2 Temmuz 2016 Cumartesi

# cümleler # kelimeler

NEDEN YAZI YAZILIR?


Aslında başlıktan tam olarak emin değilim ama, bana yöneltilen sorulardan yola çıkarak yazmak istedim, özellikle işlemek istedim bu konuyu. “neden yazıyorsun Gamze, başka işin yok mu?” yok anasını satayım başka işim yok. Kendimi buna adadım, madem başka işim yok ne yapsam ne yapsam diye düşünürken yazı yazmak geldi aklıma. Yahu bazı insanlara bir şeyleri anlatmak çok güç arkadaşlar. Sizler de çok iyi bilirsiniz, hani deve hendek misali anlayın beni J Hayır bazı algıları yok etmek, ön yargıları yıkmak, girmeyen beyne bazı şeyleri sokmaya çalışmak falan bunlar inan olsun zor işler vesselam. Onun için bana bu soru geldiğinde cevap olarak, “seviyorum” deyip geçiyorum. Kaldı ki doğru olan da bu aslında. Ama uzatmak yersiz anlatabiliyor muyum? Zaman ayırıyormuşum da yok üşenmiyormuymuşum da bla da bla. Yani var ya bilsem ki beni böyle hunharca düşündüklerinden bunları söylüyorlar gam yemeyeceğim be. Ay durun haklarını yemeyeyim çoookk candan ve destekleyen anlayan birçok arkadaşım var. Sizi tenzih ediyorum J

Kendimden yola çıkarak genelleme yapmak istiyorum arkadaşlar yazabildiğim sürece. Nihayetinde ben bir kitap yazmıyorum, şiir yazmıyorum, deneme yazmıyorum. Ben günlük hayat içerisinde karşılaştığımız olaylar olsun, bilmediğim konular olsun, tecrübelerim, gördüğüm yerler olsun bunları naçizane yazmayı seviyorum. Kaldı ki profesyonel bile değilim. İçimden geldiği gibi, parmaklarım nereye götürürse sonu oraya varacak gibi. Yazıyorum çünkü konuşarak anlatamadığım birçok şeyi e içimde de kalmasın mantığıyla yazıya döküyorum. Hatta konuşurken tükenebiliyorum ama yazarken asla. Yazmayı seviyorum çünkü, bazı konulara kendimce açıklık getirmeyi seviyorum. Yazmayı seviyorum çünkü, yazarken inanılmaz keyif alıyorum. Yazmayı seviyorum çünkü, geriye dönüp baktığımda şaşırmak istiyorum. Vay bee bunları yazmışım, vay anasınıııı evet zamanında şunlar şunlar rahatsız ediyordu beni diye aslında bir hatıra bırakıyorum geleceğime. Amacım milyonları aşıp ülkemiz değil uluslararası okunan bir blogger olmak değil ki. Hayır yani amacım benim en başta yazar olmak da değil. Tamamen deşarj olmak. Hem böylece ben de öğreniyorum, öğrenmişken sizler de yararlanın istiyorum elimden geldiğince.


Konuşmak ve yazmak hangisi önceliğin diye sorsalar, ay durun yaa seçim yapamam ki ikisini de seviyorum ben çünkü. İkisi de evladım gibi J Şaka bir tarafa evet ikisini de seviyorum. Ama yazmayı sevme nedenlerimi yukarıda sıraladım zaten. Cevap arayan arkadaşlar benimle alakalı cevap yukarda. Hayır bir de yıldırmaya çalışanlar da var töbe bismillah sanki kendi yazar da önüne geçmemden korkuyor. Yahu sizler de yazın. Blog oluşturmayın ya günlük tutun. Ama yazın. Kelimeler beyinden parmaklarla buluşup kağıda akarken mutlu olacaksınız inanın. Yoo ya da inanmayın ya kişiden kişiye değişir ki bu da benimki de laf. Ülkecek okuma oranı yok denecek kadar azken ben de kalkmış, “sen de yaz arkadaşım” diyorum. Nasıl yazacak lügatı henüz 100 kelimeye dahi ulaşmamışken! Yani nefret ederim esasında birilerini yermekten, üzmekten ama insanlar nedense beni üzmekten çekinmiyor anasını satayım. Ben yazıyorum sen karışma arkadaşım. Destek olma leenn istemiyorum kimseden yalandan seremoni zaten ama köstek de olma. Ayy hem biliniz ki, en usta şairler yazarlar kendilerine güvenmeyenleri sonuna kadar hezimete uğratmıştır yazdıklarıyla J ay millet valla takılıyorum ben kendi çapımda. Okuyan olursa ne alaaa. Ben yeter ki kendim için bir şey yapayım da.

Yazı yazmak özgürlüktür millet. Ne geliyorsa içinden savurmaktan beyaz üstüne. Tabii ki de değişir kişiden kişiye ama biraz varsa içinde minnak bir filiz, tutma içinde kendin için bir şey yap işte. Dost dost diye nicesine sarıldım benim sadık yârim yazılarımmış dersiniz bir zaman sonra J Bir de ne var biliyor musunuz, ay bu iyi bir şey mi kötü mü bilemiyorum ama şöyle ki; yazı yazarken istediğiniz kişiye saldırabilirsiniz üstü kapalı. Yani, biriyle karşılıklı gelip bazı söyleyemeyeceğiniz şeyleri, yazı yazarken gayet de ifade edebilirsiniz. Ohh valla mis değil mi? Hayır bu illa saldırı ya da laf dokundurmak değil yanlış anlaşılmasın. Sevgimizi, aşkımızı, özlemimizi hatta bazen düş kırıklıklarını bile yazı sayesinde daha net ifade edebiliriz. Bakın Nazım’a, kaldığı iki aşkı nasıl güzel anlatır şiirlerinde, serzenişlerinde. Affını da bu şekilde diler, sevdasını da böyle dile getirir. Ayy durun yanlış anlaşılmasın yine, burada yazı yazmanın önemine dikkat çekmek için tabii ki Nazım örneği verdim hee :)


 Bazı insanlar ketumdur, hem de fazlasıyla. Bir şekilde kendilerini ifade etmek isterler ama anlatamazlar içindekileri. Dile gelmek sözcükler, saklı kalır ya içlerinde. Bence daha ziyade ketum insanlar yazmalı. Anlatmalı tutmamalı içlerinde sustuklarını. Kavgalarını da, sevinçlerini de, aşklarını da neyse işte. Yalnız şunu da söylemek isterim, sırf yazı olsun diye bunu yazmadım ha J Hep diyorum ya yazdığım çoğu şey tecrübeyle sabit diye. Bu da onlardan biri işte. “başka işin yok mu neden yazıyorsun Gamze” sorusunun cevabı olsun yine üstü kapalı aslında. Ha bir de yazılar da gideceği yeri iyi bilir haa hafife asla almayın J


Velhasıl arkadaşlar, pek tabii ki kişiden kişiye değişir ama yazı yazmak özgürlüktür, yazı yazmak mutluluktur. En basiti bir şeyi sevmekle başlar, alışkanlıklar. Kısa yolu bu J Umuyorum ki anlatabilmişimdir az çok kendimi ya da beyne hücum eden soru işaretlerini bu şekilde yok edebilmişimdir ne dersiniz J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder