20 Ağustos 2016 Cumartesi

# Kıssadan Hisse # moda

MODACI KİMDİR?


Arkadaşlar beni yine ziyadesiyle sinir eden hatta sinir etmekle kalmayıp bazen güldüren bir durum var ki o da şudur; çoğu kadının ya da adamın kendini moda öncüsü olarak görmesi hatta durumu abartıp direkt modacı diye kendilerini lanse etmesi. Yahu bu nasıl bir kendine güvendir, yürek mi yediniz be canlar bunlar nasıl kasılmalardır. İnan olsun yazarken dahi sinir geldi şu an. Bi sonradan görmelere bir de kendini bir halt sananlara oldum olası tahammülüm yok napayım, yaradılış demek ki bende ki de :)

Şimdi millet konunun detayına inmek gerekirse, malumunuz moda yarışmaları almış başını gidiyor televizyon kanallarında. O ona rakip, o onu eleştiriyor. Yahu siz daha nesiniz karşınızdaki kişinin elbisesini ayakkabısını eleştiriyor ya da övüyorsunuz. Ama suç onların da değil ki, hayır bu yarışmaları yapanda da değil aslında. Ay kıyamam meğerse ortada suçlu yokmuş :) Yani şaka bir tarafa bir şekilde televizyon sektörü de ayakta durmak zorunda. Haliyle hoşumuza gitsin ya da gitmesin bazı programlar yapılacak, diziler yayınlanacak izleyen izleyecek izlemeyen de ahan da böyle eleştirecek acımasızca. Televizyon ne verirse onu alıyoruz bir yerde ne kadar inkar edersek edelim. Hoşumuza gitsin ya da gitmesin, kitle iletişim araçlarına bağımlı bir halde yaşıyoruz millet. Algılar oluşuyor algılar yıkılıyor bla bla bla. Ama yapılan bir program sonrası da bazı kişilerin kendilerini pop star olarak görmeleri ya da bi Cemil İpekçi gibi görmeleri ya da Ümit Usta olarak görmeleri hoş değil. Hepi topu yarışma kazandı haa ama sanki dersin yıldız anasını satayım, bi afralar bi tafralar.

Evet eleştiriyor olabilirim şu an, kaldı ki belki üstüme vazife değil ama bu da benim kendimi ve düşüncelerimi yansıttığım bir platformsa yazarım uleyynn :) Arkadaşlar şimdi şöyle bir sıkıntı var. yani belki de sıkıntı demek pek doğru değildir ancak beni rahatsız eden hatta sinir eden bir durum. Yukarıda da bahsettiğim üzere, moda yarışmalarından sonra daha doğrusu birinci olan arkadaşlar kendilerini neden moda ikonu olarak görüyor? Yani sizin de dikkatinizi çekti mi acaba merak ettim şimdi. Yoksa ben mi takılıyorum bazı şeylere. Bakıyorsun hepi topu birinci oldu yarışma sonucu, anaammm Jennifer Lopez gibi salınmalar Beyonce gibi bakışlar. Yahu bi dur bi destur derler adama. Sonra bir de mikrofon uzatıldığında kendilerine Allaaahhhhh anlatırlar da anlatırlar. Yok o kombinle şu olursa şöyle olur yok ben şöyle biliyorum ve giyimi beceriyorum da öyle oluyor. İşte var ya millet Allah kimseyi sonradan görme yapmasın valla önemli meziyetler ağır başlı olmak da yerini bilmek de. Ve bu insanları bir de yine yeni yapılan yarışmalara jüri olarak koyuyorlar iyice sinir geliyor bana onlara da iyice özgüven. Yani nihayetinde “moda” dediğimiz şey bir eğitim almayı, üzerinde uzun yıllar emek sarf etmeyi, piyasaya hakim olmayı, kumaşları tanımayı, renklerin gücünü bilmeyi, hatta iğne makas tutmayı bilen değil midir? Şey o biraz modacıya giriyor ama olsun o da konumuzla yakından alakalı.


O zaman günümüzün ünlü modacıları ne diye o kadar emek vermişler buralara gelmek için? Neden okullara gitmiş eğitime de ağırlık vermişler? Neden yıllarını bu iş için harcamış ve adlarını duyurmuşlar? İşte bu haksızlıklar canımı ziyadesiyle sıkıyor valla. Hayır bir de sadece yarışmalar sonucu da değil haa önüne gelen kendini modacı olarak görmüyor mu, oy anam ki ne oy. İnstagramlarda olsun bazı blog sayfalarında olsun bakıyorsun adı sanı duyulmamış daha 20-25 yaşlarında kız kendini “fashion blogger” olarak lanse ediyor ya, inanın gülüyorum yaa önce bi gülüyorum sonra da diyorum ki, acaba Cengiz Abazoğlu’na mı yazık yoksa bu kıza mı? :) bi şort üzerine de bol bir gömlek giyiyor fotoğraf paylaşıyor bir de bilgi veriyor altında; “arkadaşlar şort dar olduğu için üzerine geniş kesim bir gömlek giydim ki kombinim şık bir şekilde tamamlansın. Ayağıma da şu imitasyon hal halı taktım ki şortun altına ışıltı katsın” yorumlara bak yorumlara. İşte böyle tipler ortalarda modacı olarak geziyor. Niye? Hazır şort üzerine hazır bir gömlek geçirdi diye.
Yahu arkadaşlar yapmayın etmeyin herkes bi yerini bilsin rica edeceğim yahu. Tamam modayla alakalı olabilirsiniz, modayı sevip yakından takip de edebilirsiniz buna asla lafım yok. Ama “modacı” demek kimse kusura bakmasın ama yarışmada birinci gelmekle ya da sosyal medyada birkaç kombin yapıp paylaşmak ve birçok like almakla olmuyor. Haa bakmayın ahkam kestiğime tabii ki de benim de bilgim yok modacılık hakkında ama böyle olmadığını anlayacak kadar da bilgi sahibi olduğumu düşünüyorum. Kimse kusura bakmasın Sezar’ın hakkı Sezar’a. Şey bir de zevkli olmakla da alakası yok haa bunu da eklemek istedim. Hani Oscar törenlerinde Türkiye’de de sabaha kadar canlı yayın oluyor da bazı mankenler de kırmızı halı törenlerinde ünlülerin kıyafetlerini yorumluyor ya, hah işte ona da karşıyım. Tamam yıllarını mankenlik yaparak geçirmiş işin içinde olduğun için de az çok modayı bilen bu alana hakim bir insan olmuş olabilirsin. Birkaç televizyon magazin programında da haftanın en şık bayanı seçilmiş de olabilirsin. Kısacası ziyadesiyle zevkli bir bayan olabilirsin ama bu sana kırmızı halıda görsel şölen yapan ünlülerin kıyafetlerini eleştirme hakkı vermiyor ki. Mankenlik yapmak başka modacı olmak başka değil mi arkadaşlar ay ben mi yanlış biliyorum acaba yıllardır :) Bakıyorsun anaaammmm nasıl eleştiriler ama bir görün ölecek eleştirmekten. Ya da tam tersi övdükçe övüyor elbiseyi. Niye, e zamanında mankenlik yaptı podyum tozu yuttu diye. Hey yumurtaya can veren rabbim ben daha ne diyeyim :)


Velhasıl, herkes kendi işini yapsa ne güzel olacak öyle değil mi :) Yani arkadaşlar şöyle ki, böyle insanları pek sevmemekle birlikte tasvip etmiyorum hatta baya baya kızıyorum. Ortalık moda öncüsü dolu, Nişantaşı’na bir çıkıyorsun ki aman Allah’ım onlar da ne, adeta modacı şöleni. Yapmayın etmeyin millet, şık olabilirsiniz gayet zevkli bir kadın da olabilirsiniz ama kendinizi “modacı” olarak lanse edecek kadar ne yaşınız var ne de tecrübeniz. Yerini bilsin herkes rica ediyorum yaa. Hem de saygılı olundu mu offf keyiften dört köşe olur işini layıkıyla yapan insanlar da.


Herkese kasılmaya ihtiyaç duymadan, tamamen kendi işinde tam anlamıyla profesyonelleşecek günler haftalar aylar yıllar dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder