16 Temmuz 2016 Cumartesi

# 15 temmuz yaşananlar # 2016 darbe girişimi

80 DARBESİNDEN SONRA 2016 DARBESİ Mİ?


Ne geceydi bee! Ne stresli, ne ürkütücü, ne hüzünlü ve nasıl da acı. Evet evet acı. Şehitlerimiz var yine, Allah gani gani rahmet eylesin ve yakınlarına sabır versin. Yok yok bitmeyecek olaylar, huzura eremeyecek ülke. Korkuyla yaşamaya alıştık ya hani gel zaman git zaman içinde, artık bize koymaz ne  F16’lar ne bombalar ne tanklar. Ohooo biz neler gördük neler. Artık korkusuzca atlıyoruz bir de sokaklara. Yapacağız tabii ki, koruyacağız savunacağız ülkemizi. Ama neye ve kime karşı ben onu anlamadım arkadaşlar, anlayan varsa rica ediyorum bi anlatıversin bana da!

Ben bilemiyorum ki ne yazayım daha doğrusu nasıl yazayım. Akşam şimdi darbe mi oldu? Yoksa kalkışım mı? Yoksa gözdağı mı? Yoksa terör müydü? Hakikaten neydi? Yalnız stresli bir gece yaşadık hani. Tamam her saldırıda yürekler ağza geliyor, tedirginlik şaha kalkıyor asla dinmeyen yüreklerde ama dün gece farklı çok farklıydı sanki. Dün ilk kez dizlerim titrediğine şahit oldum ve o korkuyu var ya iliklerime kadar hissettim başımdan F16’lar geçerken. Sela seslerine ne demeli? Camiiler birliğe çağırdı tüm halkı. Asla dinmedi sela, bombaya karışarak imamın sesi. Ülke çok olarak ileri gittik biraz da geri gitme vaktiydi akşam yaşanan. Yalnız söylemeden geçemeyeceğim, ilkokula gidiyordum Türkiye gelişen bir ülke olarak anlatılıyordu ders kitaplarımızda. Ortaokula geldim aynı şekilde yine. Liseye geldim hala gelişmekte olan bir ülkeydi canım ülkem. Üniversiteyi bitireli 7 yıl oldu hala gelişiyordu sözde, ama galiba dün gece biraz geriledi yaa ha geriledi mi dersiniz? Bi 10 yıl attı mı kendini geriye? Yoksa tam atıyordu da halkım izin vermedi mi? Ay bir de devletin kanalında bildirge okundu ya. Ahan da dedim inan olsun 80’lerdeyim. O zamanları görmedim yaşamadım ama her Türk vatandaşının bilmesi gereken dönem zaten söylemenin bile anlamı yok. Hani siyah beyaz görürüz Kenan Evren’i ekranlarda konuşur da konuşur boş boş. Radyolarda bildirge okunmuştur hani. TSK yönetime el koymuştur diyerekten. Nihayetinde okudum, belgesel izledim, araştırdım biliyorum o dönemi az çok. Akşam da Trt’de spikeri izlerken sanki yaşamışım gibi 80 darbesi geçti gözümün önünden kare kare.

90 şehit var yine, peki şaştınız mı? Ya ne kadar acı arkadaş ne lanet şeyler yaşıyoruz. Nasıl bir ölü vermedir bu her geçen gün. Yahu nasıl bir kan aşkıdır bu, nasıl bir doyumsuzluk. Şehit vere vere ülkede asker kalmadı. Şehit vere vere şehitliklerde yer kalmadı. Daha yakın zamanda konuşmadık mı, rahmet dilemedik mi Atatürk Havaalanında yaşanan olaylarda verilen şehitler için. Şehit vermediğimiz günümüz gecemiz yok.


1563 asker tutuklandı millet. Yarın bir gün savaşa girsek savaşacak asker kalmadı. Allah o günleri göstermesin inşallah, savaş kelimesi bile lanet okumaya yeterken rabbim o günleri yaşatmasın ama soruyorum sizinle, askerlerimiz nerde? TBMM bombalandı, köprüler kapatıldı, havaalanları keza aynı şekilde, sokağa çıkma yasağı getirildi, yayın organları basıldı, bazı gazeteler bugün çıkmadı ya ne oluyor ne? Askeri darbe mi oldu akşam? Hayır ben anlamadım gerçeklik miydi tüm o yaşananlar yoksa oyun mu, hayal mi, rüya mı, senaryo mu nedir ne? Yahu askeri darbelerde asker halka niye ateş açar arkadaş? Bomba yağdırır mı? İnsanlar sokağa çağrıldı, zaten gerek yok Türk milleti olarak seviyoruz ülkemizi, elimiz silah tutsun tutmasın taşla sopayla saldırırız düşmana, o düşman her ne kadar devletin askeri de olsa. Devletin askeri mi akşam o kadar olay yaşattı bizlere? Devletin askeri yüzünden mi 90 şehit verdi bu ülke? Biz ülke olarak terörle savaşıp terör saldırıları yüzünden kan ağlayıp isyan ederken akşam bizlere kendi askerimiz mi yaşattı bu acıyı ya anlamıyorum? Yine devletin askerleri mi yaktı 90 ana babanın canını? 90 ev yanıyor şu an yine, 90 diyemeyeceğim kadar da çok yüreğe düştü yangın.

Darbeye karşı millet olarak çıktık sokaklara ve geri püskürttük kalkışımı. Şimdi bitti mi darbe? Dindi mi olaylar? Asayiş berkemal mi? Hah, saçmalıyorum ben de, Türkiye burası unutmuşum olayların bitmeyeceğini. Ölümlerin dinmeyeceğini. Birileri çıkıp savunuyor hep, sadece Türkiye değil terör ve olaylar dünyanın çoğu ülkesinde oluyor diye. Ya pardon ama ben Türküm ve haliyle kendi ülkemden sorumluyum. Ne yani Fransa’da patlama oldu diye ben şimdi sevineyim ya da avunayım mı? Aa Fransa’da da oldu yaa tamam bize has bir şey değil mi diyeyim şimdi?

Başka bir şey değil ama biri nolur bir rahatlasın herkesi de beni de, huzur yakında mı? Ya da gelecek mi? Korkusuz günlerin eli kulağında mı yoksa alışmaya devam mı tüm olaylara?


Ülke olarak büyük bir tehlike atlattık geçmiş olsun arkadaşlar, azim ve kararlılıkla ülkeye de sahip çıkan vatandaşa da ayrıca teşekkürler. Huzur, son zamanlarda özlettin kendini. Bi uğrayıver bee açma bu kadar arayı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder