4 Ağustos 2016 Perşembe

# bilgisayar oyunları # bilgisayar oyunları ve günümüz çocukları

TEKNOLOJİK OYUNLAR VE ÇOCUK GELİŞİMİ


Yalnız var ya pek derin bir konu bu konu. Günümüz çocukları, gelişimleri, oynadıkları oyunlar ve zekalar. Ay ben pek üzülüyorum valla zamane çocuklarına. Saklambaç bilmez, sek sek oynamayı bilmez, kör ebe bilmez, ay nerdeyse evcilik oynamayı bilmiyor ya zavallı sebiler. Ay ablamm, ahh kuzularıımm, kınalı ceylanlarım. Hayır neredeyse park kültüründen bile haberleri olmayacak zira parklar bile yavaştan tükenmeye başlamışken günümüzde.

Valla arkadaşlar, teknolojik çağda yaşıyoruz. Pek tabii ki de nimetlerinden ziyadesiyle faydalanıyoruz ve Allah’ım sen koru daha neler göreceğiz. Yani ayak uydursan bir dert uydurmasan başka. Gerçi artık bizim bir şey yapmamıza gerek, hatta düşünmeye bile gerek kalmadan kendimizi teknolojinin tam ortasında buluyoruz. Bizlere sunduklarından yararlanacağız hatta sömüreceğiz son raddesine kadar ama çocuklara bulaşmasa mıydı keşke diye düşünmeden edemiyorum. Pek hassasım yahu çocuklar konusunda. Gerçi belki de bizlerden daha şanslı bir nesil yetişiyor orası da tartışılır hatta bu konuda uzmanlara lafım yok onlar pek tabii ki de daha iyi bilir ama, yani ne bileyim yukarıda da dedim ya, saklambaç sorsan birçoğu bilmiyor, bilye oynamaktan bir haber erkek çocuklar, evcilik nedir diye sorgulayan minnak şirineler var. gel zaman git zaman içinde çocuklar ve oyun gelişimlerini ele almak istedim. Haydi bakalııımmmm.

Gün be gün bazı şeylerin modası demeyeyim ama hissettirdikleri değişiyor galiba ha millet ne dersiniz? Ya kendi küçüklüğüme bakıyorum, ay bir evcilikler oynardım arkadaşımla akıllara zarar. Neler neler olmazdı o oyuncaklarımızın arasında. Minnak ütüler, minnak bebek evleri, yatakları, dolapları. Hatta taştan bebekler yapıp onlara yüz göz çizer çizer oynardık. Şimdi ben bunu kuzenlerime anlatıyorum inanın dalga geçiyorlar benimle. Gülüyorlar yahu resmen taştan bebek mi olur diye. Yahu sanki normal oyuncak bebek kültürüne çok hakimmişler gibi, bir de dalga geçiyorlar. Kalmadı anam babam kalmadı. Artık oyuncak da kalmadı ki. Ha bazı oyunlar isimleri unutulmak suretiyle milatlarını doldurdu. Ama oyuncaklar ölmeseydi keşke diye düşünmeden ve üzülmeden edemiyorum. Zira bu yaşıma geldim hala ayıcıklarım bebeklerim vardır ay şaka gibi. Ne kadar da ileriyi görebiliyormuşum demek JHeee oyuncakların da modası geçer arkadaşım ben bunları saklayayım demişim demek ki J


Yani uzman düşüncelerine birazdan yer vereceğim ama ben birazcık isyan etmek istiyorum kendi çapımda. Dediğim gibi bazı oyunlar unutulmuş gitmişken artık oyuncak sektörü de bitmeye başladı hatta ne başlaması bitti diye. Siz artık oyuncakçı görüyor musunuz yahu sokaklarda avmlerde? Bir tane marka var o kadar başka da oyuncak satan mağaza yok. Çünkü neden? E oyuncak bilen tanıyan bir nesil yok artık. Çocuk daha 1 yaşında elinde anne babasının telefonu oyun oynuyor yahu. Gel de şaşma bu duruma gel de üzülme oyuncak sektörüne. Legolar yok oldu beecindy bebekler yaşlandı bitti gitti. Artık playstationlar, 3 boyutlu bilgisayar oyunları cirit atıyor beyinlerde. Çocuk okulun son zilini sabırsızlıkla bekler oldu bir an önce gelip oyun oynayacak çünkü. Yani bilemiyorum arkadaşlar ben, ahkam de kesmek istemiyorum ama robotlaştırmıyor mu sizce de bu durum çocukları? Yani ne bileyim biz minnakken birbirimizle kaynaşırdık evcilik oynamak suretiyle. Daha aktif ve sosyal çocuklar yetişirdi. Grup oyunlarına hakimiyet kazanmakla birlikte, sosyal hayata daha uyumlu hale gelirdik sanki. Ama şimdi bakıyorsun günümüz çocukları pek bir suratsız, soğuk, pasif, robotlaşmışlar yeminle. Yani sabah akşam bilgisayar başında oyun oynayarak çocuk mu gelişir, beyni mi gelişir. Düşünce gücü olarak baktığımızda emin değilim ama belki de bizim dönemimizden daha zekilerdir. Nihayetinde o oyunlara hakim değilim ama düşünce ve strateji gerektiren oyunlar oynuyorlardır diye tahmin ediyorum. E ama sosyal hayat içinde kendine bile yabancı olan bir çocuğun düşüncesi gücü gelişse ne olur onu da bilemedim şimdi. Çocuk daha ortaokula gidiyor anam elinde telefon hayatımda görmediğim oyunlar oynuyor yeminle bakın toplu taşıma kullanırken çok görüyorum inanın. Hani alayım elime bir kitap da okuyayım yok, hem de son model telefonlar kaldı ki zaten eskiler bu oyunları desteklemez tabi. Hayır bir de sinirleniyor bacaksız artık ne oynuyorsa dolmuş içinde isyan ediyor, herhalde düşmanı öldüremediyse demek J

Hayır çocukluğunda adam akıllı oyun oynamış çocuğa ben çocuk demem arkadaşlar. Mahalle arası futbol turnuvası düzenlememiş erkek çocukları var mesela, ya da bebeklerine annelik yapan kız çocukları. Yahu bakıyorsun günümüz çocukları büyümüş de küçülmüş. Anaaamm onlar nasıl laflar, onlar nasıl cümleler. Yahu şaşardınız hatta duyduğunuz bazı kelimelere. Eee niye böyle diye soracak .değilsiniz zannımca. Niyesi açık işte. Televizyon, internet. Yeter de artar bile. Resmen dizi karesinden fırlamış gibi, kurduğu cümlelere ben bizzat şahit oldum yahu daha 5 yaşında olan yeğenimin. Şaştım kaldım hatta. İşte katılın katılmayın ama ben bu yeni nesil çocuklarının çoğuna ne yalan konuşayım çocuk diyemiyorum ve üzülüyorum valla. Çocukluğunu tam olarak yaşayamıyorlarmış gibi geliyor bana. Oyun kültürü bitti, oyuncak kültürü bitti, o televizyona bağlayıp mario neyin oynardık ya ha işte onlar bitti, e zamanla da playstation bitecek meraklardayım daha neler göreceğiz diye. Yani ama işte aslında çocuklarda haklı bir yerde, zamanın getirisi bu yönde. Hele de büyük şehirde yaşıyorsanız eyvah yani hadi bakalım sal çocuğunu sokağa salabilirsen. Hadi bakalım bu kalabalık hengamede evcilik oynasın kızlar sokakta ya da erkekler maç yapsın. Mümkün mü ya değil. Vallahi çok yazık L


Yani bir de ne var biliyor musunuz? Mutluluk. Evet evet mutluluk. Günümüz çocukları, oynadığı bilgisayar oyununda düşmanı yendiği zaman mutlu hissediyor zannediyor ki mutlu oldum. Sosyal hayat içerisinde ise mutlu olacak şeyler bulamıyor kendine. Çünkü beyin oyunun verdiği mutluluğa odaklanmış yazık yavrum başka nelerden mutlu olunur bilmiyor ki ay inan olsun bilmiyor. Valla işte zavallı yavruların suçu yok ama ebeveynler bu konuda biraz daha dikkatli ve bilinçli davransa bu kadar robotlaşmayacaktır çocuklar diye tahmin ediyorum. Yani bu sefer de şöyle bir sıkıntı var, artık günümüz şartları ailede tek kişinin çalışması için de uygun değil. Anne baba çalışırken çocuğa vakit ayıramıyorlar e kendini yalnız hisseden çocuk da kendini bilgisayarlara veriyor. Oysaki çocuklarla daha fazla vakit geçirmek bir nebze sosyalleşmelerini sağlayacaktır diye tahmin ediyorum. Ay neyse boyumu da aşmak istemem ondan dolayı kaçıyorum ben L

Velhasıl arkadaşlar, çocuk düşkünü bir insan olarak günümüz çocuklarına pek üzüldüğümü sizinle paylaşmak istedim. Sıfır sosyallik, sıfır iletişim, sıfır arkadaşlık. Yahu bu çocuk nasıl sağlıklı bir birey olacak meraklar içindeyim sormayın gitsin. Ve ebeveynler özellikle rica ediyorum sizden, çocuklarınızla biraz daha zaman geçirin. O çocuğun sadece oyunun verdiği mutluluk dışında aile içinde ve dışardayken de mutlu olabileceği şeyleri gösterin ve öğretin ki o çocuk çocukluğunun getirisi olarak mutlu bir birey olarak adım atsın yetişkinlerin dünyasına.


Saygılar sevgiler efenim J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder