23 Temmuz 2016 Cumartesi

# Kıssadan Hisse # pazar

BİR PAZAR SABAHI…


İnsanlar neden en sevdiği gün pazardır? Pazar sabahı kahvaltıları, Pazar günü gezmeleri, Pazar günü aktiviteleri ve daha niceleri. Pazar günü relax günümüzdür evet doğru. Pazar günleri birçok kişinin tatil günüdür evet doğru. Pazar günleri evimizde uzatıp bacaklarımızı dilediğimizce dinlenip, film izleyip, kitap okuduğumuz gündür doğru. Ama birçoğunuza Pazar günleri sıkıcı gelmiyor mu benim gibi? Minnak bir çocuktum nefret ederdim pazarlardan koca kız bir şey değişmedi nefretimden. İnan olsun nefret ediyorum yahu. Ertesi gün pazartesi olduğu için değil zira şaka gibi gelecek ama pazartesi benim en çok sevdiğim gündür. Pazar gününün durgunluğunun aksine Pazartesi günleri daha canlı, her yer açık, daha hareketli bir gündür ve buna inanılmaz keyif verir. Zannımca pazartesi günlerini hunharca seven bir ben varımdır J

Bugün çok vaktim yok arkadaşlar uzun uzadıya yazamayacağım zira şurada bir Pazar günüm var onda da gezmeyeyim mi J Bu ne yaman çelişti eyy Tanrım J Yani tamam Pazar günlerinden pek haz etmesem de benim de pek tabii ki çoğu pazarım dolu dolu geçmekten geri kalmıyor sizler gibi.

Genel olarak yaklaşarak olaya iyi pazarlar dileyip kaçacağım millet. Pazar gününün yüklediği anlam vardır esasında hayata. Yukarıda da bahsettiğim gibi, Pazar gününe dair pek çok yapılacaklar listesi vardır. Bir çok aktivite Pazar gününe saklanır. Aslında yeni güne hazırlık gibi gelir bana Pazar günleri. Hani pazartesi günleri diyete başlanılacak günlerdir, işin ilk günüdür, haftanın ilk günüdür ya sanki bugünlere Pazar hazırlamış gibi gelir bana. Pazardan tüm hazırlıklar tamamlanır, evet ertesi güne hazırızdır. Güzeldir aslında Pazar sabahı kahvaltıları doğru. Hatta pazara dair belki de en sevdiğim şey budur. Ama şöyle de bir durum var ki, yaz mevsiminin pazarları sanki daha mı bir güzel oluyor dersiniz? Evde durmazsınız çünkü. Hava mis evde durup ne yapacaksınız. İllaki bir plan program yapılır Pazar günü için hem de taaa hafta içinden itibaren. Havuz, deniz, gezi, eğlence, arkadaşlarla buluşma. Dolu dolu geçer, bundan dolayı çoğu insan sever pazarları. Gazetelerin Pazar ekleri bile daha eğlenceli daha canlıdır hatta J

Ama en önemlisi ne biliyor musunuz? Uykuya doymak. Evet evet Pazar gününün en güzel tarafı çalacak bir alarm korkusu olmadan deliler gibi uyumaktır. Hatta belki de siz de benim gibi Pazar sabahları alarm korkusundan da ziyade çalacak telefondan dahi korkuyorsanız sesini bile kısarsınız yatmadan. Kısarsınız ki sabah sizi hiçbir güç uyandıramasın. Güzeldir Pazar günün uyku, ama yine de tutamaz hafta içi bal gibi gelen sabah uyku saflığının yerini. Ay o ne uykuya açlıktır, hele de pazartesi sabahları gel de kalk o yataktan anasını satayım hele de mevsimlerden kışsa oyy yavrum oyyy J

Siz bu Pazar ne yapıyorsunuz? Yalnız ne mutlu ki birçoğunuz İstanbul’da bile değilsiniz. Bodrumdur, Antalyadır, Marmaristir geziyorsunuz. Tatildeyken pazarların anlamı kalmıyor yalnız. Her gün ile aynı gelmez mi size de. Pazar kahvaltısı var mı ya tatillerde. Yooo, yani ben görmedim. Hanginiz havuza gidiyor, hanginiz günü birlik kaçamaklar yapıyor gezi kafasına girmiş, ya da hanginiz başlarım ulan gezisine evimde durup kafa dinleyeceğim diyor? Ne yaparsanız yapın aşkla yapın arkadaşlar J

Yalnız acaba diyorum Pazar günlerini sevmeme nedenim şu olabilir mi? Ay durun valla da itiraf geliyor sıkı durun J Şimdi şöyle, pazartesi günleri haliyle okul oluyor ya Pazar gününden annem bi güzel yıkar paklardı beni. Önlüğümü yıkar ütüler, derslerimin üzerinden geçtirir Pazartesiye hazırlardı beni. Söylemesi ayıptır ben de ilkokulda okula gitmeyi sevmezdim valla. İnan olsun sevmezdim. İşte pazarları ertesi günü okul var diye nefret eder olmuştum. Ulan Allah kahretsin yarın okul var diye sızlanırdım hatta. Çünkü nedense her pazartesi matematik dersleri olurdu yaa. Bu ne biçim iş. Matematik dersinden hem nefret eder hem de anlamadığım için korkardım dersten. Valla korkardım arkadaşlar. Öğretmen beni tahtaya kaldıracak, problem soracak diye ölüp ölüp dirilirdim. Çok anlamaya çalıştım ama asla matematik konusunda başarılı bir öğrenci olamadım. Ezikliğini hissediyor muyum diye sorsanız, asla derim. Ne var canım benim de sözel derslerim iyiydi ama. Hayret bir şey J velhasıl bilinçaltıma işlediyse demek Pazar gününün akabinde okul var diye, zavallı pazarın suçu günahı olmasa da hoşlanmadım işte. Şimdi eskisi gibi nefret etmiyorum ama yine de pazarları çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim.

Peki soruyorum sizlere pek çok kadının suçu ne ha suçu ne acaba? Pazar günü tatilken çoğu kadın neden temizlik yapar hele de çalışan bir bayansa? Yemin ediyorum biz kadınlar çilekeşlikte sınır tanımıyoruz haa her şey bizim aleyhimize sanki. Bir de Pazar günlerinin böyle bir sinir edici tarafı var. kadınlar için temizlik günü off ki ne offff L

Velhasıl arkadaşlar bir Pazar sabahında yapılacak en güzel şey, eğer ki erken saatte bir planınız yoksa uyumaktır. Sonrasında kalkıp mükellef bir sofrada kahvaltı yapmaktır. Masa başı sohbetlerinden sonra güzelim kokusuyla evi saran mis gibi Türk Kahvesi içmektir. Sonra biraz dinlenip akşamüzeri de dışarıya çıkmaktır. Ya da tamamen o günü evde geçirmektir (zira benim en sevdiğim budur) dünya sinemasının nadide örneklerinden seçkilerle günü güzelleştirmektir. Yazın her ne kadar evde durmak zor oluyor olsa da genel olarak galiba pazarları fena değildir J


Bir Pazar sabahından sizlere merhaba deyip yüksek müsaadenizle gezmeye gidiyorum J Herkese gönlünce eğleneceği, dertten sıkıntıdan uzak, neşeli, huzurlu, keyifli pazarlar dileriiimmmm J

1 yorum:

  1. En yakın zamanda sitenizi inceleyeceğime emin olun 🙏😊

    YanıtlaSil