8 Temmuz 2016 Cuma

# bodrum ve gün batımı # dinlenmek

TATİLLER NEDEN SEVİLİR?


Şimdi çoğunuz soruyordur içten içe, “ne demek neden sevilir. Adı üstünde işte tatiiill” diye. Evet haklısınız adı üstünde “tatil” kulağa bile çok hoş geliyor öyle değil mi yaa, her türlü tatili seviyoruz. Cumartesi pazarından tutun da yıllık izinler, bayram seyran hatta milli bayramlara kadar, sırf ucu tatile dokunuyor diye bayılıyoruz. Fırsat bu fırsat diye kaçıyoruz bir yerlere ay hele de yaz mevsimiyse iki günü bile değerlendirmek istiyoruz. Herkesin tatilleri sevme nedeni farklıdır millet. Yani aslında yazıyı yazmak isteme nedenim de bu valla. Herkeste inan olsun farklı nedenler vuku buluyor yorgun bünyelerde. Bazen diyorum ki, acaba toplum olarak tembeliz de bundan dolayı çok seviyoruz tatilleri. Çünkü dediğim gibi, bir gün de bir gündür diye havalara uçmuyor muyuz tatiller gelince.

Evet arkadaşlar herkesin tatilleri sevme amacı farklı dedik ya, hah işte buna değinmek istiyorum ben azcık. Bazısı kış tatillerini tercih ederken bazıları hunharca güneş, kum, deniz, plaj tatillerini ister. Bazısı kültürel geziler ve dolayısıyla tatiller yapmak isterken bazıları mavi yolculuğa çıkmak ister. Nihayetinde bunca insan ortak bir tatil anlayışında toplanacak değil. Ancak hepimizin tek ortak noktası; “tatilleri seviyoruuuuuzzzzzz” J Şimdi millet bakınız, şöyle de bir gerçek var yalnız, tatil dönüşleri sizler de daha yorgun olmuyor musunuz? Ay acaba sadece bana has bir durum mu bu? İnan olsun tatil dönüşü bir yorgun oluyorum gezip tozmaktan zaar. Hayır tabi şöyle de kötü bir gerçek var, tatilden dönmüşsün ohh misler gibi yerleri gezmişsin, bol bol dinlenmişsin, yüzmüşsün, güneşlenmişsin gel de bir de iş başı yap. Allah’ıımmmmm ne acı bir yüzleşme, ne kötü bir durum. Ay durun yalnız işsiz de olmaz yani, işin var ki para yapmışsın paran var ki tatile çıkmışsın. Hey yavrum heyyy her şeyin başı sağlık olduğu kadar da paradır millet bu da böyle biline.


Şimdiiiiiii, bence tatilleri sevmemizin nedeni, huzur buluyor olmamız. Valla bunu bilir bunu söylerim ben. Ve tabii ki dinlenmek. Genel olarak yorgunuz millet. Hele de büyük şehirlerde yaşayanlar sizler beni daha da iyi anlayacaksınızdır eminim. Evet yorgunuz, koşuşturmaktan yorgunuz, uğraşmaktan yorgunuz, trafikten yorgunuz, hengameden yorgunuz. Bundan dolayı sadece Pazar bile olsa iple çekiyoruz, çünkü dinleneceğiz ve genelde dışarıya bile çıkılmaz Pazar günleri. Tabi şey açık konuşmak gerekirse tembellik de yatıyor hani bunun altında ya. Ben sanmıyorum ki çalışmaya aşık bir toplumuz. Armut piş ağzıma düş durumu var ya hah işte çoğumuz bayılıyoruz buna. Ohhh oturalım ama bi yerlerden devamlı beslenelim. Onla da gezip tozup günümüzü gün edelim. Ayy durun yaa işin ucunu yine dokunduracağım bir yerlere hopp toparlıyorum veeee konumuza kaldığımız yerden devam ediyorum J

Ya arkadaşlar tatil nasıl sevilmesin, fotoğraflarda da görüldüğü üzere. Öncelikle en güzel tarafı, tamam dinleniyoruz ediyoruz ama uzaklaşıyoruz ya hani bazı şeylerden. İşinden, klasik çevrenden, yoğunluktan. Daha ne olsun bee ne olsun. tamam bazımız tatillerde daha çok yoruluyor tabi eğer kültürel geziler yapıyorsanız. Benim en sevdiğim tatil çeşididir mesela. Bilmediğim yerleri göreyim, yeni yerler keşfedeyim, gizli kalmış cennetlerle kucaklaşayım. Ama bazı kızlarda bronzlaşma durumu var ya, ondan dolayı çoğu arkadaşımıza plaj verin yeter gayri J bölgeyi gezmese de olur. Yani arkadaşlar saygı duymakla birlikte aslında da çok da tasvip etmediğim bir tatil çeşidi bu. Sadece denizle, güneşle, plajla, akşam barla geçirilen tatil bana birazcık boş zaman gibi geliyor. Ya tamam tatilin genel durumu zaten boş vakit geçirmek ama gidilen bölgeyi gezmek istemez mi yahu insan. Yeni yerleri öğrenmek istemez mi? Bir de her yıl aynı yere tatile gitme olayı var takıntı gibi bunu da çok onaylamamakla birlikte bence her yıl yeni yerlere gidilerek ölmeden gidilip görülecek yerlere bir yer daha eklenmiş olur ve dolayısıyla liste yavaştan yavaştan dolmaya başlar. Yaa ben ölmeden her yeri görmeyi planlıyorum da. Zannımca 185 yaşına kadar yaşayacağım durun bakalım J Hayır yani anca yeter. Bunun yurt içisi vaaarrr yurt dışısı vaarrr hangi birini gezerken ömrüm yetsin J


Tatilleri severiz arkadaşlar hem de çok severiz. Engin denizin uçsuz bucaksız maviliğinde salınmak bir teknenin güvertesinde, içine çeke çeke hafif meltem esintisini hele de karşında güneş nazlı nazlı batıyorken, hoşunuza gitmez mi? Şimdi bile hayalinizde canlandırınca yüzünüzde hafif bir tebessüm oluşmadı mı? İnan olsun bende şuan bile o tebessüm var valla J Hoşumuza gitmez mi yahu, akşamın hafiften üşüten esintisinde, oturup kumsala minicik dalgaların sessizliği bozduğu akşam saatlerinde kafanızı dinlemek istemez misiniz? Hey yavrum yaaa istenmez mi? Sevilmez mi anasını satiyim tatiller? Bizlere sunulmuş birçok güzellik var, nihayetinde tatillerde bunları keşfetme imkanına sahibiz.

Tatillerde çünkü yarın ki stresi düşünmeden anı yaşarsın, sadece tatillerde rehavetin huzur veren kollarında rahatça yaşarsın ve sadece tatillerde hunharca eğlenip gülersin. En azından ben böyle düşünüyorum. Canıııımmm Sıla’nın dediği gibi; “iyi gelmez mi hiç deniz havası?” gelmez olur mu yaa, candır hatta can. O denizin buram buram yosunla karışık tuz kokusu bir çek bakalım ciğerlerine. Oyy oyyy oyyyyy ben daha ne diyeyim J Valla yazarken “şimdi ya da asla” filmi geldi aklıma. Nasıl güzeldir yalnız nasıl da özel bir filmdir. Hah işte belki ne alaka diye soranlarınız vardır ama şöyle bir bağlantısı var ki, nihayetinde filmdeki bu iki amca ölmeden yapılacaklar listesi oluşturmuş ve ona göre hayatlarına renk katmadılar mı? Kattılar. Amcalar görmedikleri yerleri de görüp gönül rahatlığıyla ölmek istemediler mi? İstediler. İstifayı basıp var olan paralarıyla (ki nüans var burada) gizil kalmış köşe bucakları keşfe çıkmadılar mı? Çıktılar. Ve vuku bulmuş bir şekilde hayata gözlerini yumdular. Haaa yalnız durun, ben de sizlere gidin işinizden istifa edin, var olan parayla da orayı burayı gezin demiyorum ama mümkün mertebe tatilleri en güzel şekliyle değerlendirmeniz yeni ufuklar oluşturacaktır, bir kere gelinmiş dünyada mutlu yaşayıp ölmeye can atan bedenlerde.
Tatil eşittir dinlenmek, gezmek, boş vakitleri değerlendirmek diyoruz ya hah işte tatildeyken telefonu da kapatacaksın valla. Eğer ki uzakta anne baban kısacası seni merak edecek kimse yoksa kapat arkadaşım telefonu da. Dinle hunharca kafanı. Nasıl olsa tatil dönüşü o telefon hiç ama hiç susmayacak. Bırak sosyal medya da mahrum kalsın paylaşımlardan. Bırak millet bilmesin nerede ne yaptığını. Sadece dinlen, rahatla ve gevşe. Yeter valla J Ayy yalnız ben genç yaşımda baya mı yoruldum acaba bilemedim haa böyle yazınca L Anladım ki benim de ziyadesiyle tatilim gelmiş. Gezesim gelmiş, dinlenesim gelmiş, engiz maviliğin kucağına atasım gelmiş aciz bedenimi J Yahu millet her şey bizim için. Kapitalist sistem bu kadar esir almış olmasa bizleri, tatilleri de bu denli seviyor olmazdık zaar ne bileyim J


Aslında yazıya da gerek yokmuş yalnız, fotoğraflardan da tatilleri neden sevdiğimiz aşikar değil mi sizce de?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder