1 Ağustos 2016 Pazartesi

# dağınık insanlar daha zeki oluyor # dağınık insanlar ve zekilik

DAĞINIK İNSANLAR DAHA MI ZEKİ OLUR?


Arkadaşlar, bilim adamları yine ilginç bir sonuç elde ettikleri güzide bir araştırmaya imza atmışlar dağınık insanların daha zeki olmasına dair. Sonuç; “dağınık insanlar düzenli insanlara göre daha zeki.” Ya var ya bilim adamlarına kafa tutmaya da bayılır oldum ama inan olsun bazen hiç uyuşmuyorum onlarla. Ne demekmiş dağınık insanların daha zeki olduğuna dair sonuç elde etmeler. Bir şey söyleyeyim mi, kesin bu araştırmayı yapan bilim adamı dağınık biri, böyle her şey her yerde bir evi var falan, sonuca da kendinden yola çıkarak varmıştır JHaa ben bilim adamıyım e aynı zamanda dağınığım, bilim adamı da olduğuma göre zeki ve akıllıyım, haa demek ki neymiş; dağınık insanlar daha zeki olurmuş J

Yani var ya bu bilim adamları da her şeyi çok iyi biliyor ha. Dağınıklar zekiyse düzenli kişiler aptal oluyor mantıken öyle mi yani? Yahu bilim adamı bilim adamııııı, senin karşında tam bir Başak kadını var kendine gel. Titizliği, düzenliliği ile bilinir. Yutturabilir misin bana yaa, sen kendinden yola çıkarak araştırma yap sözde, sonra çık ortaya de ki; vay efendim dağınık insanlar daha zeki. Hodri meyden, ben de diyorum ki düzenli insanlar daha zeki J Hayır benim anlamadığım şöyle de bir durum var arkadaşlar, nasıl böyle bir genelleme yapabiliyorlar acaba? Dağınık insanlar tanıdım, tamam aralarında zeki olanlar tabii ki de vardı ancak bazıları da zekadan nasibini almamış boş insanlardı Allah için J Bizzat şahit olduğumdan mütevellit böyle konuşabiliyorum tabii ki de. Bazıları da vardı ki, bırakın zekayı akıl bile uğramıyordu çoğu zaman bünyesine. Ama işte laf olsun torba dolsun, nihayetinde bilim adamı olduk boş durmak olmaz, bari bi araştırma yapalım da insanların bir süre beynini oyalayalım diyerekten ortaya böyle bir araştırma ve sonuç atmışlar. Ve ben tabii ki de katılmıyorum bu sonuca. Muhalefet olmak için değil mantıklı bulmadığım için katılmıyorum buna.


Şimdi millet canına yandığımın bilim adamları demiş ya dağınık insanlar daha zekidir diye hah işte bir de diyorlar ki, dağınık insanlar düzenli insanlara nazaran zor problemlerin üstesinden de daha çabuk gelebiliyorlarmış. Vay anasını satayım yahu, dağınık insanlar meğerse dünyanın 8. Harikasıymış da biz değerlerini bilememiş. Zeka onlarda, problem çözme onlarda, beynin daha hızlı düşünmesi onlarda. Eee düzenliler ölsün madem. Düzenli insanlar boş beleş yaşıyor demek ki. Düzenli insanlar problemlerin üstesinden 1 yılda geliyor çünkü. Düzenli insanlar çünkü aptal, zekalarını çalıştıramıyorlar öyle mi? Ya de hadi gidin işinize sevgili bilim insanlarımız. Kaldı ki iki üç kişi üzerinde yaptığın araştırmayı genele yayamazsın tamam mı JBir de bak bak açıklamaya bak hele, o dağınıklık içindeki kaosta o insanların düşünmesini sağlıyormuş. Ya düzenliler düşünmüyor mu arkadaşım ben onu anlamadım valla anlamadım billa anlamadım. Şimdi bakın ben çok düzenli bir insan olduğum için karşı çıkmıyorum, genelleme yaptıkları için karşı çıkıyorum inanın. Yani haliyle üzerime de alınırım ama düzenli bir insan olarak ve ben gibi üzerlerine alınanlar ses edin lütfen J Şimdi ben düzenliyim diye bazı şeyleri düşünemiyor muyum? Ben düzenliyim diye aptal mı oluyorum? Ben düzenliyim diye zekama çalışması için fırsat vermiyor muyum? Ben düzenli masamda çalışırken aynı zamanda düşünemiyor muyum? Ben düzenliyim diye yaratıcı olamıyor muyum bi reklamcı olarak J

Bir de demişler ki işte, dağınık insanlar daha yaratıcı. Çünkü o dağınıklık içinde bir şeyler bulup çıkarıp yaratıcı özelliklerini sergileyebiliyorlarmış. Ya doğru deyin size de saçma gelmedi mi J şöyle ki, yaratıcı insanların beyinleri daha farklı çalıştığı için, dağınıklık onların zihnini yansıtıyormuş. Mesela ben de tam tersi, dağınık bir ortamda konsantre olamam. Gözüm o dağınıklığa gider, o bit pazarı görüntü canımı sıkar e durum böyle olunca da ne konsantre olabilirim ne de iş yapabilirim. Ne zaman ki dağınıklık ortadan kalkar, her yer misler gibi olur gönül rahatlığıyla işime bakabilir hatta düşündüğüm bir şey varsa da hemen sonuca kavuşturabilirim. İçim rahatlamıştır çünkü ya. Hayır bir de öyle bir anlam çıkıyor ki ortaya, hani demişler ya dağınıklık aslında dağınık insanların beynini yansıtıyor diye. Beyinlerinde de birçok düşünce, oradan oraya uçuşurken bağlantı kuruyorlar ortam ile aralarında. O zaman düzenli insanların beyni her daim boş oluyor eğer mantıklı yaklaşmak gerekirse olaya J He valla, madem öyle gel böyle çok bilmiş bilim adamı J


Velhasıl arkadaşlar, yine bilim adamları tarafından yapılmış ve sonuçlandırılmış bir düşünce var ortada ve ben yine katılmamakla birlikte isyan ediyorum bu sonuca. Dağınık insanları yücelteyim derken düzenli insanları gömdüler ya şaka gibi J Evet bilim adamı olmayabilirim J şey tamam olmayabilirim, normal kendi halinde yaşayan bir insan olabilirim ama sen bilim adamı oldun diye her dediğine “haa doğru bak ne güzelde demiş” diyemem kusura bakma valla. Ayrıca sırf bilim adamı adı altında yaptığın tüm araştırmaların da doğru olacak diye bir kaide yok tabii ki de. Deneme yanılma dünyası arkadaşım, sen de yanlış yapa yapa doğruyu bulacaksın elbet J Bende ki özgüven de kimsede yok yeminle J Sanki dersin Mrs. Einstein J


Millet demem o ki, bakmayın siz bilim adamlarının çoğu söylediği şeye. Herkesin doğrusu kendine ve kimse herkesin doğrularına karışamaz bu da böyle biline J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder