10 Ağustos 2016 Çarşamba

# haklıyken haksıza düşmek # haklıyken özür dillemek

NEDEN HAKLIYKEN ÖZÜR DİLENİR?


Arkadaşlar başınıza geldi mi hiç? Ortada bir durum var ölümüne haklısınız ama yine de gidip özür diliyorsunuz. Yaşadınız mı bunu? Tecrübe ettiniz mi? Yaşamadıysanız inanın çok şanslısınız. Yahu özür dilemek bir şey değil de kaldı ki özür yeri geldiğinde erdemdir ki bu apayrı bir konu ama haklı olup da özür dileyerek haksız duruma düşmek var ya, işte asıl mesele bu yeminle.

Neden haklı olduğumuza inandığımız bir konuda, yine de gider özür dileriz millet? Fikri olan! Kendimce ben birçok yorum getirdim olaya. Ha bazıları özür dilemeyi gururuna yediremez, haksız dahi olsa iki hece yahu dört harf kelime dökülemez dilinden, “özür” be hepi topu özür dileyeceksin ama yok. Nefret ettiğim tiplerin başında gelmeleriyle birlikte bi bitin diye de isyan edesim var onlara. Ama şey durun konu yine başka yerlere firar ediyordu ki toparladım yine, özür dileyememekten değil de haklı olup da özür dilemekten dem vurasım var bugün. Tecrübeyle sabit olunca demek J Arkadaşlar karşınızda, haklı da olsa haksız da olsa özür dilemeyi kendine görev edinmiş bir kızceğiz var; ben yaa uzaklarda aramayın valla da ben J Özür dilemenin gururla, büyüklük ya da küçüklükle ya da her neyseyle alakası yoktur bence millet. Kaldı ki haksız olduğunu bilip de özür dilemek bence inanın yüceliktir, büyüklüktür, saygıyla önde eğilinmektir.

Eğer haklı olduğunuza inandığınız bir konu için yine de özür diliyorsanız kesinlikle karşı tarafı kaybetme korkusu güdüyorsunuzdur arkadaşlar. İster çok sevdiğiniz bir arkadaşınız olsun isterseniz de sevgiliniz olsun. kesinlikle ama kesinlikle kaybetme korkusu taşıyorsunuz içinizde, özür dilenen kişiye karşı. Yok ki bunun başka açıklaması olamaz da zannımca. Haa bir de şöyle bir şey düşünüyorum ben, yine haklısınız ama yine özür diliyorsunuz, o zaman konuyu daha fazla uzatmak istemiyorsunuzdur. Karşınızdaki hele de inatlıkta çığır açmış biriyse, ve ne diyorsanız deyin ne yapıyorsanız yapın hala suratı asık ve size isyanlardaysa siz de durumu daha fazla uzatmak istemez, alttan almak suretiyle özür dilersiniz. Bu iki açıklama dışında ben haklıyken özür dilemeye başka bir mana getiremiyorum arkadaşlar. Varsa başka bir fikri olan gelsin yazsın bana valla, ona da yer verelim.


Şimdi arkadaşlar ben aşkta asla ama asla gurur olmaması gerektiğine inanan biriyim. Seviyorsanız karşı tarafı, huyunu suyunu sesini kokusunu çok ciddi bir sorun yoksa ortada alttan almayı da bilmeli, yeri geldiğinde özür de dilemeli, affedilecek bir konu varsa ortada affedilmeli ve aşkınızı yaşamaya mutlu mesut devam etmelisiniz diye düşünüyorum. Haa demesi kolay diyeceksiniz de, inan olsun tecrübe konuşuyor burada J Hem neyin gururu neye karşı gurur yahu. Haa ayy Allah esirgesin çok mühim bir şey olmasın tabi bazı şeyler vardır ki bırakın gururu karşı tarafın yüzünü dahi görmek istemezsiniz artık. ama konumuz haklı olup da özür dilemekse eğer, bu da gururla doğru orantılı bir koruysa eğer değinmeden geçemedim valla. Seven insan kaybetmekten korkandır millet. Kim ne derse desin bana göre seven insan karşı tarafın üzerine titreyen, üzmemeye çalışan, mutlu etmek için elinden gelen her şeyi yapan ve yeri geldiğinde haklı olmasına rağmen özür dilemeyi bilendir. Çünkü korkuyor beee kişi ölüyor kaybetmekten seni. Sen de biliyorsun onun haklı olduğunu ama o kadar alışmışındır şımarmaya, karşı tarafın seni sevdiğini bildiğin için de onun sana gelmesine nasıl alışkınsındır. Onun için özür dilemesi sende bir değişiklik yaratmaz. Ya da şaşırtmaz, ya da kafanda soru işaretleri oluşturmaz. Eğer sen de zaten özür dileyen taraf kadar seviyor olsaydın onun da özür dilemesine gerek kalmazdı o da ayrı bir konu ama, “nasıl olsa beni kaybetmekten korkuyor” kafasındasın ya mecbur gelip özür dileyecek karşı taraf senden dimi? Evet arkadaşlar bazı insanlar maalesef ki böyle kafalara giriyor ama ben onlara da çok suç bulmuyorum çünkü onların bu hale gelmesindeki en büyük etken seven tarafın fütursuzca sevgisidir işte bu kadar J

Seven insan dediğim gibi sevdiğinin üzerine titreyen ve onu kaybetmekten çılgınlar gibi korkandır. Tartışma olduğu zaman, mevzu uzamasın birbirimize kırılmayalım ayrı düşmeyelim diye de gidip iyine özür dileyen taraftır haklı olmasına rağmen yaşanılan sorunda. Ben bu durumu asla yadırgamıyorum, kaybetme korkusunun ne demek olduğunu çok iyi bilen bir ablanız var nihayetinde karşınızda hey yavrum heeyyy J Tecrübe etmesem yazabilir miyim yahu zaten böyle bilirkişi edasıyla J Arkadaşlar size tavsiyem naçizane şu olacaktır ki, evet tabii ki de özür dileyin. Özrün seni beni olmaz olmamalı bence. Haklı haksız aranmadan eğer özür dilemek var olan sorunu ortadan kaldıracaksa ne gurur dinleyin ne inatlaşın ne de bekleyin birbirinizden. Varsın gurursuz bilinin nihayetinde sorunu ortadan kaldırmış ve kafanızı rahatlatmış olacaksınız. Ama bunu tekrarladığınız takdirde, yani mütemadiyen özür  dileyen olduğunuz takdirde ne yazık ki karşı tarafın eline de koz vermiş olursunuz. Benim bir şey yapmama gerek yok zaten o yine tıpış tıpış gelip özür dileyecek denmesin de arkanızdan J


Bir de arkadaşlıklar başta olmak üzere ikinci çeşit haklı olup özür dileme olayı var ki o da daha fazla inatlaşmamaktır. Yani arkadaş sevgili fark etmez. Burada kaybetme korkusu gütmekten ziyade, konudan artık sıkılmışsınızdır karşı tarafta susmak bilmiyordur hala kendinin haklı olduğunu savunuyordur işte bu durumda özür dileyerek olayın kapanmasını istersiniz. Ya da susacaksınız o kişiye karşı o biraz daha konuşsun nasıl olsa susacaktır J Böyle bir durumda ben genelde hafifçe tebessüm edip dinliyormuş gibi yapıp kafa sallarım o da anlar benim artık kayıtsızlığımı ve daha çok sinir olur ve susar. En güzel yöntem bu şiddetle tavsiye ederim J Ama bazıları bu bakışları ve tebessümleri de anlamaz ama anasını satayım susmaz da işte böyle bir durumda da, “tamam canım haklısın özür dilerim” der biraz sinir olmuş olursunuz ama en azından tartışma ortamından kurtulmuş olursunuz. Bırakın karşı taraf kendini yine haklı bilsin, bırakın içten içe gururlansın özür dilettiği için, bırakın ne düşünürse düşünsün. Sizin içiniz ve kafanız rahat ettikten sonra vız gelir tırs gider öyle değil mi? J

Özür dilemek de yine karşı tarafla doğru orantılı olmalı ama buna da dikkat edin sevgili arkadaşlar. Özür dilemeyi erdem değil de başıboş bir kelime olarak görüyorsa zaten bu kişiye ne özür işler ne gözyaşı ne kavga ne de tartışma. En kolayı arkadaşlığınız ya da ilişkinizi bitirmek olacaktır zannımca. Böyle bir insan hayatımızda olsa ne olur olmasa ne olur nihayetinde. Ama unutmayın ki özür dilemek gerçekten birçok konuda hem kafanızı hem içinize rahatlatacaktır. Onun için ay ben haklıyım asla özür dilemem kafasına girmeyin ve deneyin. Bakın sonuç mükemmel olacak J


Ama yine de gereksiz yere özür dileyen olmayın da siz J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder