27 Temmuz 2016 Çarşamba

# bakım nedir # bakım ve kadın

BAKIM VE KADIN


Kadın olmak bir uğraş inan olsun uğraş. Saça ayrı, makyaja ayrı, ellere ayrı, vücuda ayrı maskeler kürler kremler kullanırız. Az biraz da bakımlı olup, dış görünüşümüze önem veriyorsak var ya yapılan kozmetik masrafıyla lüks bir semtte ev alabiliriz o derece inan olsun. Bazıları o kadar masraf yapmaz ama yine de bakımlı ve güzel görünür. İşte hani bu biraz da tercihe göre değişiyor hani. Peki bakımlı olmak nedir ve neden kadınlar için önemlidir?

Arkadaşlar kadınlar yaradılış gereği, narin, naif, alımlı, dikkat çeken, şık, güzel, göz alıcı, karizmatik olmak durumundadır J Ay tamam şaka yapıyorum ama şu bir gerçek ki dış görünüşümüze önem veriyoruz tabii ki de. Her şey bizim için yararlanmayalım mı dünya nimetlerinden. Mağazalar, markalar, kozmetik çoğu ticari kurum ve kuruluşlar bizim için hizmet etmiyor mu daha ziyade? E ediyor valla. Biz bir şey yapmayalım desek bile yine yaradılış gereği gözü aç ve doymak bilmeyen varlıklarız. Biz sabahları işe giderken tara çık yapamayız, ya da rimel sürmeden parlatıcıyla kendimizi iyi hissetmeden evden adım atmayız. Ay hele ayakkabı ve kıyafetlerimize ne demeli? Bakın bunlar dayatma da olabilir ha emin değilim. Nihayetinde bakıyoruz hakikaten her şey bizler için. Ya var ya felsefi bir cümle kurmak istiyorum da çok mu ileri gitmiş olacağım diye de düşünmeden edemiyorum ama karaktere bakım değil midir en önemlisi sizce de?

Şimdi millet, bakımlı olmanın en önemli şartı bence temiz olmaktır yahu. Tamam makyaj yapıyoruz, saçımıza başımıza föndür boyadır yaptırıyoruz ama ne olursa olsun en hakiki bakım temizliktir kim ne derse desin. Tamam oje sürüyorsun tamam pudralıyorsun yüzünü ama iyi temizlenmedikten sonra neye fayda neye fayda diye sorarlar adama? Şimdi görüyorum çoğu zaman, hanım ablanın saçları fönlü ve boyalı ama vıcık vıcık yağ damlıyor. Ee ne anladım ben bu saç bakımından? Hele eller. Bakıyorsun french yaptırmış ama tırnak araları kara kara meydan okuyor güzelim frenhe. İşte olmaz anam babam olmaz öyle. Sen ilk önce tertemiz ak pak ol asıl bakım bu olacaktır senin için de bak yap dene sen de daha rahat ve hoş hissedeceksin kendini. Yani iğrenç olmak istemem şimdiden arkadaşlar af diliyorum sizden ancak gördüklerimden yola çıkarak yazıyorum inanın ve eminim benim şahit olduklarıma sizler de günlük hayat içinde rastlamışsınızdır. Bir kız görüyorsun, ama afeti devran dersin hani. saçlar o biçim, makyaj desen kusursuz kat kat boyanmış kendi cildi görünmeyecek şekilde, kıyafet desen profesyonel ellerden çıkmış gibi şık gösterişli. Ama yanına gidiyorsun kız kıl dolu. Evet evet kıl dolu. Kollarından tutun, bacaklarına kadar kıllar çarpıyor gözünüze. Hani bunun bakımı diye sorarım ben şimdi en doğal hakkımı kullanarak? Yahu diyorum ki bazen, acaba ben mi bazı şeyleri yanlış anlıyorum? Acaba ben mi abartıyorum çoğu şeyi diye ama, en ufak bir firen senin bütün güzelliğini aldı götürdü be ablacım. Hayır tarz mı olmaya çalışıyorsun kaldı ki böyle bir tarz var mı bilmiyorum ama olmuyor valla da olmuyor billa da olmuyor. İşte onun için diyorum ya önce şöyle güzeeelll bir temizlik yapın tepeden tırnağa sonra bakım temizliğe bağlı olarak gelir zaten sen pek bir şey yapmasan da. Mis gibi kokun, saçlar güneşin altında parlamasın yağdan, kıllardan kurtulun, tırnak kirlerini de temizlediğinizde alın size mis gibi bakım, mis gibi hoşluk güzellik. Haa tabii ki tek başına yeter mi yetmez.

Yukarıda da dedim ya her şey bizim için zaten kozmetik başta olmak üzere. Sonra yap makyajını, boyat saçını, sürdür ojeni ohh valla mis. Haa kıyafetlerdeki ter kokusu ve kir lekeleri söylemiyorum bile. Bir de böyle bir sorunsal var işte. Ya işte sormazlar mı adama, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu diye? Bakım bakım diye geziniyorsun ortalıkta, en pahalı kozmetiklerine göz bebeği gibi bakıyorsun ama o da neeee kıyafetin toz içinde leke bulamacında. Bakımlı olmak, sadece makyaj yapmak değildir arkadaşlar. Bakımlı olmak sadece kuaför salonlarına gidip saatlerce süslenmek değildir. Yine diyorum ve hep diyeceğim; bakımlı olmak temizliktir. Saçından başından ayakkabına kadar temizliktir.

Sahi karakter bakımına ne demeli? Valla söylemeyeyim söyleyeyim dedim ama dayanamıyorum napiyim huyum kurusun bir başlayınca karşı koyamıyorum parmaklarım hunharca yazma isteğine Jkaraktere de bakım yapmak gerekir arkadaşlar. Keşke birçoğumuz dış görünüşümüze verdiğimiz önemi huyumuza suyumuza da versek, az biraz iyileştirme yapsak karakterimizde. Çok güzel bir laf vardır pek severim; “beşikte giren huy teneşirde çıkar” derler. 7’de neysek kuvvetle muhtemel 70’de de o olacağız ama minnak rötuşlar yapmakta yarar yok mu sizce de? Bakıyorsun saçı sezonun moda rengiyle afili bir şeklide boyanmış, bakıyorsun dudağında en pahalı ve gözde markanın rujuyla ben buradayım diyor, kıyafet desen zevk ürünü belli buram buram kalite kokuyor. İşte keşke bu önemi, bu kaliteyi kişiliğine yansıtsan be ablacım. Fena olmaz bence ha ne dersin? Ya bakıyorsun dıştan taş bebek içten ise ay kelime bile bulamadım doğru tabiri yakalamak için iyi mi J içten pazarlık onda, iki yüzlülük onda, yalan onda, gıybet onda, birinin kuyusunu kazmak onda, şımarıklık onda, naz onda ama dışardan bakınca J.Lo olsa utanır kendinden kız o kadar bakımlı ve güzel. Neye yarıyor acaba ben bilemedim bilen varsa beri gelsin lütfen zira ben bu handikap içinde daha fazla yaşayamayacağım J

Onun için arkadaşlar, evet kadın olmak illa bakımlı olmayı belki gerektirmez ama olsak da fena olmaz hani. ama rica ediyorum ki umarım söylediklerimi yerini buluyordur böyle havada dans etsin istemem, özel ricamdır ki temizlik başta olmak üzere kendimize çeki düzen verelim. Haa göz boyamak o kadar kolay bir iş ki, kadın olsun erkek olsun fark etmez giyim kuşam bakımınla en şahanesinden göz boyayabilirsiniz cici kızlar. Ama karşınızdaki sizi tanıdıktan sonra pişman olmasın bari. Gerçi benlik bir şey yok ne yaparsanız kendinize yaparsınız ancak madem bakımlı olmak ve kadın ikilemini aldık ele, unutmayın ki bakımlı olmak sadece kozmetikle olmuyor. Karakterle, temizlik, titizlikle de gayet de güzel bakımlı olabilirsiniz ve lütfen bunu da unutmayınız J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder