz mahallelerden daha farklı. Dünyanın hangi yerinde bir mahalle kalksın bu kadar sevilsin ve tatil dönemlerinde rezervasyon yaptırayım diye kapış kapış her bir yeri dopdolu olsun. ay yoktur zannımca yani ben duymadım duyan varsa beri gelsin. İsmini de Osmanlılara bağlı bir aşiretten alıyor adını Alaçatı ve Rumlara da ev sahipliği yapmıştır zamanında. Son zamanlarda bu kadar dikkat çekmesinin nedeni, zaten yeteri kadar geliştirmişler arkadaş daha ne olsun diyebiliriz ama Türk mimarisinin güzide örneklerinin sergilendiği birbirinden renkli ve şık evler olmuş. Ama hakikatan bir görün ya olağanüstü. Cıvıl cıvıl ve rengarenk olan Alaçatı, bölgeye varır varmaz içinde daha fazla tutamadığı enerjiyi size de depoluyor J Ne bileyim yani havasından mııııı renkliliğinden miiii mis gibi çiçek kokularından mııııı bilemem ama gittiğinizde olduğunuzdan daha enerjik ve mutlu hissedeceğiniz kesin.


Yahu Alaçatı hepi topu 704 kilometrelik alanda varlığını sürdürüyor ama bakıyorsun oteller, restoranlar, eğlence mekanları almış başını gidiyor. Düşünün artık kapasiteyi ben daha ne diyeyim J Aslında bölgeye sadece yaz aylarında tatil amaçlı gidilmesinin dışında ilkbaharda da yoğun bir ziyaretçi akınına uğruyor. Çünkü millet, 2010 yılından beri Alaçatı’da “Ot Festivali” düzenlenmekte. Bu da şu demek, bölgede yetiştirilen birbirinden farklı otlarla hazırlanan yemeklerle buradaki otların tanıtılması hedefleniyor. 6 yıldır devam eden organizasyona çılgınlar gibi katılım oluyor. Ay şey yani ben hiç ot festivaline katılmadım ama bölgede ot festivalinin olduğu bilinen bir gerçek J Baktığımız zaman evet minnak bir yer belki Alaçatı ama yaşattıkları paha biçilemez. Şöyle ki, yahu her köşe başımı mı güzel olur, her ev mi göz alır, her çiçek mi mis gibi kokar yani daha neler neler. Doyumsuz bir fotoğraf aşkıyla da yanıp tutuşabilirsiniz gittiğinizde. Hem anı olarak kalsın hem de çek tablo yap evine as yani inan olsun o derece güzellikte dediğim gibi her bir köşesi. Bölgede yer alan restoranlar bile, genel Alaçatı konseptine uygun olarak kurulmuş yalnız. Yani onlar da rengarenk, onlar da birbirinden şirin. Hangisinde oturup da hepi topu bir limonata içsem diye düşünmeden edemiyorsunuz J


Tatil yapmak için de neden ideal aslında biliyor musunuz? Yani baktığımız zaman evet tam tatil ve turistik bir bölge. Kalabalık mı kalabalık güzel mi güzel ama her keseye uygun konaklayacak yer bulmanız mümkün. Benim önerim şirinimsi butik otellerdir. Yani ne bileyim daha doğal, daha enerjik ve daha huzurlu diye tahmin ediyorum ama tercih tabii ki de sizin ben sadece söylerim arkadaşım J Ya Alaçatı aslında tamamen doğal tamamen el yapımı yerlerle dolu. Buradaki taş evler kendi başlarında sönüp gitmesinler diyerekten İzmirli bazı iş kadınları bölgedeki tarihi taş evleri alarak restoran ve pansiyona dönüştürmüş. Ondan dolayı diyorum ya birbirinden güzel restoranlar yer alıyor bölgede diye. Buyrun işte bundan dolayı, yani kadın eli değdi arkadaşlar nasıl güzel olmasın nasıl ilgiyle karşılanmasın hey yavrum heeyyy J Yani ayrımcılık yapmak istemem ama gidince ne demek istediğimi anlayacaksınız. Rengarenk yahu bildiğiniz restoranlar, kafeler de rengarenk. Bir adam bu kadar renk sevemez diye düşünüyorum ondan dolayı kadın eli değdiği her halinden belli diyorum ya J O değil de madem konu restoranlara geldi haliyle insanın aklına gelmeden edemedi Alaçatı kavunu J Meşhurmuş Alaçatı kavunu ben de bilmiyordum, minnak, sert ve tatlı. Gittiğinizde tatmadan dönmeyin Alaçatı kavununu emi.

Alaçatı deyince akla gelen bir diğer özellik de; sörf. Bölge rüzgarı ve sörfe elverişli plajları ile sörf tutkunlarının uğrak mekanı resmen. Bundan mütevellit sörf yapmayı hiç bilmiyorsanız bile burada iki günde öğrenmeniz mümkün. Çünkü sörf hocaları, sörf malzemeleri satan dükkanları ohoooo aranıp da bulunamayacak nimetler anam babam. Gitmişken haliyle sörf yapmadan da dönmeyin, rüzgara savaş açın beee. Heyy rüzgar sen mi yamansın ben mi misali raks et sığ Alaçatı sularında. E kalabalık bir yer dedik, turistik bir yer dedik, güzel bir yer dedik haliyle gece eğlenceleri de olmazsa olmazdı bölgede. Yine her bütçeye ve zevke hitap eden mekanlar var bölgede ama belki de en ünlülerinden biri İstanbul’da gayet sevilip tercih edilen yer “Tektekçi” yani en azından ben onu söyleyebilirim. İstanbul Beyoğlu’nda yer alan Tektekçi’de gayet geniş hayran kitlesine sahip benden demesi J
Valla millet bana mı öyle geliyor yoksa hakkaten öyle mi bilemeyeceğim ama Alaçatı sanki daha ziyade gençlere hitap ediyormuş gibi. Yani belirli bir yaştan sonra kimse gidemez demiyorum Alaçatı da bunu iddia etmiyor ama ne bileyim acaba enerjisinden mi havasından mı renkliliğinden mi böyle direkt genç nüfusa hitap ediyormuş gibi geliyor bana J Ayy şimdi böyle dedim diye kimse kızmasın bana ama ne bileyim “bence” işte J


Arkadaşlar bir “rota defteri”nin daha sonuna geldik J Bugün hazır yine hafta sonu hazır yaz da geldi diyerekten tatil planlamanıza bu güzelim yeri de belki eklersiniz diye elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Kaldı ki her gezdim gördüm yazısında bunu belirtiyorum, profesyonel değilim arkadaşlar. Nihayetinde bizzat tecrübe ettiğim yerleri öneride bulunabiliyorum. Sehayet bloggerlarından daha kapsamlı ve faydalı bilgiler almanız kuvvetle muhtemel biliniz J


Herkese mutlu mesut hafta sonları veeeeee eğlenceli tatilleeerrrr J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder