26 Ağustos 2016 Cuma

# baş ağrısı # baş ağrısına hangi yiyecekler iyi gelir

BAŞ AĞRISINA İYİ GELEN YİYECEKLER


Bir yerimiz ay özellikle de en sık karşılaştığımız ağrıyan bölge başımız ağrıdığında hemen ağrı kesicilere başvururuz. Feldir feldir ilaç ararız evde, baktır bulamıyoruz hemen çıkıp alırız. E haliyle kimse ağrıyla yaşamak istemez. Ağrıyla baş etmeyi öğrenin, ilaç kullanmayın demiyorum ama neden hemen ilaçlara sarılırız ki? Tıbba çok düşkün olduğumuz için mi? Bilimin kanıtladığı doğrular daha iyi gelir diye mi? Tabii ki de bu gerçekler yadsınamaz ancak arkadaşlar hemen ilaca başvurmak yerine sineye çekin acıyı derim ben :) Ay tamam şaka bir tarafa biraz da doğal yöntemlerle ağrılarınıza çözüm bulun derim, hele de baş ağrıları için (migren harici) bazı yiyeceklerden yararlanabilirsiniz.

Valla benim başım ağrıdığında ilaç kullanmıyorum hemen. Biraz sabretmeye çalışıyorum, çünkü oldum olası nefret etmişimdir ilaçlardan e tabi bayılarak da yutan yoktur o mini mini şekilleri ama biraz sineye çekiyorum. Ha geçti ha geçecek diyerekten. Biraz da bünyeyi ilaca alıştırmak istemememin de etkisi var böyle tercihler yapmam da. Ancak araştırmalarım gösterdi ki meğersem baş ağrısına iyi gelen yiyecekler varmış hele de aralarında kahve varmış. Yeminle gurur duydum kahveyle, her derde deva her ne kadar zararları olsa da. Kahve var ya can can. Amaaaa sanmayın ki sadece kahve iyi gelir ağrıyan başa. Ay hele de iş yerinde eğer ki yoğun bir gün geçirmişsek akşam olunca zulüm olmaya başlar, alından başlayıp tüm kafatasını etkisi altına alan acımasız ağrı. Bundan mütevellit derledim topladım sizler için ve tabi kendim için baş ağrısına iyi gelen yiyecekleri buldum. Ben buldum beeeennn :) Amaç ağrısız yaşamaksa, yapılan her araştırma mubahtır dostlar.
Şimciiikk başınız hunharca ağrıyor mu? Yakınlarda ilaç yok mu? E eczaneler de kapalı? Ne yapacaksınız? Tabii ki deeee aşağıda madde madde sıralayacağım yiyeceklerin en azından birini tüketmeye gayret edeceksiniz. 



Mesela;

KARPUZ: nihayetinde bu baş durduğu yerde ağrımıyor. Bir nedeni var elbet. En önemli nedeni de, gün içinde vücudun su kaybetmiş olması. İşte böyle bir durumda karpuz imdada koşuyor. Haa sanmayın ki sadece karpuzdur iyi gelen baş ağrısına. Kışın da ağrıyan başa karpuz bulacak halimiz yok. Böyle bir durumda da sulu meyvelere yönelmekte ziyadesiyle fayda var.

KAHVE: Arkadaşlar özellikle fazla alkol tükettiyseniz o gün ertesi gün vay halinize. Fazla alkolden dolayı damarlarınız genişlediği için şiddetli bir baş ağrısıyla uyanırsınız. Hah işte böyle bir durumda derde deva kafein bulunmaz nimet oluyor. Çünkü kafeninin genişlemiş damarları daraltma gibi bir özelliği vardır ona göre.

FIRINDA PATATES: Şaştınız mı? Valla ben yazarken şaştım bu maddeye. Evet evet yanlış okumadınız gayet de fırında patates yazdım :) Yine geceden kalmaysanız sevgili alkol sevenler fırında patates baş ağrınıza iyi gelecektir. Ay bir de sevilerek yenir ya fırında olsun kızartması olsun patatesin, hem ilaç hem yemek niyetine yiyin durun ağrıyan başa çare için.

TAM TAHILLI EKMEK: Baş ağrısının bir diğer önemli nedeni de vücutta eksilmeye yüz tutmuş karbonhidrat. Tam tahıllı ekmek de aynen karpuzun gösterdiği etkiyle aynı olarak, vücutta azalmaya yüz tutmuş suyu dengeler ve baş ağrısının önüne geçer.

BADEM: Ben deniz Adem bu da ünlü badem :) Ay böyle bir söz vardır ve ne zaman bademi duysam aklıma geliverir taaa çocukluğumdan gelen bir gelenek olarak :) Bademin içinde acımasızca magnezyum bulunur millet. Bu da damarları gevşetir ve baş ağrısına iyi gelir.

YOĞURT: Tam bir kalsiyum deposu olan yoğurdun iyi gelmediği neredeyse yok denilecek kadar az. Buyurun işte baş ağrısı esnasında tüketilecek olan bir kase yoğurt baş ağrınızı kontrol altına alacaktır.
 
BAHARATLI YEMEKLER: esasında baharatın fazla tüketimi mide için iyi değildir. Ay baş ağrınız dinsin diye çok tüketin demeyeceğim yine :) Ancak özellikle kırmızı biber diğer baharat çeşitlerine nazaran baş ağrısını azaltan önemli bir baharat. Özellikle sinüzitten kaynaklı bir baş ağrısı yaşıyorsanız, baharat solunum yollarını açtığından mütevellit kısa zaman içinde kendi kendinizi tedavi etmiş olacaksınız.

SUSAM: bu madde özellikle kadınları ilgilendiriyor. Çünkü özel günlerinde sıkça karşılaşılan ağrısına içerdiği A vitamini bakımından susam pek iyi gelir.

ISPANAK: Ispanak tansiyonu düşürdüğü gibi baş ağrısına da içerdiği kalsiyum ve demir açısından iyi geldiği ispatlandı kanıtlandı. Ancak uzmanlar salata şeklinde tüketiminin daha yararlı olacağı görüşünde. Bunu da göz ardı etmeyiniz derim :)

YUMURTA: Arkadaşlar bu maddeye dikkat. Eğer ki başınız ağrıdığında sıkı bir bezle sarmak suretiyle rahatladığınızı hissediyorsanız demek ki başınız stres kaynaklı bir ağrıya tutulmuş. Böyle bir durumda yumurta tüketimine ağırlık vermenizde yarar var.


Evet sevgili millet, gördüğünüz gibi baş ağrısında hemen ilaçlara tutunmak yerine ulaşımını kolayca sağlayacağımız besinlere ağırlık vermek hem daha sağlıklı ve yararlı hem de daha yararlı olacaktır. Eminim kimse sevdalı değildir ilaç yemeye. İşte ben de sizi düşündüm kendimden yola çıkarak ve bazı besinlerin baş ağrısına iyi geldiğini bilerek size az biraz yardımcı olmak istedim.

Bir dahaki sağlık köşesinde buluşmak ümidiyle, esen kalın emi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder