23 Temmuz 2016 Cumartesi

# akyaka # cennet

MUĞLA’NIN CENNETİ, AKYAKA


Haydi millet bugünden tezi yok Akyaka’ya gidiyoruz. Ben şimdi ön hazırlık yapıp sizi o moda az biraz sokayım siz de gönül rahatlığıyla gidin, ama hakikaten gidin hep gidin J Tatil defterleri bitmez arkadaşlar, dolup dolup taşar gidilecekler görülecekler listesi ama bu Muğla var ya sahi her köşesi cennet gibi değil mi? Bodrum başta olmak üzere zira geçen hafta işlemiştik, Datça, Fethiye, Marmaris. Yahu her biri hem tatil köşesi hem cennet tasviri. Ayy madem öyle eklemeden geçemeyeceğim, Muğla oksijen ve yeşillik alanında baya kendini geliştirmiş bir il olma özelliğini koruyor.

Arkadaşlar dedim ki, sıcağı sıcağına buharı üstünde tatil planları yapılmaya son sürat devam ediliyor. E son zamanlarda da hunharca yorulduk, daraldık çıkan haberlerden olaylardan. Biraz huzur soluyalım, biraz kafa dinleyelim. Ondan dolayı beachler, kalabalıklar, şunlar bunlardan ziyade daha dingin köşelere ağırlık vereyim dedim. Düşündüm düşündüm pek tabii ki de hem dinginlik hem tatil deyince de nadir yerlerden olan Akyaka geldi aklıma. Ormanlarımız yana yana artık yeşillik kalmayacak ondan da korkuyorum hani. Ben de siz orman, yeşillik, oksijen severlere elimden geldiğince yardımcı olayım dedim naçizane J Ayy yalnız bazı tatil rotaları yazarken tabii ki de keyif alıyorum nihayetinde gidip görüp gezdiğim yerler ama itiraf etmeliyim ki Akyaka’yı yazarken şu an daha bi hayıflandım hani. geçen yıl gittim ben ve tadı damağımda huzuru aklımda kaldı millet. Cenneti anlat deseler yeminle aklıma ilk Akyaka gelir. Ormansa orman, denizse deniz, ırmaksa ırmak. Ay daha ne olsun soruyorum size daha ne olsun? Birçoğumuz daha kalabalık, daha eğlenceli, daha göz önünde tatilleri tercih eder. Ama bazımız da çok göz önünde  ama bir değil ama bir o kadar da bilinen yerleri gitmeyi ve tatilde kafa dinlemeyi tercih eder. İşte bundan dolayı hiç düşünmeden önereceğim yerdir Akyaka.


Şimdi daha açık bir şekilde ele almak gerekirse öncelikle Akyaka; Muğla’nın Ula ilçesinde bir mahalle esasında. Ay valla böyle mahallelere can kurban. İstanbul’da yaşayanlar özellikle dikkati sizlere çekmek istiyorum ki ben de onlardan biriyim, Akyaka gibi bir mahalleniz olacak başka bir yere tatile gider misiniz yahu? Aslında İstanbul diye de sınırlandırmamak gerek hani çoğu il için böyle. Yeminle tatil kelimesini unuturum ben böyle bir mahallede yaşıyor olsam. Ay ne mutlu ya orada yaşayanlara. Cennet cennet, ziyadesiyle cennet. Ha durun konu yine benim engin hayal ve hayıflanma denizimde firar ediyordu ki kendime geldim, asayiş berkemal J Arkadaşlar Akyaka’nın turizm cenneti olacağı ilk 1970’lerde hissedilmiş. Ama o zamana kadar da bölgede yerleşim mevcutmuş yani antik çağlardan kalma. Bölge minnak bir balıkçı kasabasıymış aslında. Ay bazen üzülüyorum, kendi hallerinde balıkçı kasabaları daha bir doğal ve şirin olduğundan turizm nedeniyle o doğallığı kayboluyor diye. Ama işte ülkemizin her bir tarafı cennet anacım gel de yayma bunu insanlığa yani J Akyaka’nın en güzel özelliklerinden biri hatta belki de en önemlisi, yazın bile hiç eksilmeyen meltem esintisi. Ohh valla mis. Bunalmadan sıcaktan sıkılmadan, hem orman hem meltem derken siz uykudan değil uyku sizden korkuyor burada inan olsun.

Arkadaşlar Akyaka’nın nüfusu kışın 1500ken yazın bu sayı 3 ila 4 bine kadar çıkmaktadır. Çünkü Akyaka artık günümüzün önemli turistik beldelerinden sayılıyor. Ama bu oran tabii ki de Bodrum’a Göcek’e kıyasla daha az bunu da belirtmekte fayda var J Yani tamam huzur bulmak, oksijen depolamak, dinlenmek için ziyadesiyle Akyaka tercih ediliyor dedik de tatile gitmişken yüzmeden az biraz güneşlenmeden geri dönecek halimiz yok tabii ki de. Bundan mütevellittir bölgede plajlar yok değil, var. Hatta en bilineni ve en gözde olanı da Çınar plajıdır ve Ören yolu üzerinde bulunur. Yalnız plaj da plaj hani. tertemiz su mu ararsınız, mis gibi tuz kokusuna eşlik eden yeşillik doğallığı mı ararsınız. Yani tabi herkesin tatil anlayışı farklı arkadaşlar ama kulağa sizce de çok hoş gelmiyor mu; bir yandan deniz, kum, plaj bir yandan da orman, paraşüt, dağ… Tabi bu özelliğe sahip birçok nokta var ülkemizde ama Akyaka’nın sunduğu görsel şölen de takdire şayan hani. Bölge sadece bu kadarla da sınırlı değil millet, görülmesi gidilmesi gereken bir noktası daha var ki o da “Kadın Azmağı”. Burası su kaynağı olup yine burada su sporları yapmak mümkün arkadaşlar. Ay şimdi diyorsunuz ki ben su sporları değil de doğa sporlarına daha düşkünüm diye. Merak etmeyiniz ki sizler için de spor olanağı sağlıyor Akyaka. Çünkü burada aynı zamanda dağ bisikleti kullanmanız mümkün. Yani her derde deva deseler bölge için inanın valla inanın.

Kendi halinde ama bir o kadar da ünlü bir yer Akyaka. Baktığınız zaman birbirleriyle yarış halinde 67 yıldızlı otellerden ziyade daha kendi halinde apart ve butik otellerde konaklayacağınız pek cici seçenekler sunuyor size. İşte doğallığın en güzel yansıması da yeminle konaklama kısmında baş gösteriyor. Yani bana mı öyle geliyor Jben mi anlamıyorum yoksa ruhum mu çöktü yoksa tamamen doğallığımın yansıması mıdır zevklerim bilemedim ama butik otelde kalmayı inan olsun 463 yıldızlı otellere değişmem. Değişmem arkadaş. Doğal  olsun varsın 5 kuruş fazla olsun. Yani tabi bu benim görüşüm millet sizi bilemeyeceğim. Haa ay az kalsın unutuyordum. Peki Akyaka’nın otantik evlerinin ırmak üzerindeki yansıması ve dikkat çekici özelliklerine ne demeli? Nerdeyse Kastamonu’nun Akyaka yansıması gibi. Zaten bölge doğal bir cennet dedik, tarihi evleri ile de bir o kadar hafızalar kazınan görsel şölen. Yeminle Akyaka hem gönle hem göze hitapta sınır tanımıyor ha J Arkadaşlar Kadın Azmağı’ndan da azıcık bahsetmek gerekirse; Azmak nehrinin ta kendisi J Bu ismi almasının nedeniyse, zamanında su sıkıntısı çeken bölgede kadınlar bu nehir kenarına gelip çamaşır yıkarmış. Ay filmlerdeki gibi anlayacağınız. Derken ismi de Kadın Azmağı olarak kalmış. Azmak nehri 2 kilometre boyunca uzanmakla birlikte suyunun %60’ı sodalı. Aslında nehirde suya girmek mümkün ama tabi biraz soğuk olabiliyor hani. Ay bir de nehir içinde can bulan sazlıklar boyunca tekne turu yapmanız mümkün. Hem de çok cüzi bir fiyatla. Sazlıkların, ördeklerin, kefallerin ve daha birkaç balığın arasında tekneyle nazlı bir halde salınırken yakınlardan denizin size minik dalgacıklarıyla seslendiğini duyarsınız. Hemen tur bitiminde, kendi huzuruna çağırır sizi. Irmağın denizle buluşması, tasviri bile muhteşemken görüntüsü inanın büyüleyici oluyor.


Gitmişken Akyaka’ya Kadın Azmak’ından çıkan balıklardan yemeden dönmeyin derim millet. Nihayetinde kefal mi ararsınız levrek mi, balıkları bile doğal. Ee tertemiz ırmakta yaşayan balık ne kadar kötü olabilir var gerisini siz düşünün. Yani derler ya, bazı şeyler anlatılamaz aslında görülüp hissedilmedikten sonra diye. Alın işte Akyaka inanın öyle bir yer. Elimden geldiğince bilgi vermeye, anlatmaya, hayalinizde canlandırmaya yardımcı olmak istedim ama şiddetle hatta hunharca tavsiye ediyorum ki, tatile henüz çıkmadıysanız Akyaka kesinlikle listenin başında bulunmalı. Ama yeşilliği, doğallığı, oksijeni seviyorsanız tabi J


Anlatımı tasviri benden gezmesi görmesi sizden millet. Herkese mutlu tatilleeeerrrrrr J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder