17 Temmuz 2016 Pazar

# akdeniz # bodrum

YAZIN EN GÜZEL ADRESLERİNDEN; BODRUM!


Telaffuz ederken bile mutlu oluyor insan, Bodrum ismini J Bu da demek oluyor ki pek bir seviliyor bu tatil cennetimiz. Ben de dedim ki, hazır yazın ortasına kadar da geldik. Yavaş yavaş yok yıllık izinlerdir, yok hafta sonu kaçamaklarıdır zaten birçoğumuzun rotasının başkenti Bodrum ama ben yine de paylaşmak istedim sizinle düşüncelerimi yüksek müsaadenizle J

Arkadaşlar bilindiği üzere Bodrum canıımm Muğla’nın 13 ilçesinden birisi. Hatta birçoğunun en sevdiği, göz bebeği, ilk göz ağrısı, kanayan yarası, gönlünün başkenti falan J yazın dolup dolup taşmasının dışında bembeyaz gülümseyen yapısıyla da cezbediyor burası. Bodrum’un bir diğer ve önemli özelliği de, doğu ve batı limanlarının kesişme noktasında olması ve dağ gibi yükselen kalesidir. Sadece biz bilip sevmiyoruz haa Bodrum’u, dünyaca ünlü bir turizm cenneti. Akın akın turistlere ev sahipliği yapıyor mu yapıyor. Bizler zaten çoğunlukla ordayız. Tatil denince ilk alan gelen yer değil mi, evet ilk akla gelen yer. Daha ne olsun yaa ahh canııımm Bodrum J Bodrum’un özellikleri ve güzellikleri saya saya bitmez arkadaşlar ama turizm cenneti dedik ya bunun yine pek tabii ki pek çok nedeni var. Bir diğeri de Bodrum’un tam 3 marinaya ev sahipliği yapıyor olması. Teknen mi var öde parasını misler gibi Bodrum marinalarında takıl valla, ay laf aramızda birçok ünlünün de teknesi buralarda demirlidir hani J Peki nedir bu marinalar diye sorarsanız da şöyle açıklayayım, bu marinaların ilki kent merkezinde ve ilk kurulan Milta Marinadır. İkinci marina, Turgutreis’te bulunan D Marin ve sonuncusu da Yalıkavak’ta bulunan Palmarina’dır. Ya valla daha ne olsun. Tamam Bodrum’u bağrımıza bağrımıza basıyoruz seviyoruz ama hele de tekneniz varsa ilk adresiniz olsun Bodrum derim ben J

Sadece Bodrum diyerek geçmek yetmez inan olsun bölge için. Nihayetinde bunun Yalıkavak’ı var, Turgutreis’i var, Gümbet’i var, Gümüşlük var e var oğlu var. Her biri birbirinden kalabalık, her biri birbiriyle yarış halinde tatilciler için ve her biri de birbirinden güzel ama yaa J Mesela Yalıkavak. En önemli özelliği yel değirmenleri ve son yıllarda iyice dikkat çeken turistik tesisleri. Mesela Turgutreis, sahilleri var ya on numara Turgutreis’in ve bir de Sabancı Parkı gitmişken mutlaka görülmesi gereken. Gümbet hele, ay en önemli özelliklerinden biri gece hayatı haa J Tamam genel olarak zaten Bodrum mahallerinin her bir tarafı şahane, tüm plajlar olağanüstü keza Gümbet de aynı şekilde ama buranın barlar sokağı olsun, her daim büyük bir çoğunluğunun sarhoş gezdiği mekanları olsun pek kalabalık pek bilinir J Ama bakıyorum da ayrım da yapılmaz hani, Bodrum’un bütün plajları ve gece klüpleri aynı kalitede ve aynı ışıltıdadır. E haliyle millet yani, o kadar misafir ağırlıyor, o kadar turist çekiyor tabii ki de gece hayatı da bir o kadar canlı olacak. Bir o kadar eğlencenin dibine vurulacak.

Hani Bodrum deyince akla ilk gelen şimdi eğriye eğri doğruya doğru millet hakikaten akla ilk gelen iki katlı mavi pencereli beyaz boyalı evleri değil mi? Ay valla benim direkt aklıma o geliyor bir de Bodrum Cup hatta ilk önce Bodrum Cup ona da  aşağıda değineceğim merak buyurmayınız efenim J Peki millet neden canıııımmmmm Bodrum’un evleri beyaz dersiniz? Şöyle ki; genel olarak Akdeniz mimarisinin tercihidir zaten mavi ve beyaz renk bu cepte. Ama en önemli nedeni, akreplerden korunmak. Evet evet bildiğiniz akreplerden korunmak adına beyaza boyalıymış tüm evler ve pencereli mavi çerçeveli. Ateşten hunharca korkan akrepler bu mavi rengi ateş olarak görüyormuş ve bundan dolayı da daha pencereye ya da eve yaklaşamadan uzaklaşıyorlarmış. E nihayetinde sıcak iklim millet tabii ki de akrep de olacak haşere de. Tamam mavi renk akrepler için dedik ancak evlerin genel olarak beyaz olmasının nedeni ise, sıcak iklim. Yazın kavurucu sıcağından evleri korumak adına beyaza sıcağın etkisi bir nebze de olsa azaltılmaya çalışılıyor işte bu şekilde. Ayy iyi ki de öyle valla, görsel şölen değil de nedir sorarım size.

Aslında Bodrum hakkında bilgi vermek de sanki doğru değilmiş gibi geldi bana ne dersiniz? Zaten genelimiz seviyor, genelimiz tatilini orda geçiriyor. Herkes hakkında fikir sahibi valla. Ama işte geçemedim değinmeden ben de. Pek bir seviyorsam demek ben de J Benim çok seviyor olmamın başka sebebi var millet ona girmeyeceğim ama en hoşuma giden Bodrum’da, gün batımları. Yani böyle bir şey yok. Onlar nasıl renk cümbüşleridir? Onlar nasıl bulutları rengarenk boyamaktır? O nasıl sıcacık görsel şölendir? Gün batımları tamam genel olarak harikadır millet ama Bodrum gün batımları sanki daha mı bi güzel yahu? Güneşin nazlı nazlı kaybolurken gözden, uykudaki denize bıraktığı minik dokunuşlar yok mu, yeminle ömre bedel. İzle izle dur, asla sıkılmazsın. Minnacık dalgadan bozma akıntıların da renkleri alıp size kadar getirdiği görüntüsü, ay yok ben daha bir şey demiyorum valla J Gidin tatil yapın görün gelin valla ne diyeyim ki ben daha. Hem hazır işte ohh miss gibi tatil sezonu. Ne duracaksınız amaann İstanbul’da atın atın durun kendinizi Bodrum’un eşsiz kucağına.


Ve Bodrum’un en sevilen ve en önemli özelliklerinin başında gelen ise, Bodrum Cup yarışları. Ama var ya millet böyle bir şey yok. Sadece Bodrum Cup ile ilgili bir yazı yazmıştım merak edenler ve bilgi sahibi olmak isteyenleri lütfen oraya alayım J Ama madem konumuz Bodrum geldi yine laf yarışlara. Gidin, görün, hissedin. Başka da bir şey demiyorum. Kısaca tanımlamak gerekirse Bodrum Cup, birbirinden güzel, şık ve göz alıcı ahşap teknelerin birbirleriyle yarışını anlatan bir organizasyon. Bu yıl 27. Düzenlendi arkadaşlar. Tam anlamıyla bir görsel şölen inan olsun abartmıyorum J E yani daha ne olsun Bodrum’u sevmemiz için.

Daha ne diyeyim haa deyiverin bana daha ne diyeyim J Arkadaşlar Bodrum gerçekten anlata anlata bitmez. Gidip dokusunu hissetmek, gezmek gerek. Tarihini zaten demiyorum ve bünyesinde yaşattığı ünlüleri. Tatil sadece gidilen yer değil yanında gittiklerinizle değer kazanır ya hani, varsa yanınızda canınızdan çok sevdiğiniz eşiniz, dostunuz, sevgiliniz rotanızda da varsa güzelim plajlar, tarih ve görsel şölen. Bodrum kesinlikle ilk adresiniz olmalı millet benden söylemesi.


Ayy valla ben atayım kendimi bir yerlerden nasıl canım çekti şu an gün batımlarını seyreylemek ha L Herkese iyi tatiller arkadaşlaaaarrrr J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder