29 Ağustos 2016 Pazartesi

# ev temizliği # kadın ve temizlik

PAZAR GÜNLERİ HAFTA İÇİNDEN DAHA ÇOK YORULAN KADINLARA SELAM OLSUN!


Sevgili, temiz, titiz, düzenli, tertipli kadınlar bu yazacaklarımdan eminim kendinize paylar çıkaracak ve her bir cümlede kendinizi bulacaksınız. Çünkü neden? Kendimden yola çıktım ve sizler için de durumu genelleme yaptım :) Yani ama bir Pazar günü dinlenmek varken neden daha çok yorulur biz kadınlar arkadaş, kadere bak yaa yeminle hayat dalga geçiyor bazen bizimle.

Şimdi derdim şu millet, nihayetinde birçoğumuz çalışan, kendi ayakları üstünde durmaya çalışan, parasını kazanarak kimselere muhtaç olmadan yaşam kaidesi içinde kendine yer edinmiş Zeynalarız. Birçoğumuz çılgınlar gibi yoğun çalışıyor, bazılarımız daha sakin ve tekdüze işini yapıyor, bazısı günün belirli saatleri çalışıyor ama çalışıyor. Demem o ki, çalışan kadınlar Pazar günleri neden daha çok yoruluyor bu nedir arkadaşım yaa. İnan olsun siz bu satırları okurken, ben iş yerimde koltuğun tepesinde ağrılardan sızım sızım inleyerek oturmak suretiyle işimi yapmaya çalışacağım. Ay öleyim ben :) Neden böyle ha neden? Nedenini hemen anlatayım isyan ede ede.

Çalışan kadınlar olarak, Pazar günlerini sevdiğimiz kadar bir o kadar nefret ediyoruz. Özellikle evli bayanlar için belki daha zordur ancak bütün kadınlara ışık tutmaya çalışacağım naçizane. Şimdi, birçoğumuzun cumartesi izni de yok. Bazısı cumartesi keyif çatarken bazılarımız (mesela ben de) cumartesi günleri de ekmek parası derdine düşüyoruz. E geri kalıyor Pazar. E anam babam, Pazar gününde de, dinlenecek misin? Temizlik mi yapacaksın? Çamaşır mı yıkayacaksın? Kurumuş çamaşırları ütüleyecek misin? Yemek mi yapacaksın? Kendi kişisel bakımını mı yapacaksın? Kitap mı okuyacaksın? Film mi izleyeceksin? Yoksa kendini dışarıya atıp sosyal olmanın tadını mı çıkaracaksın? Hangisi olsun ha siz söyleyin millet hangisi olsun? Hepsini yapmaya kalksan gün bitiyor, birinden birini seçsen aklın geride bıraktığında oluyor. Ay yeminle kadının olmanın en zor tarafı Pazar günleri valla bakın inan olsun Pazar günleri kadın olmanın en zor günü. Özel günmüş yok doğummuş yok lohusalıkmış yok hastalıkmış yok anam yok en zoru Pazar günleri.


Ben Pazar günleri genelde temizlik ve kişisel bakım yapmayı seçtiğimden dolayı sosyal hayatı o gün itibariyle unutuyor oluyorum. Kaldı ki benim için en önemli şeydir sosyallik, arkadaşlarım, kahvem. Ancak gelin görün ki bir Başak kadını olarak evimi toz toprak içinde bırakıp arkadaşlara zaman ayıramıyorum. Her Pazar yaa böyle bir rutin olabilir mi millet ben anlamadım hayır yani bir fikri olan varsa nolur bana da anlatsın şu an ağrımayan bir yerim yok yaa :) Yahu hafta içi zaten sabahın kör saatinde kalkıp işe gidip çalışmaya çalışıyoruz. Bundan mütevellit zaten yorgun argın olduğumuz için hafta içi arkadaşlara ayrılan süre ne yazık ki daha kısa sürebiliyor. E geri kalıyor tabii ki de Pazar (cumartesi günü çalışmıyor olanlar inanın fevkalade şanslısınız. Tadını çıkarın birinizin isyan ettiğinizi duyarsam yeminle bak sizin için de yazı yazar rezil rüsva ederim ona göre :)) Yukarıda da saydığım gibi, Pazar gününe birçok şeyi sığdırmaya çalışıyoruz. Haa bazı kadınlar Allah’ım bir pis bir dağınık bir mendebur onun umurunda olmaz anlıyor musunuz atar kendini tabii ki dışarlara. Kucaklaşır dostlarıyla, Bebek’te üç beş tur da atar. Amaaaa gelin görün ki, titiz hanımlar Pazar günlerini ev temizliğine ayırdığından dolayı “bir Pazar nasıl heba olur” konulu araştırma üzerine dayalı makaleler kaleme alabilirler. Ha diyeceksiniz ki neden bir temizlikçi tutmuyorsun? Peki soruyorum size, o da kadın değil mi? Onun da canı yok mu? Onun da Pazarı yok mu? Ha belki asıl hafta sonları daha çok kazanıyorlardır emin bile değilim buna bende şöyle de bir durum var, kimsenin yaptığı temizliğe güvenmiyorum. Gözlerimle görmeliyim, hatta yönlendirmeliyim şunu da yap şurada toz kalmış onu da alıverin diye. Ve yapılan temizliğin üzerinden toz beziyle geçtiğimi biliyorum. Diyorum ya inan olsun tam bir Başağım ben yaa :)

Hayır bu Pazar temizlik yapmayacağım desen bir dahaki haftaya kadar iyice tozlanıyor malum kapı pencere açık. E temizlik yapsan ertesi günü iş yerinde, koldur bacaktır boyundur ağırıp duruyor. Yeminle ben hafta içi bu kadar yorulmuyorum. Kadınların yeminle en büyük derdi bu ya. Hafta içi çalış çabala, hafta sonu dinlenmek iste ama yapama. Yerde gördüğün saç teli seni harekete geçirmeye yetiyor artıyor bile. Hadi bakalııımmm buyurun cenaze namazına. Önce süpür, sonra sil, sonra yıka, sonra as, sonra kişisel bakımlarını yap, sonra kuaföre git, sonra gel bir de yemek yap günden hiçbir şey anlamadan zaten bitmiş oluyor hele de kışın. Şunu biliyorum ki, yoğun da bile olsanız, işiniz çok ağır bile olsa ev hanımlığı kadar zor bir meslek yok arkadaşım dünyada valla yok billa yok. Ay hele bir de çocuk varsa ohhh tam oluyor işte. Erkeklere kolay geliyor ya, onun için mi eşiniz elektirik süpürgesi çalıştıracağı zaman bir Pazar günüm var deyip kadını işinden alıkoyuyorsunuz? Bir kadın olarak buna kanaat getirdim ben valla. İyi kötü 7 yıldır iş hayatı içindeyim ama haftanın hiçbir günü Pazar günleri yorulduğum kadar yorulmadım belki de.


Velhasıl biz bana bakmayın canııımm kadın yoldaşlarım. Siz çağırın yardımcı arkadaşları Pazar günü temizlikte yardımcı olsunlar sizlere ve geri kalan saat dilimlerinde kendinize ödül verin. Gezin, kitap okuyun, film izleyin ya da canınız ne yapmak isterse. Ama üç günlük dünya iki günlük ömürler için bir Pazar gününüzden feragat etmeyin. Ben yaptım siz yapmayın. Ben deliyim siz olmayın. Hayır bir de canımı dişime takıyorum resmen. Yahu sebep? Kızıyorum çoğu zaman kendime hatta şu an bile. Ama engel olamıyorum içimde tozlara karşı açılan savaşa?

Çalışan olun ev hanımı olun fark etmez, kendinize zaman ayırmayı bilin arkadaşlar. Ne yapmaktan zevk alıyorsunuz hunharca onun peşinden gidin. Hele de Pazar günlerini tamamen kendi istekleriniz doğrultusunda siz şekillendirin. Siz olun yahu demem o ki. Bırakın temizliktir ütüdür çamaşırdır yemektir. Bir hafta olmayıversin, ya da dip köşe girmek yerine eve üstünkörü yapın çıkın valla dışarı. Yormadan kendinizi, günün geri kalan kısmını kazanmaya çalışın. Sonra geri dönüp baktığınızda “ulan ben ne deliymişim” demeyin de benden söylemesi :) Hayır yani bugünden itibaren ben de pes ettim ondan dolayı böyle yazabiliyorum kesin ve net :)

Canımızı sokakta bulmadık, biraz kıymetini bilelim. Gelip geçici hayatsa bu içinde bulunduğumuz elips şeklindeki oluşum, mümkün mertebe tadını çıkarmaya çalışalım ki pişman olmayalım. Hem unutmayın, insanlar yaptıklarından ziyade yapmadıkları için daha çok pişman olurmuş.

Herkese mutlu musmutlu haftalar olsun milleeetttt :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder