22 Temmuz 2016 Cuma

# dijital oyunlar # Kıssadan Hisse

POKEMON GO ÇILGINLIĞI!


Valla arkadaşlar ben Pokemon’u taaa yıllar öncesinde hatırlıyorum. Çizgi filmi vardı bilenler bilir hatta son zamanlarda emini çizgi filmi de izlemeyenler izlemeye başlamıştır internet üzerinden. Şey itiraf etmek gerekirse, o dönem liseye gidiyorum ve Pokemon izliyordum. Evet valla izliyordum billa izliyordum bir genç kız olarak. Liseye gidiyorsun kızım ne işin olur Pokemon ile diye de soruyordum kendime ama koşarak eve geliyordum Allah inandırsın sizi, niye? Ay niyesi mi var Pokemon’u izleyeceğim diye. Pikachu ve Ash’in maceralarını izlemekten büyük bir keyif alıyordum. Ayy hele o sarı yaratık yok Pika Pika diye bağıran. Onu al bağrına bas ne severdim ay ne severdim J Ve Pokemon maceram o dönemlerde kaldı. Sonra çizgi film bitti e bi zahmet ben de büyüdüm derken unuttum gitti. Ama sorulduğunda hala söylerim, en sevdiğim çizgi filmdir diye. Valla olsa şu an bile izlerim gelmişim bu yaşıma ama izlerim ne yalan konuşayım J

Ancaaakkk gelelim asıl konumuza, son zamanlarda hunharca aşina olduğumuz hatta aşina olmakla kalmayıp çılgınlar gibi ava çıktığımız “PokemonGo” oyunu. Yahu bu nasıl çılgınlıktır, bu nasıl bir savaştır ben anlamadım. Ya ben oyunlara düşkün olmadığım için hatta oyun oynamayı bile bilmediğim için bana biraz saçma geliyor ya da bu oyun gerçekten “oyun” arkadaşlar. Gerçek hayatta Pokemon avına çıkıyor olmak, oyunun ne kadar gerçekçi olduğunu gösteriyor. Yani var ya teknolojide varılan son nokta herhalde daha da ilerisi olmayacaktır. Ay yalnız benimki de laf. Olmaz olur mu? Teknoloji insanlık için bu kadar çalışır, gecesini gündüzüne katarken kim bilir şu ahir ömrümüzde daha ne oyunlar göreceğiz. Şimdi ben diyorum ki ilk önce PokemonGo nedir bunu öğrenelim, yani hakikaten öğrenelim, inanın şu an sizinle birlikte öğreneceğim ben de. Hatta siz biliyorsunuzdur ben az çok bilgi sahibiydim yazıyla birlikte ben de enine boyuna öğrenmiş olacağım bu akılları baştan alan oyunu.

PokemonGo; ios ve android tabanlı çalışan, artırılmış gerçeklik kapasitesi olan bir oyun olup, yakınlarda pokemon tespit edildiğinde Bluetooth bağlantısı ile kullanıcılara uyarı veren ve bulunduğunuz yeri GPS ile saptayıp, tamamen gerçek bir ortamda (sokak, ev, araba, park vs) oynanan pokemon yakalama oyunudur. Pokemon yakaladın tamam oyun amacına ulaşmış olmuyor tabii ki sizler de. Sadece bu kadar değil yani millet. Pokemon yakaladın tamam pokemonlar cepte, hah işte yakalamış olduğunuz bu pokemonları birbirleriyle savaştırabilir ve aynı zamanda bunları ticaretini bile yapabilirsiniz. Hem oyun hem ticaret olmuş yani işin özü. Hee demek ki şey gibi, aa benim Balbasaur’ım yoktu dur şu kişiye para verip satın alayım diyebiliyor oynayanlar. Takas da oluyordur kim bilir. Al Charizard’ı ver Pikachu’yuJpika pika JJJ oyun ülkemizde henüz resmi olarak oynanmaya başlanmadı ama kullanıcılar farklı çözüm yolları deneyerek hunharca oynamaya başladı. Bunlardan biri de benim bir arkadaşım J

Yalnız nasıl bir oyun ki uğrunda nice canlar verildi millet. Resmen dünyayı etkisi aldı bu oyun. Guetemala’da pokemon avlamak için sokağa çıkan 2 gençten biri yabancılar tarafından açılan kurşun yağmuru altında can vermiş. Yani nasıl bir oyunsa o kadar kaptırıyor ki demek ki kişi oyuna kendini, kurşunmuş çatışmaymış olaymış görmüyor ya da duymuyor ay ya da umursamıyor ya da her neyse. Valla Allah rahmet etsin acıklı bir olay olmuş zira çocuk henüz 17 yaşındaymış. Arkadaşlar Pokemon Go hakkında çıkan haberler bununla sınırlı değil. Olay harbi ciddi yalnız. Hakikaten dünyayı etkisi altına almış sanal gerçeklik desem aşırıya kaçmış olmam zannımca. Buyrun yine oyunun şaşırtan haberlerinden biri; Endonezya’da oyunun emniyet teşkilatında oynanması yasaklandı. Endonezya Ulusal Güvenlik Güçleri sözcüsü Orgeneral Boy Rafli Amar yaptığı açıklamada şunları ifade etti: “polisin görevi halkın güvenliğini sağlamaktır. PokemonGo oyununun devlet güvenliği açısından oldukça büyük risk teşkil ediyor. Bu oyunla gerçek harita, lokasyon ve kamera kullanılıyor. Devlet sırları ve güvenliğini ilgilendiren bilgiler kötü ellere geçerse bu ülke güvenliği açısından iyi olmaz” yani anlayacağız durum o kadar ciddi.

Ya ben mi anlamıyorum acaba nolur mazur görün. Çünkü inan olsun ne oyun kültürüm var ne de oynama yeteneğim. Minnakten atari oynadım o kadar haa bir de Süper Mario vardı. Bunlar dışında da oyun bilmem. Belki benim cehaletim belki benim tercihim ama hiç ilgimi çekmedi. Tamam ilgimi çekmiyor oynamıyor olabilirim ama bu da söz hakkım olmayacağı anlamına gelmiyor hak verirsiniz ki J yani dediğim gibi arkadaşlar özellikle bu oyunu merakla bekleyen ya da bir şekilde indirmiş ve oynuyor olan arkadaşlar mazur görün beni ama, bir oyun bu kadar akılları baştan almamalı diye düşünüyorum. Yahu oyun ya oyun adı üstünde oyun. Gerçek değil. Emniyet teşkilatında yasaklanıyor ne demek ya da genç bir çocuğun hayatını almasına ne demeli. Amerika’da da marinalarda demirli yatlarda görülmeye başlanmış pokemonlar nabeeerrrJBenim sizlerle paylaşmak istediğim haberler bu kadar ama sanmayın ki pokemon go hakkında çıkan haberler sadece bunlarla sınırlı ay daha neler neler ben okurken şaştım.

Şaştım çünkü bir oyunun böyle bir yankı uyandıracağını, kendinden bu kadar söz ettireceğini, büyük bir hayran kitlesi oluşturup hakkında bu kadar haber çıkacağını tahmin edemezdim. Yani aslında oyunlar da hakikaten alışkanlık yapıyor arkadaşlar bünyede. Alın işte yine ABD’de son zamanlarda Facebook’tan daha fazla girilen bir uygulama olmuş. Fena bir bağımlılık. Yani şey facebook’a girilemediği için değil de, bu kadar vakit harcandığı için oyuna. Oynayanlar saygım büyük sadece bu oyun için de konuşmuyorum genel olarak oyun tutkunları arkadaşlar saygı duyuyorum sizlere inanın. Ama bana biraz ilginç geliyor bir oyunun bu kadar etki altına alması. Yani nihayetinde sosyal hayat içinde çalıştığımız bir kurum var, arkadaşlarımız var, kitaplar var, sinema varken bir oyunun bu kadar etkisi altına alması ay ne bileyim üzücü geliyor bana biraz. Zaten telefonlar çıktığından beri hep diyoruz ya sohbetler bitti arkadaşlıklar sanala döndü diye. Buyrun işte böyle oyunlar yüzünden iyice yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor nice dostluk ve sosyal hayat. Bu kadar bağımlı olunması beni tedirgin eden. Yoksa herkesin hobisine kimse karışamaz ona sözüm yok JNe kadar doğru bilmiyorum. Belki ben yanılıyorum ona da bir şey diyemeyeceğim. Ama yazık günahtır be arkadaşlar. Zaten yeteri kadar facebook, instagram, snapchat vs oyalıyor insanlığı. Etkiliyor arkadaşlıkları ya da sosyalliği. Bir de üzerine oyunlar etkilenince insanlık olmaktan çıkacağız ondan korkuyorum J Sanala bağımlı bir hal almıyor muyuz sizce de? Her şeye kafa tutan insanlık sanal gerçekliklere kafa tutamıyoruz gördünüz mü başımıza gelenleri J

Yalnız arkadaşlar yukarıda oyun hakkında çıkan haberleri sizinle paylaştım. Ancak bazı uzmanlara göre oyunun faydaları da yok değil hani. şöyle ki; oyun kişilerin hareket halinde olmalarını sağlıyormuş. Böylece fiziksel aktivitelerini geliştirmenin yanında hayal gücü ve yaratıcılıklarının da geliştirilecekmiş. Özellikle sosyalleşmekten ve kalabalığa karışmaktan çekinen insanlar için de iletişim yeteneğini geliştirecekmiş. E o halde iyi tarafından bakalım arkadaşlar olaya. Tamam belki bağımlı hale getiriyor, belki algıları sınırlıyor bu oyun ama bir yandan da sosyalleşmemize yardımcı oluyormuş. Her şeyin iyi tarafı mutlaka vardır bu da bize kapak olsun J

Velhasıl arkadaşlar, oynamayanlar lafım size, son zamanlarda elinde telefon bir etraflarında bir şeyler arayan insanlar görürseniz şaşırmayın. Sadece oyun oynuyorlar sizden habersiz ve ilgisiz J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder