11 Temmuz 2016 Pazartesi

# bilinç altı # gece korkusu nedir

GECE KORKUSU NEDİR?


Sizin de başınıza geldi mi bu durum arkadaşlar? Rüya görüyorsunuz hatta çoğu zaman da gördüğünüz rüyayı hatırlamazsınız ağlayarak atarsınız kendinizi uykunun en can alıcı yerinde. Can alıcı diyorum çünkü hani rüya görüyoruz falan ya o an, e uykunun da en derin olduğu an rem yani rüya görüldüğü andır. Böyle bi atarız kendimizi ki anaaaa o da ne gözümüzde yaş var, üstüne üstlük yastık da yaşların birikmesi suretiyle ıslanmıştır. Yaşamayan yoktur zannımca bu durumu amaaaa yaşamayanlar bu lafım size, her canlı bir gün bu haleti ruhiyeyi tadacaktır J

Aslında bir çeşit uyku bozukluğuymuş bu arkadaşlar biliyor muydunuz? Valla en ufacık bir şey hemen bozukluk diye yorumlanıyor ya nasıl sinir oluyorum anlatamam yani. Rüya görüyordun aniden uyandın ay bir bakmışsın o sırada gözünde yaş var. Belki çok kötü bir rüya görüyordun tabiri caizse kabus, ya da misler gibi mutluluktan kasım kasım kasıldığın bir rüyadır ve mutluluk yaşı gelmiştir o an gözünden. Bunun neresi uyku bozukluğu yahu? Acaba diyorum ki, ben mi çok düz mantığım yoksa bilim insanları mı çok detaycı. Hayır onlar mı haklı acaba yoksa ben mi o da ayrı bir muamma J Günün birinde bilim adamlarına kafa tutacağım da aklımın ucundan geçmezdi hani J Hayır neyime de güveniyorsam gider yapacak kadar JJArkadaşlar, rüya görürken ağlayarak uyanmanın aslında tehlikeli boyutları da varmış ha. “gece korkusu” ya da “uyku terörü” olarak geçen bu durum çocuklarda daha sık görülüyormuş. Çocuk böyle gecenin bir vakti kendini birden bire uykudan ağlayarak atıyor, feryat figan. Hah işte bunun adı “Gece Korkusu”. Nadir görülen bir durumsa tehlikeli arz etmiyormuş ama eğer ki bu durum sürekli tekrarlanıyorsa ciddi bir sıkıntı var demektir, aman diyeyim sevgili anne babalar bu durumu sakın ola ihmal etmeyin.


Arkadaşlar, daha ziyade 5-6 yaş arası çocuklarda görülen uyku bozukluğu “gece korkusu”nun halen tam olarak bilinen bir nedeni yok. Evet evet yokmuş yani şaştınız mı? Çocuk pat diye ağlayarak atıyor kendini uykudan ama niye atıyor bilen yok. Bu nasıl bir iştir yaaJ Ancak ağırlıklı olarak stres üzerinde duruyor nörologlar. Zaten çoğu şeyin başı stres sıkıntı diyoruz ya hep ama sormadan edemeyeceğim; 5-6 yaş arası çocukta stresin yeri ne? Ya o yaştaki bir çocuk neyi sıkıntı ya da dert etmiş olabilir kendine diye sorarım araştırmacılara? Yani şey tabii ki sizler kadar iyi bilecek halim yok belki ama, hani çocuğun tek derdi istendiği oyuncağın alınmamış olmasıdır. Ya da günümüz çocuklarında daha dijital bir hal aldı bu olay. İstediği playstation alınmamıştır, ama hunharca istiyordur. Bunu dert eder belki kendine. Yani onun dışında okuma yazma bile bilmiyorken henüz, daha körpecik tazecikken ne sıkıntısı olabilir o yaştaki bir çocuğun hala kafamda cevap bulmuş değil inan olsun. nedenleri bilinmiyor olsa da Gece Korkusu’nun görülme şekli aşağıdaki gibidir;
-          - Kalp çarpıntısı,
-          - Gerginlik,
-          - Şaşkınlık,
-          - Ağlama ya da titreme,
-          - Terleme.

Ay resmen kabus belirtileri ha bunlar JBakıldığı zaman tamam kabus gördü çocuk der geçeriz değil mi? Yanlış sevgili anne babalar çok yanlış. Yukarıda da belirttiğim gibi, eğer bu durum haftanın birçok günü tekrarlanıyorsa mutlaka bir uzmana başvurmak gerekir ona göre. Tedavisi de aslında tam olarak tedavi demek de doğru olmaz ama çok basit millet. Ebeveynler, çocuklarının yanında olduklarını belli etmeli, böyle bir durum yaşandığında ışıkların ve çocuğun odasının kapısının açık bırakılması çocuğa güven verir. İstediği her an anne babasını çağırabilecektir çünkü. Bunları yapmak çocuk üzerinde olumlu etki doğuracaktır. Bir de gece korkusu yaşamış bir çocuğa karşı anne babalar daha sakin olmalıdır. Bakın bu çok önemli. Eğer sizler de çocuk gibi korkmuş ve tedirgin görünürseniz çocuk iyice kötü bir durum içinde olduğunu hissedecek ve daha çok korkmaya başlayacaktır. Siz ne kadar sakin olursanız çocuğun da bu durumu atlatması ve yeniden normale dönmesi daha kolay olacaktır. Adı üstünde çocuk işte yaa, karşıyı nasıl görürse ona inanır ve güvenir nihayetinde J


Arkadaşlar “Gece Korkusu” diye adlandırılan daha ziyade çocuklarda görülen uyku bozukluğunu bu şekilde ele aldık öğrendik. Ama benim asıl merak ettiğim ve üzerinde durmak istediğim şu, tamam çocuklarda hani bilinç altlarında ne biliyim bi çizgi filmden etkilenmiştir ya da ev içi tartışma ortamına maruz kalmıştır. Bu da uyku halinde çocuğu gelip korkutmuştur. Peki yetişkin bir insan neden ağlayarak uyanır uykudan? Daha açık anlatmak gerekirse, tamam kabus görüyorsak korkmuş olduğumuzdan mütevellit ağlarız ve rüyanın belirli bi yerinde anam pat diye uyarınız okey buna lafım yok. Ama bir de güzel rüyalar görüldüğü zaman da ağlıyoruz? Yani ağlanılır? Yani şey ağlıyorum, yani bi bakıyorum hafiften yastık nemlenmiş. Yani anlatabildim mi emin değilim ama biz yetişkinler biiizz, bize ne oluyor acaba? Ne diyor yine bu kız diye beyinlerinizde soru işaretleri saklanacak yer arıyordur şimdi eminim ondan dolayı en açık haliyle söyleyeyim. Geçen gün rüya görüyorum ve telefonuma mesaj geldi. Şey rüyada değil gerçekte mesaj geldi. Anaa bi uyandım gözlerimde yaşlar var. Ama kabus görmüyordum tam tersi harika bir rüya görüyordum yahu J Öyle tatlı, öyle şeker, öyle naif, öyle güzeldi kiJMutluluktan ağlıyordum rüyamda. Ne hoş değil mi? Peki bunun nedeni ne? Gerçi belki de uyanmayacaktım sabaha kadar, gelen mesaj uyanmama neden oldu. Bilmiyorum ki nedir bu?

Daha ziyade filmlerde görürüz hani, kız bi atar kendini “hayıııırrr” diyerekten. Sanırsın rüyasında ümüğünü sıkmak suretiyle kızı infaz ediyorlar. Bu ve bunun gibi pek çok örnek var. Ama hiç mutluluktan ağlayarak uyananı görmedim ben film ya da dizilerde. Siz gördünüz mü? Ayy yoksa sadece bana has bir durum mu oldu bu? Sadece ben mi mutluluktan ağlıyorum rüyalarımda? Ay yoksa ben Polyanna’nın gerçek hayat temsilcisi miyim Jİşte bunun nedeni belli değil arkadaşlar. Tamam karabasan var, tamam gece korkusu var, tamam stres baş nedenli olmak üzere rüyadan ağlayarak kendini atma durumları var. Araştırmalar da var diyor. Ama sanırım diğeri için hala bir açıklama getiremedi uzmanlar. Çünkü ne kadar araştırdıysam bulamadım J


Nihayetinde uykunun birçok evreleri halleri var millet. Ne yapıyoruz o evrelerde bilinmez, yani şey biz bilemiyoruz. Kimimizi karabasan basar korkarız, kimimiz güzelim şeyler görür mutluluktan ağlarız. İnsanoğlu işte, bir saniyesi bir saniyesine uymuyor inan olsun J


Velhasıl millet, gece korkusu ve uykudan ağlamaklı uyanma hallerini kendimizce öğrenmeye çalıştık. Mutluluktan uyanmayı ben hala çözebilmiş değilim, lütfen sizden bir şey çıkarsa ulaşın bana emi JKabuslara inat, uyanmayı asla istemeyeceğimiz, mutluluktan havalara uçmak ne demek galaksiler arası yolculuğa çıkacağınız nice rüyalarız olsun arkadaşlar. Hayır yani gerçek hayatta hep mutlu olun o ayrı bir de rüyalarda bile ayağınız taşa takılmasın emi J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder