20 Haziran 2016 Pazartesi

# arkadaşlık # dostluk

KADIN VE ERKEK DOST OLUR MU?


Niye olmasın acaba, olur tabii bal gibi olur hatta çoğu kız arkadaştan daha da candan olur. Ay şimdi ben bunu yazdım daha ilk cümlede kendimi belli ettim ama. Yani bi tutamıyorum kendimi, ilerlesin yazı söylersin kendi düşünceni dimi. Ama yookk ben pat diye ne geçiyorsa aklımdan illa direkt söyleyeceğim, hey Allah’ım yaa J Velhasıl arkadaşlar, üzerinde yine karar birliğine varılamamış bir konuyu işlemek istedim yine; “kadın ve erkek aralarında herhangi bir özel duygu yaşanmadan ciddi anlamda dost olur mu?” Yine bölündü tüm düşünceler hissediyorum. Bir kısmınız; “olur mu canım öyle şey. İki farklı cinsten arkadaş olmaz Gamzeciğim” diyorken bazılarınız da, “olur valla kanka da olur dost da olur” diyorsunuz adım gibi eminim J

Şimdi esasında “olmaz” diyenlerin çoğu, hormonel bir durumdan dolayı olmaz diyordur diye tahmin ediyorum. Nihayetinde bi çekim olur ne biliyim efendim etkilenme olur diye. Nihayetinde o “nefis” denen olay var ya, ondan mütevellit ateşle barut yan yana durmaz ifadesi çıkmıştır ortaya. Ateşle barut yan yana durur mu? Yahu ateşle barut illaki yan yana durmaz ama bunu arkadaşlıklara yormak ne derece mantıklı ben onu sorgularım. Bir kadın ile erkek çok iyi arkadaş olur millet, ben bulu bilir bunu söylerim. Ha istisnalar tabii ki de olacak. Ama genel olarak baktığımız da istisnalar kaideyi bozmaz hatırlatmayı kendime borç bilirim J Çok iyi arkadaşsınızdır gel zaman git zaman içinde anaaa o da ne el ele göz göze olmuşsunuz. Olur buna lafım yok hatta dostluktan dönen ilişkiler de pek güzel olur. Bu konuyu da işlemiştik yakın zaman içinde hatırlayanlar beri gelsin lütfen. Nihayetinde çoğu yazımı yazarken hep diyorum ya tecrübeyle sabit diye, bu da öyle bir konu benim için arkadaşlar. Ay nihayetinde nasıl başka türlü ahkam kesebilirim canım, biliyoruz da yazıyoruz herhalde J

Bir kadın ile bir erkek bir araya geldiklerinde illa aralarında bir şey var mıdır düşüncesi oluşmasın rica ediyorum, yakıştırmaları kendine vazife edinmiş bakış açılarımızda. Magazin dünyasında da böyle ya. Bir ünlünün yanında karşı cins birini görse magazinciler, vay efendim biriyle yakalandı aman efendim sevgilisini aldatıyor mu? Yahu adamlar da açıklama yapıyor haa arkadaşız biz diye. Ama kime anlatıyor ki, ay yazık bir de böyle devamlı başları derde giriyor haa yanında biriyle dolaşmaya çıksa bir ünlü. Yani niye millet arkadaşı olamaz mı? Sosyal hayat içinde illa hem cinslerimizle mi arkadaşlık dostluk kurmak zorundayız? Ne yani bir kadının dilinden bir erkek anlamaz mı ya da tam tersi? Yapmayın gözünüzü sevdiklerim etmeyin, kıymayın farklı cins arkadaşlıklara. Size bir şey söyleyeyim mi, bir tane erkek arkadaşımı dostumu, bin tane kız arkadaşıma değişmem emin olun! Bir erkeğin yine en yakın dostu yine bir erkek olabiliyor ama kızlarda bu duruma daha az rastlanıyor şimdi doğruya doğru. Çünkü bizim yaradılışımızda kıskançlık var, çekememezlik var, dedikodu var. Var oğlu var. Bir kadın olarak bunların bilincindeyim inanın. Ondan dolayı benim en yakın arkadaşlarım erkek.


Genelleme yapmak istemem nihayetinde başıma ne geliyorsa genelleme yaptığımdan geliyor ama “kardeşim” dediğiniz bir kız arkadaşınızla aranız bozulsun, hemen arkanızdan yaygara koparır. Aman Allah’ım ne laflar ne dedikodular. Başka arkadaşlarınla da aranın bozulmasını sağlamakla kalmaz o kadar kinlenmiştir ki sana olur olmaz konuşur durur senin hakkında sağda solda. İşte böyle insanları ibreti alem olsun diye, Ortaköy meydanda yüzüne waffle fırlat. Ha bir de sonra bunların arası düzelir sanki o kadar lafı o etmemiş gibi bal börek kuzu sarması olmaya devam eder. Hayır yani yuhhhh derler adama. Bu nasıl bir yüzsüzlük bu nasıl bir densizliktir bacım sen kim köpek, bir dur hele bir dur. İşte buna toplum içinde midesizlik deniyor J Ama bir erkek arkadaşınla sorun olsa aranda (ki çok nadir bir durumdur kadın ile erkek arkadaşların arasında ciddi bir problem çıkması) susar durumun sakinleşmesini bekler ve ya arkadaşlık iyice biter ya da kaldığın yerden devam edersin. Yok dedikoduymuş yok laf taşımakmış bir erkek bunu yapmaz işte. İnan olsun yapmaz. Nihayetinde toplum içinde kadınlar aslında birbirleriyle yarış halinde. Hem iş hayatı içinde hem sosyal hayat içerisinde. E durum böyle olunca kadın ile kadın arkadaşlığı bana göre daha zor haller almaya başladı. Bir kadın başka bir kadının kendinden daha yüksekte olmasını istemez diye düşünüyorum.
Size bir şey itiraf edeyim mi, kız arkadaşlarımdan çektiğimi hiçbir erkek arkadaşımdan çekmedim inan olsun. uzun yıllardır en yakın arkadaşlarım hep erkek, inanın erkek. Ve şimdiye kadar aramızda ne yanlış anlaşılma oldu, ne kıskançlık oldu, ne çekememezlik oldu, ne dedikodu oldu. Sinemaya gittiğim arkadaşlarım erkek, yemeğe gittiğim arkadaşlarım erkek, tavla oynadığım arkadaşlarım erkek hatta abartmıyorum görmeyince özlediğim arkadaşlarım erkek. Ve dediğim gibi “arkadaş” ve şimdiye kadar hiç biriyle aramızda ne duygusal bir çekim, ne hormonel bir etki bir nane olmadı. Bence bu durum kişilerin birbirlerini tam olarak tanımasından kaynaklı bir durum. Ha hiç yok değil tabii ki de benim candan öte gördüğüm bir iki tane kız arkadaşım var ama o kadar inan olsun o kadar. Anaaa şu yaşıma geldim de doğru düzgün bi kız arkadaş grubu edinemedim ya kendime helal olsun bana valla büyük bir başarı olsa gerek J Ha normal arkadaşlarım tabii ki de var “bayan” kategorisinde yarışan. Ama dostum diyebileceğim 3 kişidir. Ama erkek arkadaşlarıma baktığım zaman, şimdiye kadar hiçbir kız arkadaşımdan görmediğim samimiyetle arıyorlar beni. Şimdiye kadar hiçbir kız arkadaşımdan görmediğim merakla soruyorlar iyi olup olmadığımı. Karşılık beklemeden, isyan etmeden.


Şimdi bu duruma karşı olan arkadaşlar, “hadi ordan bee olur mu öyle şey” diyorlardır ama inanın oluyor. En kötü anımdan en mutlusuna kadar yıllardır yanımda biten dostum, arkadaşım, kankam, sırdaşım dediğim insanlar erkek arkadaşlarım oldu. Ve durumun böyle olmasından ziyadesiyle memnunum. Bir de “erkekle ne konuşulur ki,” diye düşünen arkadaşlar hiç öyle düşündüğünüz gibi değil. Yeter ki o samimiyeti kurun, bir kızla konuşamadığınız şeyleri erkek arkadaşınızla daha rahat konuşabiliyorsunuz. Hayır bir de niye olmuyor kadın ile erkekten dost. Kişi kendinden bilir işi derler adama. Sen kendini biliyorsan ve kendinden eminsen, iki farklı cins çok da şeker bir şekilde arkadaş olabiliyor emin olun. Zaten kadınların da iş hayatı içinde sosyal bir şekilde yer almasından sonra kadın ve erkek arkadaşlıkları daha da arttı. İş yerlerinde bile bir kadın başka bir kadınla anlaşamıyor bundan pay biçin işte J

Bakın bir erkek senin ilişkini kıskanmaz (sana karşı içinde arkadaşlıktan başka bir şey yoksa), bir erkek senin yeni almış olduğun bir kıyafeti kıskanmaz, bir erkek senin güzel olmanı kıskanmaz ve daha bir çok örnek. Ama ben o kadar çok şahit oldum ki, kadın arkadaşımın dışarı çıkarken elbise çok güzel olmasına rağmen “o sana yakışmadı ayrıca çirkin bir elbise onu giyme” deyip de günler sonra o elbiseyi benden ödünç istediğini J Umarım anlatabilmişimdir J Ha dediğim gibi asla genelleme yapmak istemem belki de benim kısmetsizliğimdir, talihsizliğim, şanssızlığım ya da tam tersi şansımdır doğru düzgün kadın arkadaş edinememiş olmam. Ha bakıyorum mesela kızın en yakın arkadaşı yine bir kız. Güzel tabi mutlu mesut devam etsin inşallah o arkadaşlık. Ben yapamadım siz yapın anam babam J Ama dediğim gibi, kadın ile erkeğin asla dost olamayacağı mantığından kurtulmanızı dilerim bu düşünceye karşı olan arkadaşlar. Yine dediğim gibi nihayetinde kişi kendinden bilir işi ama kadın ve erkekten süper bir şekilde dost oluyor. İnan olsun tecrübeyle sabit J


Unutmayın, karşı cinsle sadece sevişmez!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder