5 Temmuz 2016 Salı

# baklavalar # bayramlar ve özellikleri

HERKESİN BAYRAMI KUTLU MUTLU OLSUUUNNNNN J


Bugün bayram erken kalkın millet, giyinin en güzel giysileri emi J Ay nerde o eski bayramlar diyesim geldi valla birden de sonra aklıma geldi benim bunu demek için henüz yaşım tutmuyor saygıyla susuyorum cümlelerimi, haddimi de bilirim evelallah J Yani belki “nerde o eski bayramlar” demeye hakkım yok ama az biraz eskiyi hatırlıyorum tabi. Ama çok bahsedildi zaten eski bayramların güzelliği, yazılarda, reklamlarda, büyüklerden duyduklarımızla. Onun için ben oraya girmeyeceğim, ben bayramların esktra güzelliklerinden bahsetmek istiyorum naçizane J

Arkadaşlar, bayramların en güzel tarafı ne biliyor musunuz yani şey bence tabi, tatlı yemek hem de bol bol, her ziyarette her evde J Allaaahhhhhh ölüyorum mutluluktan anlatamam ki size yani nasıl anlatılabilir ona da emin değilim inan olsun. kahve ve tatlı canavarı olduğumu çok yakın arkadaşlarım iyi bilir. Hatta bu ikisini tüketirken nasıl mutlu olduğuma da bizzat şahit olmuşlukları da vardır hani. ondan dolayı özellikle şeker bayramlarının en güzel tarafı şahsımca tatlı tüketimimin artıyor olması. Özellikle şeker bayramı yaa, hey yavrum heyy o nasıl hazırlıktır, onlar nasıl döktürmektir şekerli şekerli baklavaları, tatlıları. Hey maşallah bu tatlıları yapan analarımızın ellerine. Allah’ım bakın nasıl da heyecan geldi, ay durun bir lokma alayım. Nihayetinde yazı yazmak bir efor gerektirir, e bunun için de doping almam lazım hak verirsiniz ki J

Bizim taraf biraz büyüklü taraf. Yani şöyle söyleyeyim, Allah uzun ömür versin anane hala başımızda şükür ki. Ve büyük olduğundan mütevellit gelen giden, el öpen çok oluyor bayramlarda seyranlarda. E işte büyüklü ev olunca da, hak verirsiniz ki tatlısız olur mu olmaz. Yani olmamalı. Hatta abartmıyorum iki ya da üç tepsi tatlı yapılır evde. Bayramların dediğim gibi en sevdiğim taraflarından biri bu oluyor işte. Tatlı tüketimim artıyor ve mutlu oluyorum ne var bunda. Nihayetinde tatlı mutluluk hormonu salgılamıyor mu e salgılıyor. Daha ne J Ay ama durun yine Canan Karatay hocadan yana korku geldi içime. Kadın çıkıp o kadar sağlıklı beslenmekten bahsederken benim dediklerime bakın. Ay ama nihayetinde ben kendi açımdan bakıyorum olaya size benim yaptığım gibi yapın diye önerilerde bulunuyor muyum, asla. Kızmasın hocam, ben kendim için şey ediyorum Canan hocam valla bak J Millet şaka bir tarafa, tabii ki de sağlıklı mı yaptığım, hayır. Peki bununla övünüyor muyum, hayır şey evet yok yok hayır yaa ay durun tatlıya zaafım var diyorum. Onun için kendime sorulacak en zor soruyu sordum an itibariyle J Nihayetinde kilo aldırıyor, kolestrolü yükseltiyor, tansiyon desen o biçim. Onun için tamam hemen hemen her evde bayramlarda tatlıyla karşılacaksınız ama yemeyin millet. Şey yaşı daha minnak olanlar yesin de siz büyüklerim uymayın siz bana yemeyin emi J


Diğer bir güzel tarafı da ne biliyor musunuz bayramların, kavuşma heyecanı ve mutluluğu. Evet evet tam anlamıyla, vuslat J Arkadaşlar eğer ailenizden uzakta yaşıyorsanız, okumak içindir ya da iş için uzak gurbet ellerde yaşıyor olabilirsin ay ya da kıyamam evlenip ailesinden uzak düşmüş olabilirsiniz. Uzak yaşamayan anlayamaz haliyle özlemin yüreklerde yer açtığı oluğu. Böyle içinde var ya boşluk hissedersin taa derinlerde hem de. Anne baba özlemi, yar özlemi, memleket özlemi. İşte bayramlarda bu özlemler bir süreliğine de olsa son bulur millet. Çünkü neden, bayramların birleştirme gücü vardır J Bayram ziyareti ve bayram izni denen müthiş bir gerçek var. En sevdiğim tatil çeşidi. En özlemle beklediğimiz vuslat sevinci. Buyurun işte mesela ben, yıllardır uzak diyarlarda yaşıyorum ailemle. Okuldur iştir derken kilometreler girdi aramıza. Ana baba kokusu ve huzurundan ayrı yaşayan bir kadın var karşınızda, ayy gelmeyin üstüme L Durum böyle olunca, bayram tatilleri iple çekilen izinler oluyor millet. Bir de memleket de yaşadığın yerden bir hayli uzak olunca o 9 gün izinlerden ziyadesiyle yararlanıyor oluyorsun işte. 1 günün bile hesabını kitabını yapıyorsun, biraz daha uzasın tatilim biraz daha uzun vakit geçireyim diye sevdiklerimin yanında.
Tabii ki benim saydığım bu iki sebep dışında, büyüklerimizin daha iyi bildiği ama bizim de az biraz aşina olduğumuz gerçekler yok değil. Örneğin, insanlarla kucaklaşma, bayramlaşma gerçeği. Bayramlar insanları birbirlerine yaklaştırır arkadaşlar. Küsler barışır çünkü sevaptır derler, uzun zamandır görmediğin akrabadır eş dosttur görüyorsun. Kucaklaşma günü bir nevi. İnsanların birbirleriyle yakınlaştığı, yüzlerde gülümsemelerle ziyaretlerde bulunduğu dinimizce de önemli günler nihayetinde bayramlar. Sevgi muhabbetin olduğu günlerdir. İşte aslında büyüklerimiz belki de bunlardan dolayı daha çok sevip, nerede o eski bayramlar acısıyla dem vururlar.


Velhasıl, aslında bayramların özellikleri belki de saya saya bitmez ama benim için en önemli olanları sizinle paylaşmak istedim J Nihayetinde bugün bayram, bayramla ilgili bir iki kelam etmesem olmazdı değil mi J Kambersiz düğün misali J Herkese; mutlu, huzurlu, şekerli, şerbetli, ikramlı, kavuşmalı bayramlar olsun eyyy arkadaşlar J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder