14 Temmuz 2016 Perşembe

# canlı yaşamı ve su # Kıssadan Hisse

SU İÇMEK NEDEN ÖNEMLİDİR?


Millet su hayati bir önem taşır ama öyle böyle değil hani ha. Aç bir insan 5-6 gün idare edebiliyorken susuz kalan biri en fazla taş çatlasın 2 gün yaşar. Ya işte var gerisini siz düşünün, suyun canlılar üzerindeki etkisini. Yetişkin bir insanın vücudundaki su oranı %70 yaa orana gel orana. Nasıl hayati bir önem taşımasın bayanlar baylar?

Arkadaşlar uzmanlar devamlı uyarıyor, yok işte günde şu kadar litre su için. Vay efendim kahve, çay vb. içecekler suyun yerini tutamaz bol miktarda su tüketin diyorlar. Hele de yaz aylarında. Her sağlık haberinin başında “su için” tembihi veriliyor. Cilt sağlığından tutun da böbreklerin sağlıklı bir şekilde hayatlarına devam edebilmesi adına da su pek bir önemli. Ay bir de su içmeyenler yok mu alın işte onlardan biri de benim, onlar ne halt edecek bilemiyorum. Bir insan susamaz mı yahu siz deyin hele? Gözümün önüne şişe koyuyorum resmen, göreyim de su içeyim diye. Peki arkadaşlar su neden bu kadar önemli? Vücudumuzun %70’ini kapladığı için değildir herhalde mantıken JDünyada var olan bütün canlılar ki unutmayın bitkiler de canlıdır millet her şey yaşamını inan olsun suya borçlu. Yani tamam oksijenin de varlığını yadsınamaz ama su su su. Bu kadar önemli işte. E peki arkadaşlar, yok şu kadar oranda su taşıyor vücudumuz, yok bilmem kaç litre su içmemiz gerekiyor diyoruz da nedir suyun önemi ele alalım mı birlikte?

Arkadaşlar suyun faydaları ve önemi say say bitmiyor yahu inan olsun, ben araştırırken yoruldum buyrun bakalım sıra sizde J



Su;

-         -  İnsan vücudunun yapı taşı beynin fonksiyonları açısından pek önemli,
-          - Sanmayın ki yazın yanıyoruz ediyoruz diyoruz da hakikaden ısı artıyor öleceğiz falan filan. Çünkü - neden? Çünkü su vücut ısısını düzenler nabeeerrJ
-          - Vücut içinde hunharca gezinen toksinlerden arındırır bizleri,
-          - Eklemleri acımasızca korur,
-          - Vücudun yine en önemli ihtiyaçlarından besin ve oksiyeni hücreler taşır,
-          - Valla bu madde nasıl oluyor pek anlam veremedim ben ama, su nefesi nemlendirir,
-          - Ahan da en önemli maddelerden, metabolizmanın düzenli çalışmasını sağlar,
-          - İçimizde var olan bütün organlarımızı korur,
-          - Yemeklerin sindirilmesinde önemli bir rolü vardır,
-          - Cildi nemlendirir bayanlaaarr bu madde en çok da bizler için önemli valla J derinin nemlenmesine katkı sağlar, cilt kuruluğunu önler,
-          - Kan basıncını kontrol eden elektrolitlerin dengelenmesi ve taşınmasına yardımcı olur,
-          - Yine özellikle bayanlar dikkat kesilin çünkü su cildin sağlıkla parlamasına yardımcı olur,
-          - Başarılı tükürük salgılanmasına yardımcı olur,
-          - Su bağışıklık sistemimizi de güçlendirdiği için dinç kalmamızı sağlar,
-          - Al işte kilo her yerde karşımıza çıkan korkulu rüya. Su vücudun yağlanmasını önleyerek haliyle kiloya da önlem oluşturuyor,

E daha ne olsun arkadaşlar. Buyrun işte maddelere bakın hey yavrum heeyy yaa. Bunlar nasıl faydalardır, bunlar nasıl önemlerdir. Tamam yaa ben de artık kahveyi azaltıp suya abanacağım inan olsun. hayır zaten pek çoğumuz gibi ben de suyun pek çok faydasını biliyordum zira uygulamada sıkıntı yaşıyordum. Ama yazıya dökünce daha bi şaştım doğrusu. Bugünden tezi yok çantamda da artık su taşımaya başlıyorum. Eyy siz vücudumda cirit atan, cildimin parlaklığını önleyen toksinler, savunun J

Tamam faydalarını madde madde sıraladık suyun da bitti mi hayır bitmedi. Su içerken de dikkat edilmesi gereken kurallar olduğunu biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum valla. Yani tamam aldın eline su içtin tamam iyi yaptın ama suyu içerken de bazı kurallara dikkat etmek gerekiyor sevgili millet. Peki onlar neler mi?

-         -  Su kesinlikle oturarak içilmeli,
-          - Katiyen dinlenerek su içilmeli, yani lıkır lıkır bitirmektense yudum yudum içmekte fayda var millet,
-          - Su içiyoruz tamam da bardağa asla solumamak gerekiyor aman dikkat diyeyim. Suyu içerken bardağın dışına nefes veriniz arkadaşlar. Çünkü başka türlüsü midede şişkinliğe neden oluyormuş,
-          - Cam bardak ya da cam şişelerle su içilmeli,
-          - Terliyken asla soğuk su değil de ılık su içilmeli,
-          - Aç karnına ve uykudan uyanır uyanmaz su içilmeli inanılmaz önemli,
-          - Daha ziyade sıcak su içilmeli. Çünkü vücudun doğal serinletme fonksiyonlarına etki ediyormuş,
-          - Günde 3 litre su tüketilmeli.


Zaten sizler de durumun farkındasınız uzmanlar devamlı uyarıyor arkadaşlar. Yok meyve suları, çaylar, kahveler ve bilimum sıvı içecekler asla suyun yerini tutmuyor. Buyrun işte faydalarını yukarda sıraladık. Bu faydaların yarısını bile sağlamıyor diğer sıvı içecekler unutmayın.

Hakkınca yaşamalıyız arkadaşlar bee şu dünyayı. Hastalıklarla, ağrılarla boğuşmaktansa bizlere bahşedilen şu bünyeleri iyi koruyalım ki, torunlarımızı da görebilelim yani J Ne biliyim gezelim tozalım, yaşayalım gönlümüzce. Yani tamam sadece sağlıkla olmuyor belki ama her ne olursa olsun sağlıksız da olmuyor. Bunun için yediklerimiz içtiklerimize pek bir önem vermek gerekiyor. Ya aklıma gelmişken eklemek isterim ki, hani başımız ağrıyınca hemen ağrı kesicilere yöneliriz ya ilk önce su içilmeliymiş mesela. Baş ağrısına birebirmiş duymadım bilmiyorum demeyin valla J

Milleeett, herkese bol sağlıklı bolcana su tüketimli günler olsun J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder