13 Temmuz 2016 Çarşamba

# akıllı telefonlar # akıllı telefonlar ve ilişkiler

AKILLI TELEFONLAR SAMİMİYETİ BİTİRİR Mİ?


Var ya millet, bu akıllı telefonlar çıktığından beri samimiyet bitti ben size söyleyeyim. Yani hepten silindi yok oldu diyemeyeceğim ama arkadaşlıkların, ilişkilerin zedelenmesine neden oluyor ben size söyleyeyim. Televizyon çıktığında hatta çıktığında değil de hunharca televizyon manyağı, dizi müptelası olunmaya başlandığında nasıl ki dillere pelesenk olan bir söz vardı “televizyon çıktı komşuluk bitti” diye, hah işte o misal. Tamam bakın şimdi hakkını yemeyeceğim hayatımızı inanılmaz kolaylaştırıyor akıllı telefonlar. Bazen ben de sorguluyorum, “yahu bu telefonlar yokken ne yapılıyormuş?” diye. Alıştık mı alıştık. Elimizden düşüyor mu? Hayır düşmüyor. Hayatımızı kolaylaştırıyor mu? Evet kolaylaştırıyor. Peki zorlaştırıyor mu? Evet zorlaştırıyor. Ee bu ne perhiz bu ne lahana turşusu peki?

Şimdi arkadaşlar, telefonlarımız veli nimetimiz doğruya doğru. Canımız bile sıkılmaya vakit bulmuyor inan olsun telefonlarımızdaki uygulamalar ve oyunlar sayesinde. Önceden deniz manzaralı ya da bırakın denizi cam kenarları hoş görüntüsü olan yerleri tercih ederken gittiğimiz mekanlarda, şimdi prize yakın yerleri tercih eder olduk. Manzaralı yerler bomboş J Ha şimdi tabii bir de powerbankler çıktı hey yavrum heyy kim tutar bizi şimdi. İsterse bitsin şarjımız, artık biz korkmuyoruz bataryadan o bizden korkar oldu. Ee teknoloji denen bir gerçek var, bıkmadan usanmadan insanlık için çalışıyor. Aman insanların şarjı bitmesin, instagramdan facebooktan geri kalmasın diye yok süper güçlü bataryalar, yok uzun ömürlü telefonlar, yok powerbankler. Bunun sonu yok yeminle. Telefona bağımlı hale geldik ya, gazeteleri oradan okuduğumuz gibi (ki keşke okunsa) kitapları çantaya at çık olayı da bitti. Kitapları da telefonlardan okur hale geldik. Yahu var ya yeter ki okuyalım bunu asla eleştirmiyorum. Yeter ki kitap gazete okuyalım da varsın telefondan okuyalım sıkıntı yok.


Hayatımızı kolaylaştırıyor dedik, kesinlikle de doğru aslında. Bir falanca kafeye gideceksin ama adresi bilmiyorsun. Aç telefondan çatır çatır adres tarifi al, seni kapının önüne kadar getirsin. Karanlıkta mı kaldın mum devri de bitti valla aç telefonun ışığınla gayet de gün ışığındaymışsın gibi otur ohh kim korkar elektrik kesintisinden. Mail mi atman gerekiyor ama ofiste değilsin e elinin altında telefonun, aç hopp mail gitti bile. Yani daha neler neler. Bunlar kolaylık değil de nedir? Ama bir o kadar sıkıntılı tarafları da var veletin. Yahu artık sohbetler bile sanal bir hal aldı arkadaşlar. Sözleşiyorsun arkadaşlarınla buluşacaksın, sohbetin ortasında bir bakıyorsun herkesin elinde telefon. Haydeeeee! Yok mesaj geldi, yok falanca instagrama yeni fotoğraf yükledi, yok bilmem kim bilmem nerde checkin yaptı, yok dınısı evlendi facebooka video attı. Yani bu nedir allaseniz? Uzun zamandır görmemişsiniz birbirinizi oturun gıybet yapın, hasret giderin, dertleşin, gülüşün yok anam yok. Yakın zamanda kafeler de kapatır haa gerek kalmadı ki gidip oturmaya insanlar zaten telefonları elinde devamlı iletişim halinde zaten. Gidip bir mekanda oturmaya ne hacet. Tamam ben de telefonuma bağlıyım doğruya doğru. Ama bir yere gidiyorsam da koyarım kalır öyle masanın üzerinde, çalarsa bakarım hatta önemli değilse açmam bile. Nedir bu bağımlılık? Nedir bu saplantı? Nedir bu aşk? Yeminle bıktım J

Hele o sosyal medya yok mu o sosyal medya. En büyük olaylar onun başının altından çıkıyor. Gücü yadsınamaz bu da su götürmez bir gerçek. Ama çok da tehlikeli inan olsun. nice ilişkiler bitmedi mi sosyal medya yüzünden? Nice yuva yıkılmadı mı? Nice gıybet yapılmadı mı? Nice kavgalar çıkmadı mı? Ama elimizi eteğimizi çektik mi? Asla! Seviyor muyum? Evet seviyorum ama benim de az başımı yakmadı hani, hala da Sherlock misali tetikteyim. Canım yandıysa bir kere demek J Neden samimiyet bitti diyorum biliyor musunuz? Ya şimdi bakıyorsunuz dakikası dakikasına whatsapp’a girdiğimiz saat keza facebook için de aynı şekilde direkt görebiliyoruz. Bir de mavi tik olayımız var ki çok önemli JOkudu mu mesajımı okuyacak mı? Çevirimiçi oldu mu olacak mı? Bir iş yaa bu başlı başına mesai gerektiren bir durum. Gizli saklı denen bir şey kalmadı tamam ama kimse kimseyi kandırmasın rica ediyorum, “ya canııımmm mesajını görmedim” diye. Nereye görmüyorsun arkadaşım ya da sevgilim ya da eşim. Nereye görmüyorsun ya? Ben sana mesaj attım 1 saat önce ama sen yarım önce aktifmişsin sosyal medyanın herhangi bir mecrasında o nasıl oluyor? Demek ki o telefonu eline aldın, demek ki telefonda vakit geçirdin, demek ki sosyal medyada gezindin. Mesajı nasıl görmemiş oluyorsun ya nasıl? Hayır karşındakini enayi yerine koyma olayı var ya yeminle ne nefret ettiğim de bu. Valla bakın bu yazıyı yazmama neden olan asıl olay ahan da budur. Özellikle ilişkiler için var ya direkt bitme nedeni haa abartısız J artık ilişkiler bile sanal olaylar yüzünden bitiyor iyi mi?


Yok mu yani sizin başınızdan geçen böyle bir olay? Hiç mi rastlamadınız “ayy aradığını görmemişim aşkıımmm” “yok ne zaman mesaj attın sevgilim hiç de görmedim” ya yeminle sanki akıllı telefon kullanmıyormuş gibi salağa yatıyorlar ya, al o telefonu başında parçala. İlişkiler için daha tehlikeli ki bu durum. Sen böyle içinden gelmiş sıcacık mesaj atmışsın. Canımlar cicimler özledimler cirit atıyor satır aralarında. Yazmışsın da yazmışsın, döktürmüşsün ayol resmen. Bakıyorsun o mavi tik var ya hah işte o henüz olmamış. Tamam diyorsun uyuyor ya da işi var ya da görmedi ya da görecek ya da her neyse. Ama içinde aşkına dair ne varsa şairleri kıskandıracak şekilde geçirmişsin yazıya. Ama karşıdaki odun ne yapıyor peki? Senin mesajını görüldü yapmıyor, telefonu elinde girip çıkıyor facebook senin bilmem ne benim. E gözlerinin öptüğümün oğlu, salak mı var senin karşında? Haa bence sen salaklık yapıyorsun da farkında değilsin. Sonra bunu ona sorduğunda ise, “görmedim aşkım” yalanının arkasına sığınıyor. Tamam bazılar hakikaten görmüyor gördüğünde de zaten karşılığını veriyor güzelim mesajının. Ya bakın burada illa karşılık beklemekten bahsetmiyorum. Buradaki sıkıntı, sevgilin yaa o mesajı atan sevgilin, sen onun mesajını okumak yerine facebooklarda instagramlarda geziniyorsun ama mesajı görüldü yapmıyorsun ya da okuma tenezzülünde bulunmuyorsun ya da umursamıyorsun. Ya bu stres sıkıntı nedeni arkadaşlar.

Böyle ahkam kesebiliyorum çünkü bizzat yaşadım yaşıyorum ben bunları valla J Ehli olmuşum artık bu yalan dolanın inan olsun. kaçmıyor da gözümden. Ki eminim sizin de öyledir. E bu da şu demek oluyor, sen beni önemsemiyorsun. Sen beni dikkate almıyorsun. Sen benim aşkımı sevgimi hafife almak suretiyle beni kendinden uzaklaştırıyorsun. Ya belki önemli belki önemsiz. Belki anlamlı belki değil ama sana yazılan bir mesaj var arkadaşım ve sevgilim dediğin insan tarafından atılmış bir mesaj. Sen gidip de checkin yapmayı biliyorsun da, facebookta ileti beğenmeyi paylaşmayı biliyorsun da o mesaja bakmaya mı eriniyorsun? Ama sorduğunda görmedimler, işim vardılar, müsait değildimler havada uçuşuyor. Ya var ya sizi bilmem ama ben bezdim şahsen inan olsun yıldım bu akıllı telefonlar yüzünden Jayy kıyamam kendime yalnız nasıl da dolduysam J Ama yani arkadaşlar akıl var mantık var. Sen akıllı telefon kullanıyorsun da bilmiyor musun bu kuralları ya da tehlikeli durumları e be insan evladı? Valla ya hakkıyla kullanın cebinizde taşıdığınız milyarlık telefonları ya da alın eski antenli telefonlardan dursun cebinizde. Mesaj atıldığında ya da arandığında “görmedim” yalanının arkasına saklanmayın ve karşınızdakini de enayi yerine koymayın. Arkadaşlıklarda da bu böyle. “ayy görmedim tatlım beni aramışsın” ya tamam belki o an görmedin ama yarım saat sonra aktif olmuşsun bilmem hangi uygulamada, ona ne diyeceksin şekerim?


Haa takıntısız bir insansanız bu yazdıklarım sizler için bir şey ifade etmeyecektir. Ama ben gibi araştırmacı ve takıntılı biriyseniz tabi zamanında da canı yanmış bir kadınsanız, oyy ki ne oyyyJişte millet bundan dolayıdır savunuşum, akıllı telefonların samimiyeti bitirdiği. İşte bundandır serzenişim isyanım karşısında aptal varmış gibi bazı yalanların arkasına sığınıp durumu toparlama peşine düşenlere itirazım. Haa bunları hiç yaşamamış olanlar da vardır onlara lafım yok. Ama dediğim gibi cebinizdeki dünyayı ya hafife almayın ya da karşınızdakini umursamaz hareketlere girişmeyin.


Bu yazdıklarımı yapanlar, umarım üzerinize alınır ve biraz çeki düzen verirsiniz hem yalanlarınıza hem de kendinize!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder