4 Temmuz 2016 Pazartesi

# aşk # biten ilişki

ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER Mİ?


Son moda bir söz bu; “çivi çiviyi söker.” Biri birinden ayrıldı mı hoppp hadi bakalım vuku bulur dillerde, “al kanka hayatına hemen birini. Baksana falanca senden hoşlanıyordu. Şans ver işte” bak bak tavsiyeye bak. Hey yavrum heeyyy arkadaş olacaksın sen de. Var ya millet insanın başına ne geliyorsa, ya kendinden yana sıkıntılardan geliyor ya da arkadaşım bildiği insandan. Valla bakın. İnan olsun tecrübe ettim de konuşuyorum şurada hey yavrum sen ne diyorsun beee J Yahu durun bismillah, yeni bitmiş bir ilişki, yeni çıkmış bir savaştan, yeni açmış gözlerini yeni dünyaya, ayrılığın acıtmaya başladığı şu sıralar tavsiye edilecek şey mi bu? Hayır yani bu ne biçim telkin? “Sana adam mı yok” ya da “sana kız mı yok aga yaa” yahu arkadaşlar illaki var, ama bi durun bi nefes alsın, bi unutsun en azından unutmaya başlamaya başlasın sen yine tavsiyelerde bulun. Yani arkadaşlar anlayacağınız bu “çivi çiviyi söker” kuralı asla onaylamadığım, tasvip etmediğim bir konu ve zannımca böyle olmaya devam edecek.

Çivi çiviyi söker mi? Hayır arkadaşım sökmez, valla sökmez billa sökmez. Neden biliyor musunuz? Nedeni şu; çivi çiviyi söker dedin, aldın hayatına suçsuz günahsız bir sebiyi. Nasıl vicdanın rahat edecek yaa. Şöyle söyleyeyim, sen bu kişiye içten gelerek, “aşkım, canım, sevgilim” diyebilecek misin he diyebilecek misin? Ay ama şöyle de bir durum var, bazı insanlar tanıdım offf ki ne offfff. Anaa vicdan şöyle dursun, yaptıklarıyla o sebiye, vicdansızlığı tamamen alıyor eline. Hayır bir de içleri bir rahat. Karşıdaki de bilmiyor yazık neden o kişinin hayatında olduğunu. Zannediyor ki, ay seviyor beni, ay iyi vakit geçiriyor yanımda, ay duygularıma karşılık bulabiliyorum vs. yok anam babam yok. Karşındaki sadece oscarlık oyuncu. Senin elini tutarken eskisini düşünür, seni öperken öncekiyle kıyaslar. Ya soruyorum arkadaşlar bunlar hoş şeyler mi? Hayır biraz empatiye davet ediyorum ya bunu yapan arkadaşları. Aynısı size yapılsa hoşunuza gider mi beee he gider mi? Bu ne densizlik, bu ne vicdansızlık böyle?

Şimdi taaa en başa dönelim olur mu? Şöyle ki, bir ilişki bitti. İyi ya da kötü fark eder mi? Bence hayır. Acı çekiyorsun, daha ilk dakikada hissetmeye başladın o sızıyı yüreğinin taaa derininde. Aşk acısı da çok lanet bir şey yalnız bilen çok da iyi anlar beni şu an. Böyle var ya yanar için yanar. Oy oy oyy ne yangın ama, sanırsın ki asla sönmeyecek. Sanırsın ki dinmeyecek sızın. Sanırsın ki tamam bitti, hayatın onunla birlikte son buldu. Ama asla da öyle olmuyor yalnız, canıııımmm Emre Aydın’ın dediği gibi; “ölünmüyor yokluğunda” J Bazıları aşk acısını dibine kadar yaşar millet ve inanın en saygı duyduğum kişilerdir bu arkadaşlar. Sonuna kadar da destekliyorum. Haa gönül ister ki, sızısız acısız bitsin ve herkes yoluna devam etsin. Ama maalesef ki çoğumuz için öyle olmuyor. Bazısı o güzel günlerin hatırına acısını da gocunmadan yaşar. Bazısı kendini alışverişe verir, bazısı bakıma kuaföre estetiğe. Ama işte bazısı da başkasını kollarına atar kendini. Yani burada bahsettiğim tabii ki de cinsel birliktelik değil. Haa yalnız onu da deneyen var merak buyurmayınız. Hele de bunlar en iğrendiğim, en nefret ettiğim tipler olup, yaptıklarını asla onaylamamakla birlikte bu unutma şekline de asla ve asla saygı duymayanlardanım. Biraz ağır olmuş olabilir ya da bazınız böyle söyledim diye beni saygısız adlediyor olabilir ama işte düşünce ve dediğim gibi nihayetinde kendimden yola çıkarak yazıyorum tamam mı J


Yani aslında bazen düşünüyorum, diyorum ki bazı insanlar daha güçsüz olabiliyor. Daha kırılgan ve daha naif. Acı çekmekten ödü patlayan insanlar var. Acı çekmeyi bilmeyenler de cabası. Yani onların açısından bakmaya çalışıyorum ama olmuyor, olmuyor arkadaşlar ya inanın koyamıyorum da kendimi onların yerine. Ve size bir şey söyleyeyim mi, vicdanı olan kimse de yapamaz bunu ya unutmadan birini, daha küllenmemişken biten ilişki alamaz birini hayatına yaa. Ha bakın şöyle olur, artık o ilişkiden hayrı kalmamıştır, zoraki gidiyordur, sevgi de bitmiştir ve o ilişki bitmeden başka birinden hoşlaşmaya başlamıştır tamam diyeceğim yaa anlayacağım inanın. Ama severek biten ilişkilerde, hemen kişi hayatına birini alamaz yaa almamalı bence. Yazıktır arkadaşlar, günahtır. Birini unutacağım diye, ayrılık acısını yatıştıracağım diye, bir başkasının günahına giremezsin yaa böyle bir vicdansızlık yapamazsın. Ya daha derine inmek gerekirse, hadi unutmak için başladın diye başka bir ilişkiye kaldı ki ben bunu ilişki olarak görmüyorum maalesef. Bu karşındaki kullanmak kendini de yatıştırmaktır. Tam anlamıyla; bencilliktir. Tamam hadi başladın diyelim, ee önceki ilişkinin alışkanlıkları ne olacak? Hayatına birini aldın diye ya da çivinin çiviyi söktüğüne inanıyorsun diye o alışkanlıkları, hatıraları unutabilecek misin? Yani bilmiyorum ki, gerçekten unutuluyor mu? Gerçekten o acı diniyor mu? Gerçekten unutuluyor mu eski sevdicek? Geçiyor mu sızım sızım sızlatan özlem?

Belki de geçiyordur. Belki de kısa bir süre sonra o hayatına almaya çalıştığın yeni kişiye alışmaya ve belki de hoşlanmaya başlamışsındır. Kısacası belki de işe yarıyordur çiviye çivi mantığı, ama soruyorum arkadaşlar sizlere, ne vicdana uygun bu davranış? Yineliyorum, biri size bu amaçla yaklaşsa hoşunuza gider mi ya? Bilseniz ki karşı taraf, senden öncekini unutmaya çalışmak için seni hayatına almaya çalışıyor, bilseniz ki size aslında bir şey hissetmiyor sadece ayrılık ve aşk acısın atlatmak için seni öpüyor, seninle geziyor, seninle yemeğe çıkıyor bla bla bla. Kızmaz mısınız ya, üzülmez ya da rahatsız olmaz mısınız? Bence ziyadesiyle olursunuz. Yahu kişi kendini kullanılmış hisseder ve bence tam olarak tanımı da budur zaten, kullanılmak!

Yani tamam önceki ilişkiyi, acısını ve o kişiyi unutmadan aldın ya hayatına birini, diyelim ki bir önceki sevgilinden mesaj geldi ya da aradı. Hani şu yeni çıkmış olduğun ilişkinin esas oğlanı ya da kızı. Ee ne olacak? Oysaki hayatına birini almışsın ya sözde, ama aksi şeytan gibi aradı işte. İletişim kurmaya çalıştı. Ne yapacaksın ne? Yenisine mi yol vereceksin yoksa eskisine mi cevap vermeyeceksin? Hayır cevap verdin diyelim, heyecanla okudun o gelen mesajı ya da aramayı. Ee haksızlık değil mi peki hala heyecanlanıyor olmak? Haksızlık değil mi yaa valla arkadaşlar ben mi çok geri kafalı şekilde düşünüyorum bilemiyorum ki J Kaldı ki ben olaya genel olarak vicdan boyutundan bakıyorum ve bu şekilde ele alıyorum olayı. Hayır bir de bunun duygusal boyutu var ki onu da şöyle açıklayayım; ilişkiyi yaşarken, mutluluğu ve aşkı yüreğinin taa derininde hunharca hissederken acısından neden kaçıyorsun ki? Arkadaşlar duygular ne kadar tam anlamıyla yaşanırsa o kadar değer kazanır ve unutulacak anılar ya da yaşanmışlıklar da bu şekilde tam olarak unutulur yiter gider. Ama üzerini örtmeye çalışırsak günün birinde tekrar karşımıza çıkar ve hazırlıksız yakalanmış oluruz. Toz kaplamış olur ve gün gelir sadece tozları üfleyerek tekrar gün yüzüne çıkarırsınız o geçiştirmeye çalıştığınız acılar. Ondan dolayı ben sevginin de tam anlamıyla yaşanılmasından yanayım acının da. Ha dediğim gibi kimse acı çekmek istemez, pat diye bitsin kimse üzülmesin, ağlamasın ister. Ama maalesef ki yok öyle bir dünya arkadaşım üzgünüm J Bittiğinde ilişkin, ayrıldığında sevdiğin adam ya da kadından o acıyı da dibine kadar yaşayıp bitirmek lazım. bitirmek lazım ki dediğim gibi yarın öbür gün karşınıza çıkmasın tekrardan. Yeniden yakmasın canınızı, acıtmasın yüreğinizi. Acının da üzerine örtmeyin, acı çekmeyi de geçiştirmeyin. Geldi mi zamanı, aç kapını al içeri. Onunla da yaşa ve onu da tüket, bitir.


Aşkla yaşamayı öğrendiğimiz gibi acıyla da yaşamayı öğrenmemiz gerekmez mi? Başkasını kırmadan, üzmeden, incitmeden atlatmak lazım ayrılık sürecini. Empati yaa sadece biraz empati arkadaşlar. Klasiktir ama bir o kadar çok doğru ve yerinde bir sözdür; kendine yapılmasını istemediğin bir davranışı başkasına yapma” diye. Çok doğru ay valla doğru yani. Ama yookk milletçe bayılıyoruz bencilce hareket etmeye. Amaann bırak karşısını ben daha önemliyim der bakarız yola. Ama oysaki yok öyle bir dünya. Olmayacak da! Yeminle sinir geldi haa. Hayır ne hakla hangi cüretle başkasıyla oynama tenezzülünü kendinde bulursun beee insan müsveddesi J Yalnız şöyle bir nüans vardır ve inanın saygım da sonsuzdur. Kişi alır o çivi suretiyle hayatımıza almaya çalıştığımız kişiyi deriz ki; arkadaşım durum şöyleyken böyle. Yani ben seninle görüşmesine görüşeceğim ama benim hala unutamadığım biri var. Daha yeni çıktım bir ilişkiden daha acılarım taze, bana sana alışmam ve sevmem için süre ver, tamam anlarım valla anlarım. Ama sıkıyorsa de bunu karşı tarafa J söyleyen varsa valla çıksın karşıma, karşısında saygıyla eğileceğim ya J ama sanmıyorum ki öyle bir babayiğit olsun etrafımızda hayır yani buna ben de sen de evet evet yazıyı okuyan sen arkadaşım sen de dahilsin.

Onun için arkadaşlar, tamam hayatınıza ya da düşüncenize müdahale edecek değilim kaldı ki öyle bir yetkim yok. Ay ben kim oluyorum bee en basiti J Ama çivi çiviyi söker demeden önce çuvaldınızı kendinize batırın. Rica ediyorum batırın. Empati kurun öyle ne yapacaksanız yapın. Tamam kimsenin hayatına herkes karışamaz ama, ne olursa olsun saygıyı, vicdanı ve insanlığı elden bırakmayın olur mu?


Teşekkür eder, acısız sızısız ilişkiler aşklar dilerim J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder