26 Temmuz 2016 Salı

# kin # kin beslemek

KİNDARLIK!


Kindarların intikamından sakının dostlar, bunu bilir bunu söylerim J Tamam bu kadarmış meğersem söyleyeceklerim yazında fark ettim J Arkadaşlar bu konuyu yazmayı çok istedim çok da istiyordum zira karşınızda kinden zamanla içi katranlaşma özelliğine sahip bir kızcağız var. Gurur mu duyuyorum bu özelliğimle, asla! Ama bazen düşünüyorum da, tamam affetmek belki büyüklük küçüklük tartışılır ama yapılan bir şeyi çok da çabuk unutmak yeminle dalga geçer gibi karşındakinle gibi geliyor bana. Sanki seni üzen, kızdıran, hayal kırıklığına uğratan kişi, sizi enayi yerine koyuyormuş gibi gelir bana çoğu zaman. Evet kin duymak övünülecek, güzel bir özellikmiş gibi anlatılacak bir his değil belki ama hiçbir şey olmamış gibi yapılanlara da göz yummak çok da inandırıcı gelmiyor bana. Hem de hiç!

Kindar” kelimesinin anlamı; kin duyan, öç alacağı günü bekleyen kişi olarak geçer. Kin duyma kısmına katılmakla birlikte tüm kindarların öç alacağı kısmı genelleme olduğundan mütevellit katılmamakla birlikte itiraz ediyorum J Evet yukarıda da dediğim gibi kindarımdır ama şimdiye kadar kimseden öç almadım almam da. Hayır yani seviyesine inmek istemediğimden J Esasında ben şöyle düşünüyorum, kindar insanlardan korkulması gerekir diye bir yargı var ya ortada öyle bir şey yok. Çünkü aslında kindar insanlar içlerinde deli gibi insan sevgisi taşıyan insanlardır. Sevdiklerine yürekten bağlanırlar bu her kim olursa olsun. Eş, dost, kardeş, akraba, sevgili, arkadaş kimse. Sevdiklerini hatalarını görmezlikten gelmek suretiyle severler. Hatalarını görseler dahi susarlar, kırmak istemezler ve en önemlisi kaybetmek istemezler hayatlarındaki değer verdikleri kişileri. Amaaaa işte o ama kısmı var ya hey yavrum heyyyJ Kindar insanlar sabırlı insanlardır bana göre. Birçoğunu tabii ki de kendimden yola çıkarak yazıyorum ancak gördüklerime ve tecrübe ettiklerimi de bakarsam birçok kindar yeminle böyle. İnan olsun sabırlı insanlardır. Tölerans düzeyleri gelişmiş amaaaa zamanın birikimi içlerinde artık kapanmaz yara oluşturabiliyor. Kolay kolay kırılmaz belki, kolay kolay kızıp döküp sövmez. Ancak bardakları taştığı zaman da gerçekten öfkesi maalesef ki şiddetli olabiliyor. Birçoğu öfkesini içine gömerken (mesela ben) birçoğu da intikam alacağı günü bekle. İntikamın sıcak soğuk şekli yoktur millet. İster sıcağı sıcağına yak sende karşı tarafın canını, ister doğru zamanı kolla, aylar yıllar geçse de acele etme o zaman nasıl olsa bulacaktır o kişileri. Etme bulma dünyası misali J

Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste ;) Hey yavrum heeyyy kolay mı kindar insanların içindeki nefretten kaçmak? Kolay mı canım her şeyi yapıp söyleyeceksin, kindar kişinin sınırlarını zorlayacaksın sonra hiç bir şey yokmuş gibi yüzüne bakmaya devam edeceksin. Yeminle ümüğünü sıkmak suretiyle hayatından çıkarılacaklar listesinde birinciliği oynayan tiplerdir onlar. Yanlış hatırlamıyorsam İsa Peygamber’in sözüdür: “sana tokat atana diğer yanağını uzat” öğüt niteliği taşıyan bu sözler kindar insanların bir kulağından girip diğerinden çıkar millet. “affet ama asla unutma” sözü daha bir anlamlı geliyor mesela bana. Haa bunu söylerken de yemeyin içmeyin gidin hunharca intikam alın demiyorum kaldı ki demem de kaldı ki yapmayın da aramızda kindar arkadaşlar varsa yapmayın valla girmeyin intikam topuna. Onun gibi olmak suretiyle kendinize yazık edersiniz. Aslında söylemek istediğim şu, iyi insan olmak zor zanaat. Kimseyi kırmadan, gönül yaralamadan yaşamak her babayiğidin harcı değildir vesselam. Zorlamayla da olacak iş değildir bu, yaradılışla alakalıdır iyi insan olmak, sonradan kazanılan bir özellik değil. Ayy düşünsenize dünya bu tarz insanlarla dolup taşıyor olsa ne savaş olur ne de barış. Barış olmaz çünkü savaşmamışsındır kimseyle e savaş olmaz zaten insan gibi insandırsın ki savaşa gerek kalmadan anlaşmaya varır bu kalpler.

Yani savunma, öneri olarak algılanmasın ama merak ediyorum kindar insanlar neden kötü olarak lanse edilir ki? Hayır kindar insanların kötü olduğuna dair sağlam bir kanıt göreyim tamam tüm söylediklerimi yutacağım ama bence kindar insanlar kötü değil de hafızası güçlü insanlardır ha tabi iyi insanlardır da çoğu insan gibi. Yani öyle bir anlatılıyor ki, yok işte yemez içmez öç alacağı günü bekler, yok işte içi kapkaradır, yok işte şöyle laf sokar böyle ezer geçer. Yani pardon ama böyle düşünen arkadaşlar sorarım size, sizler size yapılan yanlış karşısında gülüp geçiyor musunuz sadece? Hiç bir şey olmamış gibi, sanki sizi karşınızdaki kırmamış gibi, ağlatmamış gibi, uykusuz bırakmamış gibi unutup yine eski dostluğunuza ya da ilişkinize devam edebiliyor musunuz? Valla yapabiliyorsunuz helal olsun zor iş olsa gerek. Ama bence kindarlıkla alakası yok yapılan kötülüklerin unutulmaması! Bakın dediğim gibi yanlış anlaşılmasın, gidin siz de aynı şeyi yapın siz de karşı tarafı üzün içinizin şişi insin demiyorum ama bana pek inandırıcı gelmiyor bir şey olmamış gibi yola devam etmek o kişiyle.

Kindar olmayanlar özellikle sizin için anlatmak istiyorum. Kin öyle bir duygudur ki, bazen kızdırır sizi içten içe aklına geldiğinde size yapılan kötülükler ya da yanlışlar. Bazen yattığınız yerde düşünür düşünür sinir olursunuz. Bazen kendi kendinize dersiniz ki, “tamam bee aynısın ben de ona yapacağım ne demekmiş görsün” diye. Ama bir çok kindarım diyen insan inan olsun intikam almaz. Alamaz. Çünkü ona yapıldığında o kötülük canı o kadar yanmış o kadar üzülmüş ve sinirlenmiştir ki, aynı şeyleri karşısındaki yaşatmak istemez çünkü o duygunun ne demek olduğunu çok iyi bilir. Haa hepsi böyle demiyorum. Ne yazık ki gözünü intikam hırsı bürümüş kindarlar da yok değil. Ama inan olsun çözüm değil en fazla içinizi rahatlatıyorsunuz o da rahatlama sayılırsa. Hiçbir vicdanlı insan öç alma kafasına  girmez giremez. Haa sanmayın ki kindarlar vicdansızdır, yürekleri ya da duyguları yoktur. Tamam intikam belki alınır ama sonrasında onun getirdiği vicdan azabına ne demeli? Ben şunu savunanlardanım, eğer illa intikam alınacaksa yani illaki içiniz rahat etmek suretiyle rahatlamak istiyorsanız lafınızla vurun J Ay şimdi bu iyi bir şey mi kötü mü bilemedim ama çok kırıcı olmamak suretiyle lafınızı söyleyebilirsiniz. Ama bazı intikam şekilleri var ki offff yani fena. Allah öyle kindarlardan korusun ülkemizi de bizi de çevremizdekileri de JDiyorum ya ben de kindarım ama şimdiye kadar kimseden intikam almadım. En fazla arkadaşlığımı ilişkimi bitirdim. Haa yeri geldiğinde lafımı söylemedim değil kaldı ki laf söylemek konusunda Allah kimseyi elime düşürmesin. Yalnız durdum kendime kötülüyorum sanki ama tanıyın beni iyice diye şey ediyorum J
Kindarlığın tanımında haliyle genelleme olacak, öç almak hırsıyla yaşayan denecek ama inan olsun itimat etmeyin arkadaşlar. Dediğim gibi kindarların da bir kalbi vicdanı var. tamam belki kişiden kişiye değişiyor ama kindarların en büyük özelliği lafı gediğine sokmaktır bunu unutmayın. Haa anlayana tabii. Lafı gediğine sokacaksın da karşıdaki aptal olmak suretiyle ne demek istediğinizi anlamıyorsa olan yine sizin lafınıza olur o da ayrı bir handikapJ

Kindar insanların sabrı da çoktur öfkesi de bu da böyle biline. Ama kindar insanlardan da korkmayı gerektirecek bir şey yok. Kötü insanlardan korkun arkadaşlar kindarlardan önce. Kendi ego tatmini için insan kayıranlardan korkun kindarlardan önce. Başkasının üstüne basarak sizi ezip kendine yer edinen insanlardan korkun kindarlardan önce. Kendi mutluluğu için başkasının gözünün yaşına bakmayan insanlardan korkun kindarlardan önce. Ve en önemlisi, karşısındaki insanın duygularını (aşk, arkadaşlık, dostluk vs) hiçe sayarak kendi aklından ya da içinden ne geçiyorsa kırıcı olmak suretiyle yüzünüze haykırandan korkun kindarlardan önce…


Çok sevdiğim bir sözle bitirmek istiyorum yazıyı; “bu kadar çabuk affetme kimseyi. Nasıl olsa insanların nasıl olsa var’ı oluyorsun.”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder