20 Temmuz 2016 Çarşamba

# aşık olmak # aşk

İLK GÖRÜŞTE AŞK MÜMKÜN MÜ?


Ay mümkün tabi millet ne demek mümkün mü? Gönül bu, zaman içinde de aşık olabilir ilk görüşte de. Hayır olmaz olmaz deyip büyük konuşmayın. Bakın hele, uzmanlar yine araştırmış bize yönelik şeyler ve demişler ki, “ne derseniz deyin. İster inanıınnn ister inanmayıııınnn lakin ilk görüşte aşık olmak ziyadesiyle mümkün” Tamam bazen kızıyorum uzmanlara yaptıkları saçma araştırmalardan ötürü ama bu konuya katılıyorum ben de. Nihayetinde her şey tecrübeyle sabit J

Aşık olmak ne tuhaf daha doğrusu değişik bir şey öyle değil mi? Yahu yaşın kaç olursa olsun minnak kızlar gibi hissediyorsun kendini. Yani hak verirsiniz ki bir erkek gözünden anlatamayacağım bu duyguyu. Kaldı ki bir erkek aşık olunca içinde kelebekler pır pır uçar mı inan olsun bilmiyorum J Zannımca düz mantık işte aşık olsalar bile değişmiyordur. Yani düz mantığı kötü anlamda kurgulamayın kafanızda beyler. Bir kadın gibi detaycı olmadığınızdan bahsediyorum burada haa tabii istisnalar yok değil. Ha ne diyordum evet aşık olmak. Yani ben uzun bir süre o karında kelebekler uçuşması tabirini anlamamıştım haa. Acaba nasıl bir şey diyordum inanın. Hayırhafsalamda da canlandıramıyordum ki. Nihayetinde bilmediğin bir şeyi tasvir etmek gibi bir şey bu.Demek ki neymiş, ilk görüşte aşk için de geçerli arkadaşlar bu durum. Bunu yaşamamış olanlar, “olur mu canım. İlk görüşte aşk da neymiş, yok öyle bir şey” diye savunmalarda bulunurken içten içe, diğer tarafta da bir grup, “gayet de ilk görüşte aşk mümkün.” Tecrübesiyle ahkam kesiyor.


Aşık olmak diyorum tuhaf bir his doğrusu. Sanırsın dünya onun etrafında dönüyor sadece. Sen, arkadaşların, tanıdıkların her şey o dünya dışında kalıyor. Senin bile değil, sadece onun etrafında dönüyor dünya. Senin dünyan, senin evrenin oluyor bir anda. Gülüşüyle güldüğün gibi üzüntüsüyle karalar bağlarsın. O olmuşsundur artık sende içinde. Onunla yatar, onunla kalkar, onunla yer, onunlar nefes alır, onunla gezer, onunla mutlu olur, onunla sıkılırsın. Gün 24 saat, düşünmediğin saat sayısı; YOK. Saati hatta dakikayı geçtim saliseler içinde bile aklındadır o. “salise” yazarken bile yetmezken, düşünün artık nasıl bir zaman ayırıyor beyin aşık olduğu kişiye. Görürsün her gün, gördüğün halde özlersin. O yanındayken bile onu özlüyorum sözü var ya hani, hah işte can bulur o aşık yüreklerde. Ellerinden tutarken bile bi tedirginlik gelir oturur içine. Bazı düşünceler akın akın sükun eder beynine. Olumsuzu kovmaya çalışırsın, korkudan ve aşktan çarpan yüreğinden. Evet arkadaşlar aşık olmak diyorum çok tuhaf bir his doğrusu. Bunca yıldır süregelen sende can bulan yüreğini başka bir ele teslim etmek gibi. Başkasının elinde çarpması, başkasının elinde de oyuncak gibi kullanılması da aşka ait. Gözün kör olmasını geçtim hatta razı bile geldik ona ama mantığın devre dışı kalması ne demek oluyor? Soyut bir kavram bir insana nasıl bunları yaşatabiliyor? Gözle görülmez, elle tutulmaz, akıl algılamaz sadece yüreğin işi değil mi aşk? Peki neden tepeden tırnağa etkisi altına alıyor çoğumuz? Bizden daha güçlü nasıl olabiliyor? Aklımızla, mantığımızla övünen bizleri nasıl deliye çeviriyor? Kızgınlıklarımız da aşka dair, kahkahalarımız da. İlişkinde sorun olsun, nasıl da yansıyor hem sana bu olumsuzluk hem etrafındakilere. Ama aşık olan insana devamlı övgüler gelir; “sende bir güzellik var hayırdır” diye. Gözlerinde mutluluk pırıltıları, yüzünde sevdiğinin adınla başlayan gülüş bahaneleri.

Şey dolduysam demek. Ay nihayetinde ben de insanım arkadaşlar benim de başımda naçizane şeyler geçmiş olamaz mı? Ben de aşık olmuş olamam mı yani JMillet sanmayın ki yukarda yazdıkça yazdım ancak aşık olunca sadece psikolojik olarak değişmeyiz, fizyolojik değişiklikler bile gözlemlenebiliyor. Vay anasını işte buna aşkın gücü denir, hey yavrum yaaa. Şimdiiii konumuz neydi, ilk görüşte aşk. İnanmayacaksınız ama uzmanlar, “hey siz kadınlar. Siz de kim oluyorsunuz da ahkam kesiyorsunuz. İlk görüşte aşka erkekler, sizden daha çok inanıyor” diyor. Şaştınız mı? İşte çünkü neden, yine bahsettim ya erkekler düz mantık diyerekten yine ondan mütevellit onlar ilk görüşte aşka daha şey edebiliyor olabilir. Haa bakıyor ki güzel, off vücut desen afeti devran, saçlar hele o saçlar yok mu. Hoppp hadi bakalım erkek aşık oldu J hem de ilk görüşte. Hem de gördüğü saniye içinde. Ama biz öyle mi yaa, biz öyle mi? Biz enine boyuna tanıyoruz ediyoruz ondan sonra aşık oluyoruz. Yani genellikle böyle oluyor. Yani anlayacağınız erkekler dış görünüşten yola çıkarak aşık olurken biz kadınlar tanımak istiyor, çözmek istiyor karşı tarafı sonrasında da kendimizi aşkın kollarına teslim ediyoruz. Ama yine de belirtmek de yarar var, kadınlar da ilk görüşte pek tabii ki de aşık olabiliyor J

Nasıl bir şey biliyor musunuz? Yani bakıyorsun ya o anda bir şey oluyor, kalbinden başlayıp midene oradan böbreklerine oradan karnına akın eden bir kan basıncı. Yani şey ben kan basıncı olarak yorumluyorum siz ister heyecan deyin ister başka bir şey JBöyle bir kıvılcım patlıyor gözünüzde sanki. Laannn karşındaki insan değil de sanki vücut bulmuş Eros. Anam sanki bir ana doğurmadı da gökten zembille indi mübarek, ay töbe bismillah JHah işte demem o ki valla bu meret böyle hissettiriyor. Böyle ayaklar yerden kesilir, böyle bir heyecan yani cümle kurmaya çalış inan olsun beceremezsin bak inan olsun diyorum ya. Konuşmaya çalışsan saçmalayacağını sanırsın zira öyle de olur çoğu zaman. Bak baka doyamazsın karşındaki insan olamayacak kadar müthiş canlıya. Ayy gün içinde takıntı haline getirdiğiniz sıkıntılar hoopp pat diye yok olmuş gibidir o ilk göz göze gelme anı. Ayol adın neydi unutursun ya. Eskaza çocuk gelse adını sorsa tanışmak istese, gözlerine bakmaktan fırsat bulup cevap veremezsin. İşte bunlar hep aşkın gücü millet. Çoğunuz hala hafife alın. Ay ama durun yaa bu duygulara genelde kızlar kapılıyor işte. Yani benim tahminim bu yönde. Hayalini kuramıyorum bir erkeğin bir kız karşısında şapşiğe bağlamasını J

Bir çoğumuz o olayın yani ilk görüşte aşık olma durumunun aşık olmak değil de hoşlanmak ya da etkilenmek olduğunu düşünüyor. Valla o da olabilir. Ama arkadaşlar aşk eğer ki kişinin kendini kaybedip tamamen saçmalaması esasına dayanıyorsa bu ilk görüşte olan da aşk değil de nedir J yapılan bazı araştırmalar gösteriyor ki, ilk görüşte birinden etkilenmemizin bazı nedenleri varmış. Bunları da sıralamak gerekirse;

-          - Güzelliği,
-          - Dış görüşünüşü (temiz, bakımlı vs)
-          - Sesi,
-          - Bakışları,
-          - Tavrı,
-          - Gülmesi,
-          - Kokusu,

      Yani daha ne olsun diye sormadan da edemeyeceğim açıkçası. E yeter da bu özellikler, gözünüz doysun millet. Dipten başa her şey etkenmiş işte. Hele de bakışlar inan olsun en önemlisi aslında. İlk göz göze gelmedir içimizde bazı şeyleri tetikleyen. Ha bunun adı belki aşk, belki şehvet, belki arzu. Neyse ne. Ama gerçek olan bir şey var ki o da, o ilk görüş anında eğer karşı taraftan az biraz etkilenmişsek gerçekten saçmalamakta üstümüze olmuyor J


Velhasıl arkadaşlar, ilk görüşte aşkı savunan uzmanlar olduğu gibi bazı uzmanlar da bunun belki de bir sezgi ya da etkileşim olabileceğini söylüyor. Söz tabii ki de sizin içinizde. Karar da size ait. Ben olduğuna inananlardanım, tecrübe ettim nihayetinde. Siz de yok öyle bir şey diye ahkam kesmeyin haa başına gelmeden bilemiyor nihayetinde insan bazı şeyleri J


Ayy aşktan ve mutluluktan dört köşe olacağınız günleriniz olsun millet…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder